Gisterochtend heb ik via het contact formulier twee vragen gesteld, de eerste ging over de vraag hoe het staat met het IPv6 project, en de tweede over IP multicast problemen met Cisco routers.
Ik kreeg al gauw een ontvangstbevestiging van de tweede vraag, maar toen ik laat in de middag nog geen bevestiging van de eerste had heb ik eens gebeld of ze die vraag goed ontvangen had. Ik kreeg een vriendelijke jongeman aan de lijn die mijn vraag niet kon vinden (zat in een ander mapje of zo), maar hij wilde wel even bij een deskundoloog informeren of er iets over IPv6 bekend was. Na enige tijd kwam hij terug met het antwoord van de deskundoloog, IPv6 is voorlopig nog niet nodig want Ziggo heeft nog genoeg IPv4 adressen. Heel geruststellend zo'n enorm kennisniveau bij de helpdesk. Ik heb de jongeman dus maar verteld dat zijn 'expert' op de achtergrond er goed aan doet zich maar eens wat beter te oriënteren.
Vanochtend werd ik gebeld door een tweede deskundoloog naar aanleiding van mijn mailtje. Hij wilde eerst weten waarom ik belangstelling heb voor IPv6. Omdat ik al jaren een IPv6 tunnel gebruik, en nu toch wel eens een native IPv6 verbinding wil? Het gaat er niet alleen om dat Ziggo IPv6 in voert, nee het moet eerst wereldwijd worden ingevoerd - zo gaat deze deskundige verder. Dat is al jaren geleden gebeurd kan ik hem verzekeren. En er is nog bijna geen IPv6 verkeer, zo meldt hij. Nee, als de Ziggo's van deze wereld het niet aanbieden, dan kunnen de consumenten het ook niet gebruiken. Klanten hebben ook helemaal geen belangstelling voor IPv6, zo weet hij. Ik dus wel, en er zijn meer klanten die er belangstelling voor hebben. En de consument merkt er ook niets van, alleen het modem krijgt een IPv6 adres, de router niet en de apparaten op het LAN thuis ook niet. Een adembenemend kennisniveau is bij deze expert aanwezig, zo wordt wel duidelijk.
Maar uiteindelijk weet hij mij te vertellen dat er momenteel al wel getest wordt door een selecte groep gebruikers en Ziggo personeel. Kortom, er zit blijkbaar toch een beetje schot in.
Ik kreeg al gauw een ontvangstbevestiging van de tweede vraag, maar toen ik laat in de middag nog geen bevestiging van de eerste had heb ik eens gebeld of ze die vraag goed ontvangen had. Ik kreeg een vriendelijke jongeman aan de lijn die mijn vraag niet kon vinden (zat in een ander mapje of zo), maar hij wilde wel even bij een deskundoloog informeren of er iets over IPv6 bekend was. Na enige tijd kwam hij terug met het antwoord van de deskundoloog, IPv6 is voorlopig nog niet nodig want Ziggo heeft nog genoeg IPv4 adressen. Heel geruststellend zo'n enorm kennisniveau bij de helpdesk. Ik heb de jongeman dus maar verteld dat zijn 'expert' op de achtergrond er goed aan doet zich maar eens wat beter te oriënteren.
Vanochtend werd ik gebeld door een tweede deskundoloog naar aanleiding van mijn mailtje. Hij wilde eerst weten waarom ik belangstelling heb voor IPv6. Omdat ik al jaren een IPv6 tunnel gebruik, en nu toch wel eens een native IPv6 verbinding wil? Het gaat er niet alleen om dat Ziggo IPv6 in voert, nee het moet eerst wereldwijd worden ingevoerd - zo gaat deze deskundige verder. Dat is al jaren geleden gebeurd kan ik hem verzekeren. En er is nog bijna geen IPv6 verkeer, zo meldt hij. Nee, als de Ziggo's van deze wereld het niet aanbieden, dan kunnen de consumenten het ook niet gebruiken. Klanten hebben ook helemaal geen belangstelling voor IPv6, zo weet hij. Ik dus wel, en er zijn meer klanten die er belangstelling voor hebben. En de consument merkt er ook niets van, alleen het modem krijgt een IPv6 adres, de router niet en de apparaten op het LAN thuis ook niet. Een adembenemend kennisniveau is bij deze expert aanwezig, zo wordt wel duidelijk.
Maar uiteindelijk weet hij mij te vertellen dat er momenteel al wel getest wordt door een selecte groep gebruikers en Ziggo personeel. Kortom, er zit blijkbaar toch een beetje schot in.
Laatst bewerkt door een moderator: