• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Einde CI+ bij UPC?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter KaJee
  • Startdatum Startdatum
K

KaJee

Vandaag contact gehad met de klantenservice over een pakketverandering. De medewerker fluisterde me in dat CI+ op z'n laatste benen loopt bij UPC en dat mogelijk al binnen enkele maanden het doek gaat vallen.

Heeft iemand hier meer informatie over?
 
Dat lijkt mij stug want dat zou betekenen dat UPC alleen nog maar de Horizon Box en Clients gaat leveren en voor de rest helemaal niks.

Dan stappen er een hoop klanten over denk ik want er zullen zat mensen zijn die enkel en alleen een CI+ module willen hebben. (hebben wij ook als extra)

Ik verwacht dat de Cisco HD DVR en de oudere boxen er binnenkort wel uitgaan.
 
Nou als dat waar is dan is upc deze klant kwijt. >:(
 
@Ts: kan je meer specifiek zijn ovewr hoe dat gesprek ging, hoe komt zo iemand op zo een uitdspraak, kwam het hem/haar niet goed uit omdat die je aan de box wilde hebben omdat je Tv niet geschikt was??

CI+ is juist erg geaccepteerd sinds je tegenwoordig een toestel koopt met nagenoeg altijd compatible CI+.
 
Dit lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
Wellicht dat de medewerker bedoelde dat de huidige CI+ kaarten worden uit gefaseerd ten gunste van CI+1.3 modules, die interactiviteit mogelijk maken.
Dat zou ook meer in lijn zijn met Ziggo, die inmiddels ook CI+ 1.3 uitlevert.
 
Ik moest vandaag nog even bellen naar UPC omtrent een monteursafspraak en heb direct de vraaggesteld over de CI+ module.

Bij de medewerker die ik aan de lijn had was niks bekend over het ''einde'' van de CI+ module en er is ook geen mailing geweest onder de medewerkers.

Het leek hem ook ''lulkoek'' omdat mensen nog altijd een CI+ module willen en vooral in combinatie met een Smart TV.
 
Ik verwoord alleen maar wat de medewerker mij heeft gezegd (@halotex: ik breng dus geen vage geruchten in de wereld). Ik wilde de mogelijkheden voor een verandering van pakket doorspreken waarbij de medewerker aangaf dat ik dan een Horizonbox zou krijgen. Toen ik aangaf dat ik die niet wilde zag hij dat ik al een CI+module had. Daarop zei hij dat ik dan geluk had omdat deze kennelijk niet meer als hoofd-ontvanger voor nieuwe pakketten worden geleverd (wel voor de tweede TV) en dat het heel binnenkort helemaal afgelopen zou zijn.
Uit de rest van het gesprek maak ik op dat het geen nieuweling was en leek de medewerker me prima op de hoogte. Meer weet ik ook niet.
 
Terug
Bovenaan