Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Enige tijd geleden de Edimax BR-6104 aangeschaft, deze volgens het manual als volgt geconfigureerd:
Broadband type --- Cable modem --- Clone Mac Address --- OK.
Op zich werkt het goed, alleen is zeer regelmatig na het opstarten van de PC de internet connection "DISCONNECTED"...
Na een aantal maal de release en renew button's ingdrukt te hebben, geeft hij de status connected en werkt alles weer.
Heb ik een fout gemaakt tijdens de configuratie, of is dit normaal
Trouwens Clone mac adress is niet nodig, dient dan wel daarna je kabelmodem te resetten.
heb zelf een Sweex 21lb gehad (met Edimax 6104 chip) maar na lang proberen op gegeven en een Linksys router gekocht.
In het algemeen hebben deze routertjes allemaal het zelfde probleem, onregelmatige uitval van de connectie, is weinig aan te doen, laatste firmware maakt het wel iets beter, maar een probleem router blijft het.. :cry:
Bedankt voor jullie reactie's, de nieuwste firmware zat er al in, ik had hem voor de zekerheid toch nog maar een keer geladen, dit maakte echter niets uit.
Als ik de PC uitzette dan werd ook de router uitgeschakeld, nu laat ik hem echter aanstaan, sindsdien heb ik geen "disconnect" meer gehad.
Wel heb ik nog een enkele keer dat het even duurt voordat ik een IPadd. krijg van de router, maar ja daar is mee te leven...
Heeft iemand een tip voor een goede wireless router, dan bedoel ik eentje die ook door beton heenkomt waar nogal wat wapening inzit