• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

[Eigen kabelmodem/router] Mogelijkheden?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Timmeke
  • Startdatum Startdatum
T

Timmeke

Beste chelloo'ers!

Na een tijdje googlen, op dit forum rondneuzen heb ik mijn vraag niet gevonden.

Ik weet dat het bij ADSL mogelijk is een eigen modem aan te sluiten, ik kan hierover echt niets vinden hoe het zit bij kabel internet?

Ik maak namelijk nu gebruik van een Arris modem/Linksys WRT54G combi, werkt perfect maar beter zou natuurlijk zijn om een all-in-one oplossing te hebben en deze 2 als backup mocht er iets defect gaan.

Mijn vraag: In hoeverre is er een oplossing beschikbaar om de modem en router in één te kopen?

Eisen:

- 1 GBIT LAN
- Ondersteuning WAN tot 150 MBPS
- Wireless N
- Minstens 4 UTP poorten
- Telefonie ingang(!)
- USB-ingang (externe HDD)
- QoS, etc. etc.

Alvast bedankt!
 
Waarom is een alles-in-één oplossing dan beter volgens jou?

Ik ben juist erg blij met het "domme" UPC modem waar je zelf een router naar keuze achter kunt zetten.
Alles wat jij noemt, behalve telefonie, zit op mijn router en werkt goed.
 
Robert Koopman zei:
Waarom is een alles-in-één oplossing dan beter volgens jou?

Ik ben juist erg blij met het "domme" UPC modem waar je zelf een router naar keuze achter kunt zetten.
Alles wat jij noemt, behalve telefonie, zit op mijn router en werkt goed.

- Minder ruimte
- Minder kabels
- Minder stroom
- Update van huidige netwerk (is max 100 MB, geen wireless N, geen USB port etc.)
 
Maar een router in de meterkast is helemaal niet ideaal.
Bij veel mensen zit de hoofdaansluiting toch in de meterkast?
Mijn router staat mooi centraal in huis.
Die ene adapter extra zal echt geen 100-en euro's aan stroom kosten.

Maar goed, ik ben dan ook geen voorstander van alles-in-één.

UPC heeft toch een alles-in-één modem/router?
Deze is inderdaad maar geschikt tot 100Mb netwerken.
 
Robert Koopman zei:
Maar een router in de meterkast is helemaal niet ideaal.
Bij veel mensen zit de hoofdaansluiting toch in de meterkast?
Mijn router staat mooi centraal in huis.
Die ene adapter extra zal echt geen 100-en euro's aan stroom kosten.

Maar goed, ik ben dan ook geen voorstander van alles-in-één.

UPC heeft toch een alles-in-één modem/router?
Deze is inderdaad maar geschikt tot 100Mb netwerken.

De hoofdaansluiting komt bij ons in de woonkamer uit dus no problem, ik heb inderdaad gelezen dat UPC nu alles-in-1 oplossing aanbiedt, echter wil ik zelf kiezen welke ik wil en niet afhankelijk zijn van UPC.
 
Heel simpel, dit is niet mogelijk. ;) Ik ken in Nederland geen enkel kabelbedrijf dat klanten toestaat eigen kabelmodems aan te sluiten.
 
Duidelijk! :)
Vroeg het me af omdat het bij ADSL wel mogelijk is om een eigen modem aan te sluiten/configgen.
 
knuffa zei:
Zelfs daar is dat niet altijd mogelijk hoor. Zo weet ik dat je dat niet kan bij bijv. Alice.

KPN InternetPlusBellen heeft ook geen vrije keuze in modems.
En dus de gebruikelijke problemen ;)
 
Tele2 levert ook modems met eigen firmware en je gebruikersnaam en wachtwoord krijg je niet. Daar zit je dus ook vast aan hun apparatuur.

Zelf zie ik het ook niet als probleem, sterker nog het domme modem is inderdaad ideaal. Nu kan ik alles in mijn router regelen en wat betreft die 100MBit .. Ach, mijn router gaat rechtstreeks naar mijn GBit switch, dus intern draai ik gewoon op GBit, alleen de upload is 'beperkt' tot 100Mbit.
 
Terug
Bovenaan