• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

E48-32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
112
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Plotseling ontbrak het mij aan een aantal zenders, waaronder twee HD zenders, op het scherm kwam de mededeling E48-32 Geen signaal. Na ruggespraak met de helpdesk heb ik de Humax stroomloos gemaakt en losgekoppeld van de HDMI kabel en de smartcard eruit. 5 minuten gewacht daarna weer aangesloten en aangezet. Via het menu terug gegaan naar de fabrieksinstellingen en opnieuw zenders laten zoeken. Daarna de card er weer in en jawel alles werkt weer alsof er niets aan de hand was.
Vraag: Wat is hier de oorzaak van geweest? Iemand meer van deze ervaringen? Aan mijn huisinstallatie is niets veranderd.
 
Vraag: Wat is hier de oorzaak van geweest? Iemand meer van deze ervaringen? Aan mijn huisinstallatie is niets veranderd.

Ik had hier hetzelfde probleem met mijn DVB PC (+Alphacrypt) ontvanger. :)
Plotseling waren hier ook een paar zenders waaronder ook History HD en Eurosport HD uit mijn zenderlijst verdwenen.
Het blijkt dat Ziggo in het Multikabel gebied enkele frequenties een fractie heeft gewijzigd.

Zie ook het onderwerp op Tweakers.net:
Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

In Ziggo/Multikabel gebied is TS 24 verplaatst van 762 MHz naar 762,75 MHz;
In Ziggo/Multikabel gebied is TS 25 verplaatst van 794 MHz naar 794,75 MHz;
In Ziggo/Multikabel gebied is TS 26 verplaatst van 826 MHz naar 826,75 MHz.

Typisch dat de Humax deze wijzigingen niet automatisch heeft opgepikt?
Bij mijn Siemens PVR ging het in ieder geval wel automatisch.
 
Die frequentie wijziging verklaart wel het verdwijnen van de zenders. Maar inderdaad is het vreemd dat het niet automatisch wordt herkend door de Humax. Aan de reactie van de helpdesk begrijp ik dat ik niet de eerste was met het probleem, er kwam meteen een snel en gedecideerd antwoord met wat ik moest doen. En werd mij verzekerd dan is het probleem over. Dat klopte dus wisten zij er meer van!
 
tuner

vertel ons dan ook eens wat je moest doen Rinus.
heb het zelfde probleem
Wim
 
vertel ons dan ook eens wat je moest doen Rinus.
heb het zelfde probleem
Wim

In groningen is geen frequentie wijziging geweest!
Dus dat kan het probleem niet zijn, ook gaat dit topic over de Humax 5000.

De melding E48 en vervolgens e54 is een signaal probleem.

Heb je deze meldingen op alle of sommige zenders?

Heb je dit op sommige zenders dan is de vraag welk netwerk ID gebruik je? Rondom de stad Groningen is dit 9700.

Misschien heb je hier iets aan:
https://kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/oorzaken/

https://www.ziggo.nl/klantenservice/?question=E48
 
Hier hetzelfde probleem. (Venray). Krijg deze melding bij NED 1, 2 en 3 en bij RTL 4. Ook met een Humax 5000.

Beneden bij een ander type Humax werkt het wel gewoon. Er is ook niets aan de bekabeling gedaan o.i.d.
 
Hier hetzelfde probleem. (Venray). Krijg deze melding bij NED 1, 2 en 3 en bij RTL 4. Ook met een Humax 5000.

Beneden bij een ander type Humax werkt het wel gewoon. Er is ook niets aan de bekabeling gedaan o.i.d.

Welke software versie staat op je 5000?

Die andere Humax is dat ook een 5000? Zo ja, met welke software versie?

Welke frequentie geeft de humax aan op ned 1?

Had je al een herinstallatie gedaan? Zo niet dan kan dat de oplossing zijn....helaas ben je dan wel je favorieten kwijt als je deze hebt aangemaakt.
 
Welke software versie staat op je 5000?

Die andere Humax is dat ook een 5000? Zo ja, met welke software versie?

Welke frequentie geeft de humax aan op ned 1?

Had je al een herinstallatie gedaan? Zo niet dan kan dat de oplossing zijn....helaas ben je dan wel je favorieten kwijt als je deze hebt aangemaakt.

- Versie 1.00.09
- andere Humax is een sd decoder. Zo'n standaard ding.
- Volgens mij is de frequentie 356 Mhz
- Nee geen herinstallatie, ik dacht dat het probleem bij Ziggo zou liggen en het de volgende dag wel zou werken. Ga dit dan maar eens doen.
 
Ik ben terug gegaan naar de fabrieksinstellingen en ik heb de zenders weer zoals het moet.

Voorlopig maar geen update ophalen.
 
Hier hetzelfde probleem. (Venray). Krijg deze melding bij NED 1, 2 en 3 en bij RTL 4. Ook met een Humax 5000.

Beneden bij een ander type Humax werkt het wel gewoon. Er is ook niets aan de bekabeling gedaan o.i.d.
Hier in beek limburg het zelfde probleem
fabrieksinstellingen op nieuw ingesteld en favorieten
alles draait weer perfect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan