• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Echt waar...morgen komt de monteur.....

A

Airwolf

Al jaren geef ik geld aan UPC uit, strakke verbinding, hier en daar wel eens een probleempje gehad, maar voor de rest op en top bedrijf, totdat......

Zo'n 2 weken geleden had ik zware internetconnectie problemen.
In de avond viel het compleet weg, na de modem en router te hebben gereset, was er soms weer wel verbinding, maar vaak ook niet.
HD gebeld en die hebben de lijn gecontroleerd, volgens de HD mdw zou het aan de router liggen.
Prima, dan haal ik de router er toch gewoon tussen uit. Dus, router ertussen uit, modem opnieuw gereset, maar geen verbinding.
Volgens de HD mdw zou er problemen zijn bij de eindversterker, dus maandag sturen we een monteur.

Je kan zeggen wat je wilt over de HD, maar klantvriendelijk zijn ze in ieder geval geworden.

Maandagavond nog steeds een slechte verbinding, dus dinsdag weer gebeld met UPC om een update te vragen wat de monteur heeft uitgevoerd. Of ik later terug wil bellen, de update staat er nog niet in, was het verzoek van de vriendelijke HD mdw.

Woensdag dan maar gebeld, een dame aan de lijn met een zachte G, dus HD Zuidelijk Nederland ?
Na mijn vraag wat de monteur heeft uitgespookt bij de eindversterker, zei mevrouw, monteur...? er staat helemaal geen monteur gepland voor afgelopen maandag.
(Ik heb me voorgenomen om rustig te blijven, er kan natuurlijk wel eens wat fout gaan....)
Mevrouw kon niet eerder dan een nwe monteur voor donderdag ochtend te bestellen, en heeft de escalatieprocedure in gang gezet.
(prima ! Als ze bij het bedrijf waar ik werk, de escaltieprocedure in gang gaan zetten, dan kan je beter je biezen pakken.....er is dan namelijk echt sh*t aan de knikker...)

Donderdagmiddag wederom gebeld met de HD, met de vraag: wat is de uitkomst van het onderzoek van de monteur, die vandaag is langsgeweest ?
Monteur ? er staat helemaal geen monteur gepland, was het antwood van de HD mdw. Nadat de mdw de 2e lijn had gebeld, kon hij mij mededelen dat hij opeens voor de middag gepland staat, of ik tot 18:00u kon blijven wachten....
De TD had namelijk wel in het systeem staan dat er een monteur moet komen....
Je raad het al....geen monteur gezien...
Vrijdag middag kom ik thuis, ligt er een kaartje in de bus: "We troffen u niet thuis, met vriendelijke groet, dé monteur......" :-\
(Hoe bedoel je, blijf rustig ?)
Ik dus wederom de HD gebeld, gemeld dat er een monteur voor een dichte deur stond, die niet aan mij gemeld was.
Op de vraag wat mijn probleem was en of alle lampkes branden van mijn modem, kabels goed waren aangesloten, heb ik gevraagd of hij mijn status eerst kon bekijken....voordat ik weer alles moet uitleggen....

De o zo vriendelijke HD mdw JF, zou eea uitzoeken en had inmiddels wederom de escalatieprocedure in gang gezet....(grappig....da's de 2e keer....) Deze mdw zou mij in de loop van de dag terugbellen (echt waar meneer, ik beloof dat ik u terug bel.....)
Deze mdw heb ik niet meer aan de telefoon mogen spreken....(ik beloof......)

Nadat ik vrijdag diverse keren met de HD telefonisch contact heb gehad (meneer, ik ben er om u vragen te beantwoorden......) hebben we besloten om het weekend af te wachten, de HD mdw had inmiddels mijn lijn gemeten, en die was van een prima kwaliteit.

Deze mdw was een prima vent overigens, maar ze zouden eens moeten ophouden om continue te herhalen (één keer is duidelijk) dat ze het vervelend voor mij vinden en begrip tonen voor mijn frustratie, ik wil graag dat het opgelost wordt, en dat lukt niet met begrip !

Meneer wou mij een prettig weekend wensen, maar ik wou graag dat UPC mij een klein beetje tegemoet kwam....
Ik heb in totaal 2:06:21 aan de lijn gehangen met diverse HD mdw en ben € 11.03 ex BTW hieraan kwijt geraakt.
Daarbij komen nog 2 halve dagen, die ik thuis heb mogen zitten......
Ik krijg €25,00 voor het niet op komen dagen van één monteur en een maand internet gratis....
Da's aardig van UPC.....maar een week lang gefrustreerd rond lopen, is onbetaalbaar.

Het weekend was bar, tenminste mijn internet verbinding......

Maandag.....
Wederom gebeld....
Meneer, we sturen een monteur langs.....dinsdagmiddag, tussen 12:00u en 18:00u, komt deze langs....
Ik moest heel veel moeite doen om het te geloven, voor de zekerheid dinsdagochtend maar ff gebeld....of er een monteur langs zou komen...

Dinsdagmiddag, klokslag 13:30u, een monteur....de wonderen zijn de wereld toch nog niet uit....
Het probleem lag bij de prioriteitstelling, ??? de TV had de 1e prio, terwijl dat internet moet zijn.

Affijn, een verschrikkelijk lang verhaal, maar ik wou het graag met jullie delen.
Soms valt mijn verbinding nog steeds weg, help mij....ik heb niet zoveel zin om weer dat hele riedeltje opnieuw mee te maken.....
(ik ben er om u vragen te beantwoorden....ik heb begrip voor uw situatie en vind het heel vervelend...escalatieprocedure in gang gezet, we bellen.....)

Dan nog een héél kleine suggestie....als je na 22:00u belt, laat dan meteen weten dat UPC niet meer bereikbaar is.....niet wanneer je het hele menu hebt doorgespit....

Kortom...What Whent Wrong ?
Hoe is het mogelijk dat er een monteur wordt gepland, die later niet meer terug te vinden is in het systeem, tot 2 x aan toe !
En hoe kan je een monteur plannen, zonder de gebruiker daarvan op de hoogte te stellen.
Wat doe ik met mijn 8 uur verlof....
 
Heb ik helaas ook al meerdere keren mee mogen maken, zowel dat er helemaal niemand komt opdagen als onderstaand voorbeeld:

'Meneer, er staat helemaal geen afspraak voor u ingepland' .. ' GVD! .. ok, dan plannen we een nieuwe in (weer een middag vrij nemen van mn werk)'

En wat denk je: staat die monteur dus wel op de afgesproken dag en tijdstip voor de deur. Op zich prima, maar ik snap niet dat ze mij doodleuk vertellen dat er geen afspraak is ???
 
Terug
Bovenaan