Echte chello-medewerkers hier?????

E

Edwin

Misschien wil er eens hier een echte (ex)medewerker van chello, of anderen die serieus `inside` informatie hebben eens reageren? Ik heb nu dus weer geen verbinding, en heb dus alle lulkoek van win2k die teveel dhcp-pakketjes stuurt, tot firewalls die de ip-stack van windows verneuken, en dus format die boel maar, werkelijk alles gehoord, ook dat die firewalls spontaan weer wel goed werken enz......Bij mij werkt t iedere keer weer wel als die arp-flush wordt uitgevooerd, maar helaas alleen voor maar een paar dagen, en ze doen er een paar dagen over om em uit te voeren :'(, t is een druk op de knop, maar voor gelderland moet t zo lang duren. Als ik ze zeg dat ik met hun netwerkkaart op een schone windows-installatie nog geen verbinding heb, modem dus wel online, dan gaan ze es kijken ???. is de capaciteit nu echt op? of werken ze vooral op de teragate echt met troep? of hebben ze meer klanten dan ip-nummers? wie vertelt mij, t liefst als (ex)medewerker van chello waar echt de problemen liggen?
 
Er komen hier zeker weten chello medewerkers, alleen zullen ze hier niet gaan antwoorden. Er is wel een ex-chello-er aanwezig, maarja die is waarschijnlijk niet op de hoogte van de laatste problemen..
 
och, ik kan een goede gok doen, maar dan moet ik wel precies het probleem weten, en een paar andere dinetjes, kunnen we eens kijken. mag ik aub weten;

van je systeem/locatie
modemtype
win versie (win2k als ik het goed begrijp)
Woonplaats (liefst grote stad als je daar in de buurt woont)
dynamisch/statisch ip? (aangezien je het over DHCP hebt neem ik aan Dynamisch)
je firewall (als het zonealarm is SCHOP ik je)

het probleem? bij ARP flushes neem ik aan dat je geen IP adres krijgt, ook niet als je renew klikt?

de eerste 2 nummers waarmee je ip begint, bijvoorbeeld 12.123.x.x

heb je ook al een keer een schoon systeem zonder firewall geprobeert?


en nu jouw vragen;

-is de capaciteit nu echt op?
het netwerk is op bepaalde plaatsen wat gaar, ja, maar de capaciteit is niet "op"

-of werken ze vooral op de teragate echt met troep?
neenee, met GOEDKOPE resources.

-of ebben ze meer klanten dan ip-nummers? wie vertelt mij, t liefst als (ex)medewerker van chello waar echt de problemen liggen?

ze hebben IP nummers zat. het probleem is niet chello, maar UPC dat haar handen op de knip houdt.

en de helpdesk... ja.. OOIT was het wel degelijk, ik heb er een tijd gewerkt (1 jaar) en het had zijn goede/slechte tijden, maar toen was het geld op, ik kreeg de zak, samen met zo'n beetje iedere veteraan en nu lopen er een stel leken rond die zoveel mogelijk telefoontjes per uur moeten maken met een script rond, ik bel wel eens met problemen, maar helpen kunnen ze niet, alleen storingsmeldingen maken.

En zover ik weet werd een ARP flush meestal gebruikt als er met netwerkkaarten geknoeit is (nieuwe erin ofzo), maar het had er ook mee te maken met DHCP discover/offer loops, dat heel simpel veroorzaakt kan worden door een verkeerd geconfigureerde firewall.

als je even het probleem toelicht kan ik mischien helpen. tot dan.
 
Win2k>>Apeldoorn>>ip-dynamisch>>terayon...................probleem is opgelost, tijdelijk misschien.........nadat ik de helpdesk waar eens een netwerk-specialist zat, overtuigde dat ik wist waarover ik sprak, en alle mogelijkheden kort met em had doorgenomen, en zelfs de arp-flush niet werkte....heeft hij me laten bellen door de technische dienst in nijmegen...die rechtstreeks in de arp-tabel kon, mij kon pingen, signaal v.h. modem kon zien.......en ja, toen mij de aps instuurde, en ja hoor, ik een ip in de 10.xxxx en de aps door, zonder fouten, alleen...er zat een fout in de aps, dus na afloop kreeg ik geen 10.xxxx ip meer, maar wederom nix, terwijl hij kon zien dat t hier goed ging, andere machien eraan, om uit te sluiten dat hardware, netwerkkaart, ip-stack windows beschadigd was enz......en weer t zelfde......bleek er een fout in de aps te zitten, verwerkte niet mijn terayon mac-adres, dat toen door de aps anders te laten benaderen, toen moest ik binnen de aps ineens wel mn terayon mac ungeven....en nu werkt t dus weer......als dit hier fout gaat, gaat dat bij meer mensen fout, en waarom t fout is gegaan? er was een incidentele rf-storing, waaroor tx wel werkte, maar rx niet, bij lease verloop en die storing op dat moment, blijft mijn netwerrkkaart dus dhcp-requests sturen, die wel aankomen, zonder dat ie de replies krijgt, die wel worden verstuurt>>>>arp-tabel vol, en reset nodig, en toen begon de ellende, ondeskundige helpdeskmedewerkers, 2 dagen wachten of een flush, in de aps, die kapot was dus..........einde vh verhaal is dat t weer werkt, ik de manier weet hoe bij de td in nijmegen binnen te komen, en dat chello dan wel een mooi produkt is, zoals t altijd was hier, voor de storingen!
 
heel mooi, zulke problemen kwamen we niet vaak tegen, dat het in de ARP zwaar fout ging. goed dat de fout ontdekt is zodat mogelijk ook andere klanten van dit probleem af zijn.
 
Terug
Bovenaan