• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ED3.0 modem met telefoon aansluiting.

Berichten
3.019
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zat zojuist de notulen van Coax.nl te lezen met UPC.

En daar viel mij deze alinea gelijk op.

Nieuwe ontwikkelingen
Er is nu inmiddels ook een modem beschikbaar voor Fiber Power, wat geschikt is voor zowel internet als gelijktijdig telefoon. Deze zullen dan ook geïnstalleerd gaan worden.
Bron : https://www.coax.nl/news/2009/juni/overleg_upc.pdf

Iemand hier toevallig al iets van gesignaleerd ?
Ben wel benieuwd waar men mee op de proppen komt.
En of dit ook voor bestaande klanten geld als vervanging.

Persoonlijk zou ik dat wel fijn vinden, ten eerste scheelt het een modem en dus stroom.
Maar nog belangrijker, het scheelt een extra splitter op je signaal.
Dit kan de kwaliteit alleen maar ten goede komen.
 
Nog niet eerder gezien c.q. gehoord, maar het zou inderdaad wel praktischer zijn ;)
 
Ik denk niet dat bij bestaande klanten opeens alle modems vervangen gaan worden.

Dat is in het verleden tenslotte toch ook niet gedaan?
Pas bij een defect krijg je een ander modem.
Zou te veel geld kosten lijkt mij, die ED3.0 modems van nu zijn amper een jaar oud.

Er zal tzt vast wel een modem komen met een telefoonaansluiting, moet haast wel.
 
Robert Koopman zei:
Ik denk niet dat bij bestaande klanten opeens alle modems vervangen gaan worden.
Ik neem aan van wel! UPC kan het niet maken om twee van die energieslurpende, lelijke, ruimtevretende bakbeesten per FP+TEL huishouden in bedrijf te houden... Ik ga iig alles op alles zetten om daar verandering in te brengen.
 
Robert Koopman zei:
Pas bij een defect krijg je een ander modem.
Zou te veel geld kosten lijkt mij, die ED3.0 modems van nu zijn amper een jaar oud.

Defect kan ook wel geregeld worden hoor :P
 
jazzpr zei:
Ik neem aan van wel! UPC kan het niet maken om twee van die energieslurpende, lelijke, ruimtevretende bakbeesten per FP+TEL huishouden in bedrijf te houden... Ik ga iig alles op alles zetten om daar verandering in te brengen.

Maar dat is nu toch ook al zo met die stoeptegels?

Je kan als individuele klant actie ondernemen om eea vervangen te krijgen.
UPC gaat vast nooit alles in een klap vervangen.
Maar goed, dat is mijn overtuiging, hopelijk zit ik er naast... :)
 
jazzpr zei:
Ik neem aan van wel! UPC kan het niet maken om twee van die energieslurpende, lelijke, ruimtevretende bakbeesten per FP+TEL huishouden in bedrijf te houden... Ik ga iig alles op alles zetten om daar verandering in te brengen.

Ag valt wel mee met de energie heb er zo'n meter tussen gehad en met 60Mbit download kwam i niet boven de 2,9W uit, idle rond de 0.8W valt mee dus.
 
Devil-Strike.net zei:
Ag valt wel mee[...]
Qua energieverbruik, volgens de meting* van Devil-Strike.net, valt het wel mee inderdaad:
0,8W = 7 kWh/j = €1,68 per jaar (normaaltarief incl. BTW)
2,9W = 25 kWh/j = €6,- per jaar (normaaltarief incl. BTW)

Dit is per huishouden, op jaarbasis en er zal per individu een evenwicht tussen de bovengenoemde bedragen gevonden moeten worden. Als het zuiniger kan, is alles wat daarbovenuit komt altijd verspilling natuurlijk...

* Energie(verbruik)meters vanuit de bouwmarkt zijn zeer slecht, dus als deze kwaliteit gebruikt is, zijn de uitkomsten niet betrouwbaar genoeg om als leidraad te gebruiken.
 
jazzpr zei:
Qua energieverbruik, volgens de meting* van Devil-Strike.net, valt het wel mee inderdaad:
0,8W = 7 kWh/j = €1,68 per jaar (normaaltarief incl. BTW)
2,9W = 25 kWh/j = €6,- per jaar (normaaltarief incl. BTW)

Dit is per huishouden, op jaarbasis en er zal per individu een evenwicht tussen de bovengenoemde bedragen gevonden moeten worden. Als het zuiniger kan, is alles wat daarbovenuit komt altijd verspilling natuurlijk...

* Energie(verbruik)meters vanuit de bouwmarkt zijn zeer slecht, dus als deze kwaliteit gebruikt is, zijn de uitkomsten niet betrouwbaar genoeg om als leidraad te gebruiken.

Is geen bouwmarkt meter iedergeval, is er wel die gemiddelt 5a8x duurder is zegmaar.

Maargoed als je alle modems bijelkaar opteld is het altijd teveel natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan