smartje
Forum Gebruiker
- Berichten
- 75
Eindelijk is er iets te vinden op upc.nl over de nieuwe digitale tv.
UPC introduceert interactieve digitale televisie voor iedereen
Amsterdam, 9 september 2005 - UPC start 1 oktober de grootschalige introductie van digitale televisie in Nederland. Dit is mogelijk doordat aan het einde van het jaar het hele UPC-netwerk geschikt is gemaakt voor een betaalbare massale uitrol. Na tests wordt de nieuwe UPC MediaBox in een steeds hoger tempo verspreid. Stapsgewijs gaat UPC duizenden klanten per week aansluiten waarbij het streven is uiteindelijk 2 miljoen huishoudens digitale televisie aan te bieden.
UPC wil een doorbraak bewerkstelligen zodat Nederland haar digitale achterstand op landen als Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en de Verenigde Staten kan inhalen.
McKinsey concludeerde in haar rapport “Vernieuwen van het Nederlandse televisielandschap” (maart 2005) dat alleen door een investering van maximaal 1 miljard euro deze achterstand kan worden ingelopen. UPC neemt de komende jaren hiervan 300 miljoen euro voor haar rekening door de nu te starten introductie. Door deze impuls van UPC verandert ook in Nederland digitale televisie van een premiumproduct in een massaproduct.
De kern van het digitale product van UPC is dat de consument maximale keuze en controle krijgt over het televisie- en informatieaanbod. Televisiekijken wordt daardoor fundamenteel anders: de klant heeft controle over de televisie. Dit is mogelijk dankzij de strategische keuze van UPC voor een nieuw type geavanceerde settop computer, de UPC MediaBox.
De peilers van het UPC aanbod zijn de Personal Video Recorder (PVR), de interactieve TV Guide (Elektronische Programma Gids), Video on Demand (de persoonlijke videotheek) en een enorm aanbod aan digitale kanalen en themapakketten in dvd-kwaliteit. In de toekomst komt HDTV hierbij. Belangrijk aspect bij de introductie is dat het huidige aanbod van gemiddeld 30 analoge kanalen onderdeel blijft van het standaard pakket, waardoor ook op extra televisies zonder UPC MediaBox kan gewoon gekeken worden. Verder zal het digitale televisiepakket interactieve diensten omvatten zoals tv-email, games, tv-internet en diensten waardoor stemmen, kopen en selectie via de tv mogelijk wordt.
In de eerste introductiegebieden waar UPC het nieuwe standaardproduct (digitaal en analoog) met de UPC Media Box nu aan het testen is, geldt vanaf 1 oktober een test-aanbieding van 15,55 euro voor een basispakket voor 44 kanalen en 19,95 euro voor een uitgebreid pakket van 74 kanalen.
De uitrol is technisch maar ook logistiek een complexe operatie. Hiervoor is een speciale projectorganisatie in het leven geroepen, waarbij externe partners betrokken zijn. Zo is TNT verantwoordelijk voor de hele logistiek, inclusief het afleveren van de UPC MediaBox bij de klanten thuis. Specifieke voorlichting en klantenservice zijn een apart aandachtsgebied. Er is veel aandacht besteed aan begrijpelijke handleidingen en voorlichtings-dvd’s. Voor vragen van de consument over digitale televisie is een speciaal customer care team opgeleid.
Diederik Karsten, managing director van UPC Nederland ziet dat interactieve digitale televisie internationaal de norm wordt.”Nederland moet aanhaken bij andere landen waar interactieve digitale televisie is doorgebroken. Wij kunnen als marktleider onze verantwoordelijkheid nemen omdat aan de ene kant de Nederlander klaar is voor digitaal en aan de andere kant onze geavanceerde infrastructuur geschikt is om nieuwe interactieve diensten beschikbaar te stellen”.
Wel grappig die zin: "Specifieke voorlichting en klantenservice zijn een apart aandachtsgebied" hebben we weinig van gemerkt:-(
UPC introduceert interactieve digitale televisie voor iedereen
Amsterdam, 9 september 2005 - UPC start 1 oktober de grootschalige introductie van digitale televisie in Nederland. Dit is mogelijk doordat aan het einde van het jaar het hele UPC-netwerk geschikt is gemaakt voor een betaalbare massale uitrol. Na tests wordt de nieuwe UPC MediaBox in een steeds hoger tempo verspreid. Stapsgewijs gaat UPC duizenden klanten per week aansluiten waarbij het streven is uiteindelijk 2 miljoen huishoudens digitale televisie aan te bieden.
UPC wil een doorbraak bewerkstelligen zodat Nederland haar digitale achterstand op landen als Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en de Verenigde Staten kan inhalen.
McKinsey concludeerde in haar rapport “Vernieuwen van het Nederlandse televisielandschap” (maart 2005) dat alleen door een investering van maximaal 1 miljard euro deze achterstand kan worden ingelopen. UPC neemt de komende jaren hiervan 300 miljoen euro voor haar rekening door de nu te starten introductie. Door deze impuls van UPC verandert ook in Nederland digitale televisie van een premiumproduct in een massaproduct.
De kern van het digitale product van UPC is dat de consument maximale keuze en controle krijgt over het televisie- en informatieaanbod. Televisiekijken wordt daardoor fundamenteel anders: de klant heeft controle over de televisie. Dit is mogelijk dankzij de strategische keuze van UPC voor een nieuw type geavanceerde settop computer, de UPC MediaBox.
De peilers van het UPC aanbod zijn de Personal Video Recorder (PVR), de interactieve TV Guide (Elektronische Programma Gids), Video on Demand (de persoonlijke videotheek) en een enorm aanbod aan digitale kanalen en themapakketten in dvd-kwaliteit. In de toekomst komt HDTV hierbij. Belangrijk aspect bij de introductie is dat het huidige aanbod van gemiddeld 30 analoge kanalen onderdeel blijft van het standaard pakket, waardoor ook op extra televisies zonder UPC MediaBox kan gewoon gekeken worden. Verder zal het digitale televisiepakket interactieve diensten omvatten zoals tv-email, games, tv-internet en diensten waardoor stemmen, kopen en selectie via de tv mogelijk wordt.
In de eerste introductiegebieden waar UPC het nieuwe standaardproduct (digitaal en analoog) met de UPC Media Box nu aan het testen is, geldt vanaf 1 oktober een test-aanbieding van 15,55 euro voor een basispakket voor 44 kanalen en 19,95 euro voor een uitgebreid pakket van 74 kanalen.
De uitrol is technisch maar ook logistiek een complexe operatie. Hiervoor is een speciale projectorganisatie in het leven geroepen, waarbij externe partners betrokken zijn. Zo is TNT verantwoordelijk voor de hele logistiek, inclusief het afleveren van de UPC MediaBox bij de klanten thuis. Specifieke voorlichting en klantenservice zijn een apart aandachtsgebied. Er is veel aandacht besteed aan begrijpelijke handleidingen en voorlichtings-dvd’s. Voor vragen van de consument over digitale televisie is een speciaal customer care team opgeleid.
Diederik Karsten, managing director van UPC Nederland ziet dat interactieve digitale televisie internationaal de norm wordt.”Nederland moet aanhaken bij andere landen waar interactieve digitale televisie is doorgebroken. Wij kunnen als marktleider onze verantwoordelijkheid nemen omdat aan de ene kant de Nederlander klaar is voor digitaal en aan de andere kant onze geavanceerde infrastructuur geschikt is om nieuwe interactieve diensten beschikbaar te stellen”.
Wel grappig die zin: "Specifieke voorlichting en klantenservice zijn een apart aandachtsgebied" hebben we weinig van gemerkt:-(