• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Een vergelijking

  • Onderwerp starter Onderwerp starter WhiteLotus
  • Startdatum Startdatum
W

WhiteLotus

Ik heb een vergelijking gemaakt tussen een ci+ module en de horizon.

Ci+

Voor
1. Goede ontvangst en beeld
2. Betrouwbaar
3. 1 afstandsbediening
4. Talen kiezen mogelijk bij sommige zenders
5. Minder kastjes, staat opgeruimder
6. Snelle bediening (afhankelijk van tv)
7. Minder stroomverbruik
8. Theoretisch kan je sneller door de helpdesk geholpen worden
9. Geen opname capaciteit beperking, je kan gewoon een andere harddisk aan sluiten als de oude vol is
10. Streamen naar tv is mogelijk als je tv het ondersteunt
11. Apps op tv is ook mogelijk afhankelijk van tv

Tegen
1. Opnamemogelijkheden beperkt: 1 kanaal bekijken en opnemen, 1 tuner
2. Interface ziet er niet uit (afhankelijk van tv)
3. Geen on demand

Horizon

Voor
1. 6 tuners, je kan max 4 programma's tegelijkertijd opnemen
2. Menu's en interface zien er gelikt uit
3. Ook mooi beeld
4. Theoretisch kan je streamen naar de horizon
5. Theoretisch kan je apps draaien op horizon
6. Theoretisch heb je on demand
7. Continu updates, dit kan voor en nadelen hebben

Tegen
1. Als je hulp nodig hebt van upc dan kan je lang wachten
2. Nog niet stabiel
3. Bediening is nog langzaam en omslachtig
4. Meer stroomverbruik
5. Je hebt "slechts" 400gb opname capaciteit
6. Ik durf geen fabrieksinstellingen te herstellen vanwege code 1030
7. Continu spanning omdat je problemen verwacht


Veel is afhankelijk van je interne bekabeling en de verbinding tussen de horizon en je tv. Mijn philips tv heeft niet echt een mooie interface, zeg maar gerust waardeloos. Aan de andere kant kan je een externe harddisk hangen aan deze tv en gebruik maken van timeshift (uitzending pauzeren) en opnames plannen.

Voel je vrij om punten toe te voegen.

ps Misschien is dit niet de juiste plaats om hier zo een vergelijking te maken.
 
Het lijkt mij weinig voordeel om een externe harddisk te kunnen aansluiten op een apparaat met maar 1 tuner. Je kunt dan alleen opnemen wat je ook kijkt en dat is vaak niet echt zinvol (vooropgesteld dat de tv al een mogelijkheid heeft tot extern opnemen)
Voor zover ik weet zijn er ook nog geen tv's met CI+ die het opnemen in HD kwaliteit op een externe harddisk ondersteunen, dus ik vraag me af wat je bedoelt met een andere harddisk aansluiten als de oude vol is.
 
MontyNick zei:
*knip*
Voor zover ik weet zijn er ook nog geen tv's met CI+ die het opnemen in HD kwaliteit op een externe harddisk ondersteunen, dus ik vraag me af wat je bedoelt met een andere harddisk aansluiten als de oude vol is.

Mijn tv ondersteunt wel opnemen in HD kwaliteit op een externe harddisk. Het is wel beveiligd dus ik kan de opnames niet kopieren of ergens anders bekijken.
 
Ter aanvulling:

CI+

Pros:

Ik vind de GUI op mijn Panasonic veel mooier en beter dan die van de vorige boxen. De Horizon is wel wat hipper (althans afhankelijk van je smaak) Maar los van alle bugs laat de gebruiksvriendelijkheid en bedieningsgemak veel te wensen over.
Echte eigen zendervolgorde d.m.v. meerdere eigen favourieten lijsten.
De zenders krijgen ook echt het nummer van de favourieten plek..
Geen kabelverbindingen zoals hdmi en/of optische en digitale verbindingen wat de kwaliteit altijd ten goede komt.
Minder energieverbruik en meer ruimte voor andere hdmi inputs.
Toch veelal betere ondersteuning omdat het apparaat wereldwijd wordt afgenomen en onderhevig is aan concurrentie. Wat altijd in het voordeel is van de consument.
Vrije keuze van hardware.

Cons:

Idd de brakkige opname mogelijkheden waardoor het geen vervanger blijkt.
Opties, menu's en ondersteuning zijn afhankelijk van het merk.



Horizon

Pros:

Sneller zappen wat echt een grote pre is t.o.z. Van alle andere boxen.
Apps die gerelateerd zijn aan de aangeboden inhoud op tv.
Ondanks dat het totaal niet doet wat het moet is het idee van multiple timeshift heel handig.., als het werkt

Cons:

Punt 1. Geen concurrentie Geen keuze in hardware.
Grafisch valt er wat voor te zeggen. Maar bij gebruik komt de GUI erg onhandig over.
Tekst invoeren is echt not done.
De lettertypes zijn zo groot dat in diverse menu's er gescrolled wordt. Dat is echt nergens voor nodig en komt de overzichtelijkheid niet ten goede.
Menu's zijn onoverzichtelijk en niet logisch. Nu en straks is alleen benaderbaar door de terugtoets, terwijl daar gewoon de info toets voor gebruikt moet worden.
Ook het gemis van discrete afstandsbedienings code is een regelrechte misser. Zeker met de lag die in de menu's zit.
Voor custom installers is het gemis van een discrete aan en uit knop en issue.
Geen UPC knop meer. Dus direct uit een menu of optie is vrijwel niet meer mogelijk.
Kortom degene die de functionaliteit en grafische. Interface heeft bedacht heeft vrijwel geen input gehad of uberhaubt gekeken hoe andere wereld wijde fabrikanten of zelfs Samsung zijn menu's opbouwd.
Simpelweg hem toevoegen in het bestaande netwerk is nooit zo moeilijk geweest. Elk ander apparaat doet het zonder enige moeite.

Maar we moeten de Horizon nog even de kans geven.
 
Terug
Bovenaan