Een betere deal afsluiten. Hoe doe je dat eigenlijk?

Robkro

Quality Member
Berichten
2.304
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb al vanaf de oertijd internet en televisie van Ziggo en voorgangers. Ik heb nog nooit een aanbieding of iets dergelijks gehad. Ik wil eigenlijk ook gewoon bij Ziggo blijven maar zou weleens een leuk aanbod willen hebben. Maar nu heb ik sinds kort een aansluitkastje voor glasvezel in de meterkast dus zou kunnen overstappen. Dat maakt mijn positie wel wat sterker lijkt mij. Hoe pak je dat eigenlijk aan om een korting of bijvoorbeeld een jaar gratis ESPN te krijgen?
 
Gewoon naar Ziggo bellen. En zeggen dat je overweegt om over te stappen naar glasvezel. Tenzij ze een leuke aanbieding doen.
En als dat niet helpt dan laat je je doorverbinden naar de afdeling opzeggen, daar slaag je meestal wel.
Gewoon jaar lang 50% korting op je abo vragen + jaar lang ESPN.
En anders stap je over naar glasvezel (zeg je)
 
Weinig aan toe te voegen, volg de wijze raad van @robjanssen
In mijn geval heb ik er 9 maanden €20 korting plus een jaar ESPN
Complete aan overgehouden door een telefoontje ;)
 
Laatst bewerkt:
Hier ook, 9 maanden €20 korting plus een jaar ESPN.
Een telefoontje doet soms wonderen en er is niks contract gewijzigd, ken nog zo weg als ik wil.
 
Ik ben helemaal klaar met dat gepingel aan de telefoon en te zeuren voor een paar tientjes korting voor een paar maanden en één of ander gratis abbo op iets waar ik eigenlijk niet op zat te wachten. Dreigen met opstappen is mijn ding niet, ik stap gewoon op.

Daarna gewoon na een jaar weer terug en dus vooral de schroefgaten in de meterkast laten zitten. Voorziet ook gelijk in de behoefte van mannelijk kabeltjesaansluitdrang.
 
Laatst bewerkt:
Leuk en aardig en dan stap je over... en dan? Ik was ook zo lekker principieel... KPN bleek het toch ook niet te zijn. Tuurlijk, je went er wel aan en je hebt de daad bij het woord gevoegd, maar we misten Ziggo dagelijks met die toenmalige Arris VIP5202 van KPN. Zit je een jaar met irritaties. Snelheid was wel geweldig... maar daar win je de oorlog niet mee. Dat is het me ook niet waard. Maar goed, lekker principieel blijven... lekker jezelf bewijzen! Ja, voor wie? Voor niemand. Want het interesseert werkelijk niemand!
 
KPN bleek het toch ook niet te zijn. Tuurlijk, je went er wel aan en je hebt de daad bij het woord gevoegd, maar we misten Ziggo dagelijks met die toenmalige Arris VIP5202 van KPN. Zit je een jaar met irritaties. Snelheid was wel geweldig... maar daar win je de oorlog niet mee.

Tja mij hoef je niet te overtuigen dat DVB-C beter is en meer vrijheid geeft, zeker icm een linux box. Maar wat zou je doen als Ziggo alleen IPTV gaat gebruiken ? dan heb je niet veel keus meer.

En wat beviel jou niet aan die Arris VIP5202 ? Zeker dat die Glas zenders niet op 1 beginnen....

Verder begrijp ik wel dat mensen iets anders willen proberen, zeker als ze nooit korting krijgen. En veel mensen hebben het niet breed en hebben dus ook niet luxe om te blijven bij dezelfde aanbieder als ze geen korting krijgen.
 
Ik zou voor een betere deal gewoon eens bellen, eventueel zeggen dat je wil opzeggen.
Maar als je al vanaf de oertijd (?) bij Ziggo zit kan het ook geen kwaad om eens te kijken of je abonnement nog wel up to date is. Soms heb je dan namelijk een oud en duur abonnement. Door dit om te zetten naar een aktueel abonnement ben je soms al goedkoper uit en krijg je vrijwel altijd een korting oid. voor een bepaalde tijd.
En kijk niet alleen naar de prijs, maar bijvoorbeeld ook naar de kwaliteit, storingen en bereikbaarheid en kennis van helpdesk.
Mijn ervaring (en dat hoeft niet van een ander te zijn uiteraard) bij Ziggo is dat het aantal storingen minimaal is en dat de helpdesk goed te bereiken is en ook best wel deskundig is (als je de medewerkers van de helpdesk behandeld zoals je zelf behandeld zou willen worden :)).
En misschien is Ziggo wel duur maar tot nu toe heb ik geen goedkopere (vergelijkbare) abonnementen (TV/Internet van Ziggo en 3 mobiele abonnementen bij Vodafone) bij andere providers kunnen vinden. En ik dat controleer ik regelmatig (want je weet maar nooit).
En te informatie: nee ik werk niet bij/voor Ziggo:)
 
Terug
Bovenaan