• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

E52 geen signaal / Tuner 2 werkt goed

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jairo1991
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jairo1991

Goedemiddag,

Vanmorgen is er een monteur geweest omdat ik geen digitale TV had via mijn 8485dvb. De monteur geeft aan dat de decoder stuk is, omdat Tuner 2 wel werkt. Dus als je opneemt op een kanaal wat E52 geeft wordt het wel goed opgenomen... Tuner 1 heeft bijna geen signaal.

Komt dit echt door mijn decoder of de storing die al een tijd bekend is bij Ziggo voor mijn postcodegebied? De storing die vermeld staat op de website is:

-------------------------------------
Cisco 8455/8485 decoders geven E48/E52

Op dit moment zijn er problemen met Cisco 8455/8485 welke spontaan een E48/E52 foutmelding geven terwijl er dan wel gewoon signaal is.

Door dit stappenplan te volgen kunt u het probleem tijdelijk verhelpen. Wij zijn nog op zoek naar een structurele oplossing voor dit probleem.
Status:
onopgelost
Start:14 juni, 17.12 uur
Verwacht einde: voor 19 juli, 17.30 uur
-------------------------------------

Kan het niet hierdoor komen alvorens ik de decoder ga vervangen?
 
Ik heb exact hetzelfde probleem, conclusie van de servicedesk is dat de cisco box kapot is. En of ik maar een nieuwe wil kopen. Ik heb het ding 2,5 jaar en ben dus buiten de garantie. Ik wil gewoon kostenloos een vervangend exemplaar, dezelfde box wordt praktisch weggegeven aan nieuwe klanten. Ik vind dat ik ervan uit mag gaan dat het ding iets langer mee gaat dan 2,5 jaar. Daarbij, ik heb al eerder een melding gemaakt van storing en dat welgeteld een week nadat de garantie was verlopen. Ook toen werd gezegd dat ik niet meer voor garantie in aanmerking kom. Verrassend genoeg verdween de storing toen weer dus heb ik verder niets meer gedaan.

De klantenservice was overigens niet bekend met de storing die nota bene op de eigen site gemeld staat... ik wacht dus maar even tot 19 juli voordat ik besluit of ik een nieuwe box koop of gewoon maar swich van provider
 
Waarschijnlijk betreft het een defecte tuner. Het probleem met de E52 melding waar naar verwezen wordt heeft betrekking op beide tuners en kan opgelost worden door de zenders opnieuw te zoeken. Mocht dit niet helpen, dan is de kans groot dat de ontvanger defect is.
 
Waarschijnlijk betreft het een defecte tuner. Het probleem met de E52 melding waar naar verwezen wordt heeft betrekking op beide tuners en kan opgelost worden door de zenders opnieuw te zoeken. Mocht dit niet helpen, dan is de kans groot dat de ontvanger defect is.

Ik ga de decoder vanavond testen bij me ouders die ook Ziggo hebben. Ik vind het heel vreemd dat een decoder zomaar stuk kan gaan terwijl hij in de kast staat. Tevens wordt deze storing op veel plaatsen op internet ineens gemeld sinds 4 á 5 weken. Denk daarom dan ook niet aan een hardware probleem maar meer aan signaal issues (misschien door de nieuwe snelheden op het netwerk??) of maybe firmware issues.
 
Waarschijnlijk betreft het een defecte tuner. Het probleem met de E52 melding waar naar verwezen wordt heeft betrekking op beide tuners en kan opgelost worden door de zenders opnieuw te zoeken. Mocht dit niet helpen, dan is de kans groot dat de ontvanger defect is.

OffTopic @ Jelle: Kan Ziggo aan de hand van het serienummer bepalen of er nog garantie op de decoder zit. Volgens mij is hij nog geen twee jaar oud.
 
Ze kijken in hun administratie wat er in het verleden naar jouw adres is verstuurd.
Mocht je iets tweede hands hebben is ook geen problrem, als het maar bij Z. is gekocht.
 
De eerder genoemde storing zou uiterlijk 19 juli opgelost moeten zijn. De einddatum is inmiddels verschoven naar 6 augustus.
Ondertussen heb ik weer geprobeerd de zenders opnieuw te zoeken maar ik kom nu helemaal niet meer in het menu van de instellingen. Ook heb ik geen tijdaanduiding als het apparaat "uit" staat.
Toch maar weer de helpdesk gebeld. Dit keer sprak ik iemand die wel op de hoogte was van de betreffende storing en er vanuit ging dat er niks mis is met de cisco box maar dat ik even moet wachten tot de storing opgelost is.
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan te wachten en hopen dat het idd ligt aan de storing. Gelukkig is het geen weer om binnen tv te gaan kijken :)
 
Een monteur is bij mij op locatie geweest en die zegt dat de decoder stuk is omdat tuner 2 wel een goed signaal had (dus kon alleen opnemen)...

Uiteindelijk gisteren de decoder weggegooit, omdat reparatie zo duur is dat je net zo goed een andere kan kopen. Ik hoop niet dat het door die storing komt dat mijn decoder het niet deed, anders mag Ziggo een andere voor me kopen!
 
Beetje jammer dat je `m had weggegooid.......ik had `m wel na willen kijken. Als ik `m aan de praat zou krijgen, was je voor een 10tje klaar.

Grtz, Steven
 
En nog een klant die met een Cisco decoder van april 2011 net buiten de garantie dezelfde problemen heeft en ook geadviseerd word een nieuwe te kopen. Ziggo dit zaakje stinkt !

Hier is wat anders aan de hand , ik geloof niet dat dit toevallig is. Mijn problemen begonnen ook enkele weken geleden en werden steeds erger. In de tussen tijd 4x een email melding van Ziggo dat er in mijn wijk gewerkt word en op de Ziggo site kan je daar niks van terug vinden als ik mijn postcode invoer. Dat is ook al duister.

Wat al eerder gesuggereerd word lijkt het mij dat er aan de signalen en apparatuur wordt gewerkt waardoor oude firmware versies dit soort kuren krijgen. Bedankt Ziggo ! en nu?



Beetje jammer dat je `m had weggegooid.......ik had `m wel na willen kijken. Als ik `m aan de praat zou krijgen, was je voor een 10tje klaar.

Grtz, Steven
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan