J
jay_snake
Ik had bij UPC een Royaal HTDV abbo + eredivisie live (Gevens: 3077 RN, 36, de heer Huisman). Dit heb ik zaterdag 11 juli om laten zetten naar: Fiber 60 + Bellen onbeperkt/europa + Royaal HDTV met DVR. Hierbij kreeg ik een modem mee voor het bellen en Fiber 30. Het modem voor Fiber 60 zou ik nagestuurd krijgen binnen 10 werkdagen. Het modem van Fiber 30 kon ik zolang gebruiken om mee te kunnen internetten.
Omdat ik met mijn Royaal kastje niet bij mij had, kreeg ik nog geen nieuwe Royaal met DVR mee. (Ik was bij een UPC shop in Rotterdam geweest). De volgende dag (zondag, 12 juli) moest ik terugkomen met mijn kastje en dan een nieuwe mee te krijgen. Zo gezegd zo gedaan.
Zaterdag heb ik direct het internet aangesloten en na een test bleek dat dat nog niet werkte. Ik kreeg een welkomstscherm van UPC met de boodschap dat het internet net meer handmatig geactiveerd moest worden. Na een belletje met de helpdesk werd mij verzekerd dat het binnen 24 uur zou werken.
Zondag heb ik het nieuwe kastje aangesloten en de helpdesk verzekerde mij dat het oude Royaal HDTV uit het systeem was en dat de nieuwe Royaal HDTV met DVR binnen 24 uur geactiveerd zou zijn.
Dit gebeurde niet. Maandag 13 juli met de helpdesk gebeld en wat bleek: de serienummers van de Royaal en het internet kwamen niet overeen met wat er in het systeem stond. Deze zouden aangepast worden in het systeem. Binnen 24 uur zou alles werken. Het internet begon het dinsdag inderdaad te doen met een verbinding van 30 Mbps, de Royaal werkte pas woensdag. Eind al goed, ik was blij dat eindelijk alles naar behoren werkte. Telefonie deed het ondertussen ook. (Hierbij heb ik wel wat hulp gehad van 1 van de UPC medewerkers van dit forum)
Afgelopen dinsdag kreeg ik dan mijn Fiber 60 binnen. Ik de boel aansluiten en heb ik het nummer gebeld wat in "de installatiehandleiding" staat om het modem te activeren en daarna had ik de HD gebeld. Ze zeiden dat alles in orde was (dinsdag) en dat de verbinding binnen 24 uur zou werken (binnen 24 uur zou mijn Fiber 30 teruggaan naar "internet via de telefoonsnelheid" en als dat zou gebeuren zou Fober 60 werken). Woensdag werkte het nog niet, dus ik weer bellen en het bleek dat ik een serienummer moest doorgeven. Die stond niet goed in het systeem (waarom was dinsdag dan nog alles in orde?). Ik kreeg toen te horen dat ze er spoed achter zouden zetten en het misschien al voor woensdag 21.00 uur zou werken, uiterlijk donderdagmiddag. En dat was dus weer niet zo, dus heb ik vanmiddag weer gebeld, toen werd mij verteld dat het ticket van woensdag nog niet verwerkt was. Waarom dat nog niet verwerkt was, was weer eens onduidelijk. Vanmiddag werd mij verteld dat ze dit ticket zouden laten "escaleren" (dat het met hoge spoed behandeld zou worden) en ik zou voor 21.00 uur worden teruggebeld over de status er van. En juliie raden het al...natuurlijk is er niet teruggebeld. Gelukkig werkt het Fiber 30 nog, anders was het helemaal een drama geweest. Ondertussen zit ik op het moment van schrijven gewoon al dik 57 uur te wachten tot mijn Fiber 60 verbinding gaat werken...naar mijn mening te bizar voor woorden.
Dat wordt morgen maar zelf weer actie ondernemen...weer bellen...
Omdat ik met mijn Royaal kastje niet bij mij had, kreeg ik nog geen nieuwe Royaal met DVR mee. (Ik was bij een UPC shop in Rotterdam geweest). De volgende dag (zondag, 12 juli) moest ik terugkomen met mijn kastje en dan een nieuwe mee te krijgen. Zo gezegd zo gedaan.
Zaterdag heb ik direct het internet aangesloten en na een test bleek dat dat nog niet werkte. Ik kreeg een welkomstscherm van UPC met de boodschap dat het internet net meer handmatig geactiveerd moest worden. Na een belletje met de helpdesk werd mij verzekerd dat het binnen 24 uur zou werken.
Zondag heb ik het nieuwe kastje aangesloten en de helpdesk verzekerde mij dat het oude Royaal HDTV uit het systeem was en dat de nieuwe Royaal HDTV met DVR binnen 24 uur geactiveerd zou zijn.
Dit gebeurde niet. Maandag 13 juli met de helpdesk gebeld en wat bleek: de serienummers van de Royaal en het internet kwamen niet overeen met wat er in het systeem stond. Deze zouden aangepast worden in het systeem. Binnen 24 uur zou alles werken. Het internet begon het dinsdag inderdaad te doen met een verbinding van 30 Mbps, de Royaal werkte pas woensdag. Eind al goed, ik was blij dat eindelijk alles naar behoren werkte. Telefonie deed het ondertussen ook. (Hierbij heb ik wel wat hulp gehad van 1 van de UPC medewerkers van dit forum)
Afgelopen dinsdag kreeg ik dan mijn Fiber 60 binnen. Ik de boel aansluiten en heb ik het nummer gebeld wat in "de installatiehandleiding" staat om het modem te activeren en daarna had ik de HD gebeld. Ze zeiden dat alles in orde was (dinsdag) en dat de verbinding binnen 24 uur zou werken (binnen 24 uur zou mijn Fiber 30 teruggaan naar "internet via de telefoonsnelheid" en als dat zou gebeuren zou Fober 60 werken). Woensdag werkte het nog niet, dus ik weer bellen en het bleek dat ik een serienummer moest doorgeven. Die stond niet goed in het systeem (waarom was dinsdag dan nog alles in orde?). Ik kreeg toen te horen dat ze er spoed achter zouden zetten en het misschien al voor woensdag 21.00 uur zou werken, uiterlijk donderdagmiddag. En dat was dus weer niet zo, dus heb ik vanmiddag weer gebeld, toen werd mij verteld dat het ticket van woensdag nog niet verwerkt was. Waarom dat nog niet verwerkt was, was weer eens onduidelijk. Vanmiddag werd mij verteld dat ze dit ticket zouden laten "escaleren" (dat het met hoge spoed behandeld zou worden) en ik zou voor 21.00 uur worden teruggebeld over de status er van. En juliie raden het al...natuurlijk is er niet teruggebeld. Gelukkig werkt het Fiber 30 nog, anders was het helemaal een drama geweest. Ondertussen zit ik op het moment van schrijven gewoon al dik 57 uur te wachten tot mijn Fiber 60 verbinding gaat werken...naar mijn mening te bizar voor woorden.
Dat wordt morgen maar zelf weer actie ondernemen...weer bellen...
