• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Een en Canvas nu 1080i

Berichten
16.432
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Odido
Sinds vanmiddag merk ik dat zowel EenHD en CanvasHD van 720p naar 1080i gegaan zijn.

Beeld ziet er alleen niet uit veel blokken, maar dit kan door uitzending zelf komen.

edit// was idd camera daar die niet erg lekker was.
 
Inderdaad geheel onverwacht maar ik heb goed beeld zonder blokken.
Ik was het ook nergens tegengekomen in de multimediale pers.
 
Ja kan het ook bevestigen, foutloos beeld, maar ik zal hier wel de enige pauper zijn met een HD-ready tv die dit ergens jammer vindt. ;)
 
Nu zijn alleen de Duitse zenders een uitzondering die nog vasthouden aan 720p in het UPC zender aanbod.
 
cornelisvandenberg zei:
Nu zijn alleen de Duitse zenders een uitzondering die nog vasthouden aan 720p in het UPC zender aanbod.

Dit is niet waar, ARD, ZDF en WDR zijn 1080i
 
Devil-Strike.net zei:
Als je de mediabox op 1080i zet wel ja, zet dat eens op auto en je zal zien dat het gewoon 720p is.

720P is ook HD, en WDR staat echt niet in het UPC-lijstje van HD-zenders. Maar het kan aan mij liggen? :embarassed:
 
nee dat laatste klopt maar als zijn mediabox op 1080i vast staat geeft de TV ook alle SD zenders aan met 1080i als bron, maar het is dan geen HD.
Alleen met de box op auto kan je het binnenkomende bronsignaal via de TV vaststellen zoals Devil al duidelijk maakte.

Trouwens op dit moment zijn een en canvas HD op mijn tv in de resolutie van 720X576 50hz en het rode lampje brand niet in feite dus SD, ergens iets mis of pikt UPC het verkeerde signaal op.
De kwaliteit is ook niet wat ik gewend ben op deze zenders.
 
Terug
Bovenaan