• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Een lang verhaal zonder happy end.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mafketel69
  • Startdatum Startdatum
M

Mafketel69

Een lang verhaal zonder happy end.

Als inleiding: Door (verbouwingings-) omstandigeheden woon ik tijdelijk bij mij schoonouders in huis. Dus ik spreek eigenlijk uit naam van hen. Zelf ben ik al jaren abonnee van UPC, maar op dit moment liggen mijn mediabox, telefonie en internet ongebruikt in de kast.

Onderstaand vat ik het één en ander samen:

Er zijn altijd wel eens wat problemen met verbinding maar dat kan gebeuren. Sinds een maand of 2 zijn er echter steeds vaker terugkerende en langer durende storingen. Gedurende deze tijd is er geen internet en geen telefoon. Als brave klant ebl je dan met de helpdesk en in beginsel probeert men dan je te helpen. Het riedeltje spanning eraf coax eruit, wachten, coax erin, spanning erop, kan ik inmiddels met mijn ogen dicht uitvoeren. Dat riedeltje voer ik ook altijd uit vóórdat ik de helpdesk bel. Maar ja procedures, procedures, dus elke keer maar weer.....

Na veel vijven en zessen wordt er een afspraak gemaakt voor een monteur. Na reeds eerdere vervelende ervaringen met een monteur zit ik hier eigenlijk niet op te wachten, maar ja wat moet je anders? Op de dag dat de monteur zou komen wordt er gebeld, een uur voordat ie zou kunnen gaan komen, mijn partner neemt op en haar wordt verteld dat de monteur niet komt want dat het buiten zit. Op de vraag waarom dat dan niet gemeld is door helpdesk wordt er gezegd dat helpdesk dat niet kan weten. Raar verhaal. Nog vreemder wordt het als de monteur vervolgens belt en zegt kan ik een uurtje vroeger komen? Hier maar over gebeld met de helpdesk en uiteindelijk op hun advies afspraak met monteur geannuleerd. Op dat moment deed alles het natuurlijk ook gewoon.
Maar ja, het is te raden: na een uurtje natuurlijk niet meer. Weer bellen. "Kun u mij misschien terugbellen, ik heb al zo vaak moeten bellen, kost mij veel beltegoed en straks is ineens beltegoed op midden in gesprek en dan is verbinding weg" vraagt mijn partner. "Neeeeee mevrouwtje daar kan ik niet aan gaan beginnen zeg!!!!", is het antwoord. En zo gebeurt het, de verbinding wordt verbroken want de beltegoed-kaart is leeg.....
Dan ga ik zelf bellen, vanaf mijn werk, met mijn zakelijke mobieltje (met abonnement). Duurt allenmaal heel lang. Niemand kan mij verhelderen wat er is gebeurd, niemand weet waarom afspraak afgezegd, niemand kan iets aan stroing doen, behalve: Stekker erin stekker eruit.
Zo blijft het maar doorgaan. Ik heb op een gegeven moment zelfs een medewerker van de helpdesk aan de lijn die zegt: "Misschien zijnde coax-kabels door straling van buitenaf kapot gegaan", als ik zeg dat kabels gewoon door UPC zijn aangelegd en aangesloten en dat kabelmodem daar direct op zit, vlakbij abonnee overname punt. Begrijpelijk denk ik dat ik toen de verbinding maar heb verbroken.
Er gaat ondertussen geen dag voorbij dat we niet zonder internet en telefonie zitten voor korte of langere tijd. Soms gaat het heel de dag goed, dan weer ineens in de avond stopt alles ermee. Wel valt op dat vaak alles in de ochtend rond een uur of acht wegvalt.
Maar goed, geen telefoon en geen internet. Het wordt ook voor ons werk gebruikt dus dat is heel erg vervelend. En zeker de telefoon, we zijn gewoon niet bereikbaar en dat kan niet vind ik.

Er is bij ons achter een groot bouwproject gaande en wij vermoeden dat het daar wel eens mee te maken kan hebben. We melden dat aan de helpdesk. Maar dat heeft er niks mee te maken volgens hen.
Uiteindelijk maar weer een monteursafspraak gemaakt. Ik dacht, dan kan de monteur meteen vaststellen wat er aan de hand is en dan hebben we ook een meetpunt voor de toekomst. Ik speciaal een vrije middag genomen zodat ik erbij kon zijn als de monteur kwam. Dat was op vrijdag 9 juni.
Op het moment dat de monteur komt doet alles het natuurlijk, maar ik vertel het hele verhaal. Dan tijden een storing dan ineens zonder iets te doen is het geheel weer terug online. Monteur meet waarden, die lijken goed. Monteur vraagt of hij uit voorzorg modem mag wisselen. Mag niet hij moet een netwerkmeting aanvragen. Hij zegt de waarden lijken goed, maar hij vraagt toch een meting aan. Ik heb dat hele gesprek kunnen volgen op de speaker van de telefoon. En wat de UPC medewerker aan de andre kant van de lijn vaststelde was dat er "bij 15 van de 27 modems die daar zitten wordt een te hoge waarde retour gezonden, dat is niet goed. De modem van deze mensen is er één van. Excuses voor het ongemak. Dit wordt inAmsterdam opgelost, het zit in het netwerk.". Dus monteur bonnetje ingevuld en weer weg.
Ik blij, ze hebben wat gevonden en het zit dus inderdaad buiten. Mooi dan wordt het opgelost denk ik.

Maar, het is niet opgelost. De verbinding valt weer weg. Kan gebeuren ze zijn ermee bezig denk ik dan. Niet alles kan van één op andere dag zijn opgelost. Maar het begint weer erger te worden en weer vaker voor te komen. Een aantal keer meld ik dat ook, ik vertel van de case die aangemaakt is en ik krijg te horen ze zijn ermee bezig. Ik zeg elke keer, ik weet dat je weinig voor me kunt doen, maar ik wil de storing gewoon vermeld hebben in het systeem.

Maar dan gisteren, heel de dag geen internet, geen telefoon. Mijnpartner belt, weer een hoop beltegoed weg, maar ja ik ben op mijn werk. Wordt er door een medewerker (ik heb zijn naam) gewoon gezegd: "Ik zie hier niks staan, dus er is niks aan de hand, kun je de spanning van het modem halen?" Het antwoord is dat dat al gedaan is en dat ze een oplossing wil en dat ze ook een oplossing van deze medewwerker verwacht. Dan wordt er vanaf de helpdesk gereageerd met "JOH WAT WIL JE NOU DAT IK DOE JOH, IK ZEG TOCH DAT IK NIKS IN HET SYSTEEM ZIE STAAN" (de hoofdletters staan er om de stemverheffing waarmee de medewerker sprak, hij schreeuwde bijna, duidelijk te maken). Toen heeft maar partner de verbinding maar verbroken, wat moest ze immers hiermee nu weer beginnen (en beltegoed al bijna weer op).

Bij thuiskomst ben ik meteen zelf weer gaan bellen. Het hele verhaal uit de doeken gedaan en mijn grieven kenbaar gemaakt. Daar is de medewerker (ook zijn naam heb ik) een tijdje mee bezig en uiteindelijk heeft hij wél gegevens teruggevonden over de case die was aangemaakt. Deze case is gewoon gesloten op 11 juni. Rarararara hoe kan dat?
Ik vertel dat het helemaal niet is opgelost. Er zijn problemen en ik ging er nog steeds vanuit dat eraan gewerkt werd. Dan komt er een voorstel daty er maar een monteur weer langs moet komen. Er wordt gevraagd of de vorige monteur een externe was, ik zag daar heb ik niks mee te maken, jullie sturen hemen dragen daar de verantwoordelijkheid voor, voor mij is hij van UPC (ik weet van wie die was, weet ook zijn naam en weet ook dat hij gewoon alles heeft gedaan wat hij kon, maar dat terzijde). Dan wordt er gezegd, maar nu komt er een speciale echte monteur, misschioen wel met zijn  tweeen. Ik vraag me dan af waarom zo iemand niet meteen wordt gestuurd. Uiteindelijk dan maar een afspraak gemaakt voor morgenmiddag (vrijdag).
Ik vetel de medewerker dat ik heel erg met de gemaakte kosten van telefoon en de tijden dat we niet kunnen bellen en van internet gebruik maken zit en dat ik daar compensatie voor wil. De medewerker is het met mij eens en gaat even informeren bij afdeling en zegt dat hij zal doorverbinden als hij heeft aangekondigt wat en hoe aan die afdeling. Hij krijgt de afdeling niet te pakken (wachttijd) en wil me in de wachtrij zetten. Dat wil ik niet, hij zou het één en ander eerst aangeven aan de afdeling. Daar is hij het wel mee eens en hij gaat ervoor zorgen dat ik teruggebeld wordt.

Gisterenavond om 2215 ineens weer telfoon en internet tot ongeveer 00:30.

En nu?
Geen telefoon, geen internet en ook niet gebeld!

Schandalig!!!!!!!

Wat nu?????????


UPDATE: Inmiddels nog steeds geen internet, geen telefoon, niet gebeld EN ook On Demand nu helemaal verdwenen!
 
Gisterenavond weer gebeld om 2100 om te zorgen dat de storing nog steeds registreerd staat. Daar kreeg ik ineens te horen dat het naar aanleiding van mijn call van dinsdag er weer een netwerkstoring als case is en dat het dus buitenshuiis zit.
De monteur van vanmiddag komt niet. Er was gebeld (dinsdag om 1800 uur, maar ze kregen in gesprek, dat kan niet, want dan krijg je voicemail). Maar goed ik wist dus van niks en ewr was niks opnieuw geprobeerd te bellen. Het is toevallig zo dat ik belde, anders zat ik vanmiddag voor niks thuis.

Maar goed nog steeds helemaal niks, helemaal geen internet geen telefoon. En o ja, de klachten-afdeling heeft mij ook nog steeds niet teruggebeld....

Het gaat maar door en door en door.....
 
Mafketel69: Onze excuses voor het ongemak dat je niet naar behoren bent geholpen en dat het probleem niet adequaat verholpen is. Graag zou ik willen bekijken wat de historie is van deze storing en hoe het komt dat de verbinding steeds wegvalt.
Zou ik je postcode en huisnummer per pm mogen ontvangen?
 
Wat mij nu al wel heel vaak is opgevallen is dat wanneer er klachten zijn van de klanten er door de medewerkers van de helpdesk niet behoorlijk wordt gehandeld.
Of ze hebben de zaken niet goed opgeschreven, of ze weten helemaal niet waar je over praat.
Als je dan na heel vaak bellen (met frustraties elke keer) etc. de klacht dan hier deponeerd er direkt door onze de UPC medewerkers op dit forum er werk van gemaakt wordt. Vaak is het probleem van de klant ook op korte termijn opgelost.

Ik heb respect voor de UPC medewerkers op dit forum. Maar waarom zitten er nu niet meer capabele UPC mensen op de helpdesk?
Dit kan toch niet zo moeilijk zijn. Laten deze HelpDesk mensen nu eerst de klanten eens serieus nemen! Laten de managers van deze antwoordapparaten nu eens goed kijken wat hun afdeling nu precies aan het doen is.
Zij zijn een service verlenende afdeling en moeten zich dus ook zo gedragen. Mensen gaan echt lopen als ze niet goed behandeld worden.
 
Iets wat je in dit opzicht ook in ogenschouw mag nemen is dat vooral negatieve (of wel heeel extreem positieve) ervaringen je bij blijven. Negatieve dingen komen in radar, kassa, consumentenbond en zo, positieve dingen krijgen geen aandacht... ach, misschien eens een warme douche in een van die programma's maar daar is 't dan ook mee gezegd. En doordat je alleen maar negatieve berichten leest, lijkt 't natuurlijk alleen maar kommer, kwel en ellende. Ik heb plenty goede ervaringen gehad met helpdeskmedewerkers, zowel binnen als buiten UPC. Ik voel me echter niet direct gedreven om daarover een post op poten te maken, en als ik 't wel zou doen zou ik direct een half legioen aan pessimisten over me heen krijgen die hun negatieve ervaring (nogmaals) willen delen.

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp de frustratie in deze berichten wel, maar dat eeuwige gespui dat er alleen maar nietsnutten bij helpdesks werken daar word ik een beetje iebel van. Wasilly's, Forrestma's en Jezpers komen ook ergens vandaan en het zou me niets verbazen als ze allemaal gewoon ergens op een belvloer zijn begonnen.

Dus. Mijn 2 cent. Excuses voor de inbraak.
 
Ik begin elk gesprek met de medewerkers van de helpdesk met te zeggen dat ik weet dat zij hun best doen en dat zij niet degenen zijn die de storing veroorzaken. Ik zeg ook altijd dat mijn frustratie of boosheid niet persoonlijk tegen hen gericht zijn, maar dat zij op dat moment voor mij "De grote boze UPC" zijn. Er zijn er echt bij die echt super hun best doen en die ook verstand van zaken hebben. Dat heb ik denk ik in mijn stukje ook wel verteld. Mzzr ik denk daarnaast ook dat UPC er alleen maar bij gebaat is dat het niveau van hun service en communicatie omhoog gaat, dus dat uitzonderlijke gevallen best gemeld mogen worden.
 
Inmiddels is er ook een reactie van Forrestma-UPC. Daar ben ik blij om, dus ga ik daar nu even een pm naar sturen met de gevraagde gegevens.

Ik houd jullie op de hoogte (ook van positieve dingen)! :)
 
Ik heb proberen te zeggen dat er op de Helpdesk van UPC veel fout gaat.

:) En ja er gaat ook heel veel goed, waarvan akte. :)

De fout ligt ook niet (altijd) bij de helpdesk medewerkers. maar het is een behoorlijk grote (en dus logge) organisatie.
Dus de info die er is en moet zijn krijgen ze niet of niet op tijd. Dat moet er veranderen.
Dus de bezem door de verschillende lagen in de organisatie. Diegene op de hogere functies moeten zich kapot schamen dat hun afdelingen niet of nauwelijks kunnen werken door gebrek aan info.

Verder een pluim :) aan alle UPC medewerkers die wel hun best doen en de klant op de eerste plaats hebben staan!
 
Een kleine update:

Ik heb net vernomen dat er sinds 11:45 weer internet, telefoon en on-demand is.

Ook heb ik vernomen dat tussen half één en kwart voor één er een monteur (die oorspronkelijk 's middags ussen 1300 en 1800 zou komen, maar waarvan ik zoals eerder gemeld gisteren op de hoogte was gesteld dat deze niet zou komen) aan de deur. Dat was totaal tegen elke afspraak en zonder enige vorm van vooraankondiging in en die is dus op dat moment, begrijpelijk, niet binnengelaten.

Van de klachten-afdeling nog niks vernomen.

Maar Forrestma is ook de zaak aan het bekijken dus ik zal verder maar van een goede afloop uitgaan, al is het nu nog niet zover.

We zullen afwachten hoe lang we de boel draaiend houden.
Bij meer nieuws, weer een update :)
 
Mafketel69 zei:
Ook heb ik vernomen dat tussen half één en kwart voor één er een monteur (die oorspronkelijk 's middags ussen 1300 en 1800 zou komen, maar waarvan ik zoals eerder gemeld gisteren op de hoogte was gesteld dat deze niet zou komen) aan de deur. Dat was totaal tegen elke afspraak en zonder enige vorm van vooraankondiging in en die is dus op dat moment, begrijpelijk, niet binnengelaten.

Er is blijkbaar met spoed een monteur naar je toe gekomen om de storingen te verhelpen.
Je wist dit niet van te voren en daarom laat je deze monteur niet binnen? ???
Wat vindt je begrijpelijk aan "begrijpelijk"?

Als je telefoonstoring hebt konden ze je misschien niet bellen?
Kan me voorstellen dat je dan weer achteraan komt te staan op de lijst "op te lossen problemen".....
 
Terug
Bovenaan