• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

een paar vraagjes over digitale tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

schootje

Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een HDTV gekocht (Sony KDL-32U4000)
en nu ben ik aan het kijken voor digitale tv (hoeft geen HD kwaliteit)
Dat moet dan aangeloten worden op die HDTV maar ook nog dmv een losse decoder op een oudere SDTV,
maar zit met de volgende vragen
  • Wij hebben analoge tv van Cogas kabel, en dat werk via Ziggo, betekend dit dat we al digitale tv hebben maar alleen nog een Decoder nodig hebben? Want op de teletekst van het Cogas Infokanaal staat: "Tv digitaal ontvangt u gratis bij uw kabel abbonoment"
    maar als ik de TV op digtale stand zet, dan ontvangt die wel kanalen (20) maar die zijn gewoon zwart,
  • De tv heeft een CI slot, ik heb gelezen dat ziggo CI+ CAM's wil/gaat uitbrengen, is dit het wachten waard? en voor hoeverre zou dat compatible zijn met CI,
    of gewoon een Alphacrypt classic kopen?
  • En moet je voor 2 smartcards 2 keer betalen? ook als je alleen het standaart abbo hebt?
Hopelijk hebben jullie antwoord op deze vragen,
Alvast bedankt,

M.v.G. Schootje
 
Alle vragen zijn reeds ergens op het forum beantwoord.

Je hebt inderdaad "alleen" nog een decoder nodig, plus een smartcard in de meeste gevallen. De smartcard wordt door de kabelaars oa gebruikt bij te houden hoeveel mensen dtv gebruiken en ter "bescherming" van hun dienst (oa betaal zenders / pakketten en ter voorkoming van zaken als oneigenlijk gebruik).
De 20 zenders die je tv vindt zijn er erg weinig, wellicht zijn dit de digitenne zenders ipv kabelzenders, dat zouden er iets van 100+ moeten zijn. Voor kabel moet je iets andere instellingen gebruiken.
De meeste gratis basis zenders kunnen versleuteld zijn, bij ziggo zelf is dit in ieder geval zo. Daar dien je dus een smartcard voor te hebben die je op eigen risico in combinatie met een alphacrypt cam kunt gebruiken.

Je tv heeft een ci slot de specifieke ci+ eigenschappen zullen dus niet werken. In hoevere een ci+ cam wel werkt in een ci slot is mij nog niet bekend. Misschien helemaal niet misschien wel zolang de extra beveiliging niet actief is. Dat zal af wachten worden. Net als wat er met de werking van alphacrypt gaat gebeuren, of deze inderdaad geblokkeerd gaat worden of niet, en op welke termijn.

Tot 1 maart is het dubbel betalen voor extra diensten, daarna zou een 2de kaart gratis dezelfde dienst gaan krijgen als de eerste kaart.
 
Oke alvast heel erg bedankt:wink:,
Dus dan koop ik denkik binnenkort eerst alvast een starterpakket (Decoder en Smartcard) en dan later rond Maart een extra Smartcard en Aphacrypt of zo'n Ziggo CI+ kaart als dat dan compatible is,
en dan zou ik nog wel even kijken of ik die andere zenders kan vinden op mijn TV

M.v.G
Schootje
 
Ik ben nu aan het zoeken naar die zenders, maar Aards vind die er geen 1,
en Kabel op Volledigescan vind die:
  1. Etalage Kanaal
  2. Test
  3. Test 1080
  4. Comedy Central Family
  5. Eredivisie Live1
  6. Eredivisie Live2
  7. Eredivisie Live3
  8. Eredivisie Live4
  9. Opvoeden doe je zo
  10. Star TV
  11. Show TV
  12. Zee TV
  13. SET Asia
  14. Zee cinema
  15. SET Max
  16. Phoenix CNE
  17. Phoenix Infonews
  18. Playboy TV
  19. Hustler TV
  20. Private Spice
Met alle setting op auto.
En Snelscan vind die:
  1. Discovery HD
  2. Cartoon Network
  3. Boomerang
  4. Nick Jr.
  5. Film1.1
  6. Film1.2
  7. Film1.3
  8. Film1+1
Ook met alle settings op auto,
Maar Discovery HD en Film1 enzo, zijn toch extra kanalen?

en ik zie geen beeld (logisch want heb nog geen smartcard enzo) maar gewoon zwart
Dus mischien weet iemand wat ik fout doe, of welke settings ik moet hebben, Ik woon in Hof van Twente, in het Cogas gebied.

M.v.G. Schootje
 
Dus mischien weet iemand wat ik fout doe, of welke settings ik moet hebben, Ik woon in Hof van Twente, in het Cogas gebied.


Misschien helpt deze informatie?

Bravia met Alphacrypt zenders ineens kwijt
Dat soms niet alle zenders worden gevonden bij de Sony TV's lees ik wel vaker, het heeft met de instellingen te maken bij het zenderzoeken.

Er wordt dan aangeraden om een fast/quicksan uit te voeren inplaats van een full scan.
Dat moet op de volgende manier lees ik:

- knop "home"
- dan naar "instellingen" en vervolgens "digitaal set-up"
- vervolgens "digitaal afstemming"
- dan weer "digitale autom. afstemming" en deze dan starten op "kabel"
- "frequentie" van auto afhalen en deze handmatig instellen
- "netwerk-id" van auto afhalen en deze handmatig instellen
- dan op start drukken en als het goed is moeten dan alle zenders gevonden worden

De waardes voor de frequentie en netwerk-id kun je opzoeken in het boekje wat je bij de smartcard hebt gekregen en anders op de Ziggo website aan dehand van je postcode.

Let er ook op dat je de "auto-update" functie van de Sony uitzet, hierdoor voorkom je dat je kanalenlijst ineens leeg is.
Met deze optie uit voorkom je als het goed is dat probleem.
 
Bedankt :D
Nu ontvang ik er inderdaad meer (±257).
Dan alleen binnenkort even kijken naar een decoder en CI kaartje.
maar alvast erg bedankt,

M.v.G.
Schootje
 
Dan alleen binnenkort even kijken naar een decoder en CI kaartje.
Zoek anders in dit forum even op de zoektermen "Alphacrypt" en "Bravia", dan kom je alles te weten wat je nodig hebt om TV te kijken met een losse CAM in je SONY. Een prima werkende en mooie oplossing - hij wordt echter niet officieel ondersteund door Ziggo. En je bent er ook niet mee geholpen als je ook nog digitaal wilt kijken via een oudere TV zoals je schrijft.

Ook over jouw andere vraag (meerdere kaarten) is veel geschreven in dit forum. Struin eens rustig rond, je zult zien dat je alles kunt vinden wat je weten wilt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan