• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Een zwarte lijst maken??????

  • Onderwerp starter chello sucks
  • Startdatum
C

chello sucks

Beste UPC mede-internetters,

Kortgeleden had ik problemen met het internetverbinding (zie forum: help me please! het internet valt telkens steeds uit). Na 4 a 5 telefoon calls kreeg ik pas een HD aan de lijn die me daadwerkelijk kon helpen. Het was eigenlijk een simpele oplossing: ik moest namelijk mijn IP adres vernieuwen. Dit betekent dat er ongeveer 3 op de 4 (75%) van de HD medewerkers geen kennis beschikken om als HD te werken.

Lang verhaal kort: Ik vind dat die HD'ers die geen nuttige hulp geven, zoals herinstalleren van je PC (vele van jullie herkennen dit :-\), gestraft moeten worden. Zodoende kwam ik op het idee om een zwarte lijst te maken in dit forum. Mochten jullie met dezelfde probleem tegenkomen, kunnen we de naam van de HD medewerker op deze lijst noteren. Dit is enerzijds bedoelt om de telefoonkosten te besparen en anderzijds UPC helpen om hun kwaliteit te waarborgen en zodoende hun reputatie (dat al zeer negatief is) te verbeteren.
(BTW: met telefoonkosten te besparen bedoel ik dat wanneer je de naam van de HD hoort, gelijk kunt ophangen. ;D)

Hopelijk als de UPC medewerkers ook er mee eens zijn, kunnen de lijst maken.

P.S.: het is niet offensief bedoeld, ik bedoel dat dit niet is om de HD medewerkers te pesten, maar ik wil alleen de kwaliteit verbeteren! Ik hoop niet dat de mensen in de zwarte lijst staan ontslagen worden, maar dat ze bv. interne cursussen gaan volgen. En ik wil alle HD medewerkers die aan deze site deelnemen graag bedanken en dat jullie toch in je vrije tijd aandacht besteden.
 
Ik denk niet dat dit zal gaan lukken.
Het is namelijk niet toegestaan om privé gegevens te plaatsten op dit forum.
 
chello sucks zei:
P.S.: het is niet offensief bedoeld, ik bedoel dat dit niet is om de HD medewerkers te pesten, maar ik wil alleen de kwaliteit verbeteren! Ik hoop niet dat de mensen in de zwarte lijst staan ontslagen worden, maar dat ze bv. interne cursussen gaan volgen. En ik wil alle HD medewerkers die aan deze site deelnemen graag bedanken en dat jullie toch in je vrije tijd aandacht besteden.

Een beetje smakeloos idee. Ik heb de laatste tijd veel met de HD moeten telefoneren en hoewel niet altijd goed geholpen (meestal weet ik er meer van dan zij, inderdaad) wel altijd keurig te woord gestaan. Elke keer als ik inbel krijg ik de optie (van ene Marco ofzo??) om te blijven hangen om mijn mening te geven als ik dat wil en soms doe ik dat ook.
Dat lijkt mij de enig juiste manier om een slecht gesprek aan te geven: blijf hangen en druk je ontevredenheid uit via de vragenlijst en probeer niet goedwillende mensen (volgens mij zijn de meeste HD-ers goedwillend) neer te halen.

Groeten
 
nou vind het wel ongepast om personen die werken bij UPC op een zwarte lijst te zetten
deze mensen valt niets te verwijten
zij doen hun best en vinden het ook niet leuk als een klant ontevreden is maar zijn vaak niet in staat om een klant direkt te vreden te stellen
als je zo ontevreden bent richt je dan tot de diretie of leiding van het bedrijf die zijn verantwoordelijk voor de fouten .
ok het gaat niet altijd zo als we willen maar geen lijsten maken van mensen en zeker niet met naam.
suc6 >:(
 
Ik denk dat we jou maar op de zwarte lijst zetten met een nickname als "Chello sucks" heb je hier sowieso niks te zoeken.
Onrust stokers zijn er al voldoende. Ik stel voor dat je eens gaat nadenken over een postieve bijdrage aan het forum ;)
 
Het is inderdaad niet netjes om een ljist te maken. Mijn excuses voor de mensen die zich offensief voelen. Maar stel voor dat ik weer zo'n probleem tegenkom, hebben jullie dan tips om die af te handelen? En als je toevallig ook in dezelfde problemen zit, hoe reageer je dan? ik bedoel ik betaal per maand een vaste bedrag aan internet en ik verwacht dat ik die 24 uur/dag kan gebruiken. Ok, dat er wel iets verkeerd kan gaan en dat de HD'ers graag die probleem willen verhelpen, kan ik begrijpen. Maar dat het weken moet duren en na al die telefoongesprekken gaat me te ver. Geloof me, ik ken heel veel vrienden en kenissen die dit probleem herkennen, en velen van hun zijn overgestapt.

groeten

Nogmaals: Mijn Excuses :embarrassed:

BTW: De nickname die ik gekozen heb is gewoon uit frustratie dat ik keer op keer niet goed geholpen werd.
 
chello sucks zei:
Het is inderdaad niet netjes om een ljist te maken. Mijn excuses voor de mensen die zich offensief voelen. Maar stel voor dat ik weer zo'n probleem tegenkom, hebben jullie dan tips om die af te handelen? En als je toevallig ook in dezelfde problemen zit, hoe reageer je dan? ik bedoel ik betaal per maand een vaste bedrag aan internet en ik verwacht dat ik die 24 uur/dag kan gebruiken. Ok, dat er wel iets verkeerd kan gaan en dat de HD'ers graag die probleem willen verhelpen, kan ik begrijpen. Maar dat het weken moet duren en na al die telefoongesprekken gaat me te ver. Geloof me, ik ken heel veel vrienden en kenissen die dit probleem herkennen, en velen van hun zijn overgestapt.

groeten

Nogmaals: Mijn Excuses :embarrassed:

BTW: De nickname die ik gekozen heb is gewoon uit frustratie dat ik keer op keer niet goed geholpen werd.

Nickname kan je toch ook veranderen?
En je kan altijd je klacht schriftelijk weerleggen?
En neem van mij aan overal speelt wel wat hoor!
Zie alle testrapporten er maar op na het wisselt sterk en UPC is aan de beterende hand.
Enne laten we eerlijk zijn... slechte verhalen/ervaringen hoor je altijd!
Goede verhalen hoor je alleen maar als je erom vraagt... ;)
 
chello sucks zei:
Maar stel voor dat ik weer zo'n probleem tegenkom, hebben jullie dan tips om die af te handelen? En als je toevallig ook in dezelfde problemen zit, hoe reageer je dan? ik bedoel ik betaal per maand een vaste bedrag aan internet en ik verwacht dat ik die 24 uur/dag kan gebruiken.
Wat zo wonderbaarlijk is en blijft is dat mensen verwachtingen hebben die niet gegrond zijn. Als je een particuliere internet verbinding hebt en je betaalt daar zo goed als niets voor dan mag je niet verwachten dat je het recht hebt om binnen 4 uur je verbinding weer werkend te zien.

Laten we de zakelijke verbindingen pakken, daar betaal je exclusief BTW precies hetzelfde voor. Maar je kunt daarnaast nog speciale service packs bestellen (Silver, gold en platinum). Daarmee koop je pas rechten!

Ben je werkelijk zo afhankelijk van je internet verbinding neem dan ajb een zakelijke verbinding! En kun je een keer niet het filmpje downloaden die je graag wilt zien. Ga dan eens in de stad een biertje drinken ofzo. Doe eens gezellig!

Geloof me, ik ken heel veel vrienden en kenissen die dit probleem herkennen, en velen van hun zijn overgestapt.
Als je zo ontevreden bent, stap dan ook over! Doe je dat niet, hou dan even heel snel op met dat soort argumenten! BAH!
 
Ik ben het met ChelloSucks eens.....
In die zin....waarom kan de ene help desk medewerker binnen 10 minuten iets regelen terwijl een ander de mededeling geeft het duurt 2 weken.... en dan is er nog niets geregeld.
Mij een raadsel !!!!
Ja je krijgt gewoon een call center en de een weet wel bij wie hij het probleem op tafel moet leggen en de ander niet dat is duidelijk. Of de verdere afhandeling laat te wensen over aangezien het callcenter natuurlijk alleen de minimale kennis in huis heeft.
Mijns inziens is er dus niets mis mee om een lijst te maken waardoor je weet wat je aan iemand hebt.
Op deze site heb ik meer antwoorden gevonden op mijn vragen dan ik ooit van de HD heb gehad. Uitzonderingen daar gelaten.... (dwz in de UPC shop hier in H'lem een uitstekend contact persoon (vrouwlijk) die doet wat ze zegt, waar je bij staat, en gewoon eerlijk is .....).
Overigens wil ik alleen door haar geholpen worden de rest is shit.....
En inbreuk op privacy ??? Laat me niet lachen. Moet je niet bij een call center gaan werken.
Ik denk ook niet dat je het een zwarte lijst moet noemen maar meer een prestatie lijst van de HD medewerkers waar je een ieder gewoon een cijfer toekent. Rolt er vanzelf de best presterende uit.
Kunnen ze onderling ook ff af en toe op de site kijken wie er nu weer goed/slecht heeft presteerd.
Ik denk dat binnen hun eigen organisatie best iets dergelijks ook bestaat........!!
Ik ben er voor en ik doe mee !!!!!
 
wijs jou idee voledig af en ik sta daar denk ik niet alleen in.
voor je onvreden richt je dan tot de directie maar niet tot de medewerkers de directie is verantwoordelijk
zij moeten zorgen dat klanten tevreden zijn .
suc6 >:(
 
Terug
Bovenaan