• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

E38-32 melding op bepaalde zenders; andere werken wel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nielsvo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nielsvo

Voor dat ik mijn Samsung DCB-P850R weer de schuld ga geven van alle ellende (en heb er al heel wat ellende mee gehad :-(), wil ik de vraag ook hier eens posten:
sinds begin deze week ontvang ik alleen maar E38-32 ("programma is momenteel niet beschikbaar") en E37-32 ("Foutmelding) meldingen op zo'n beetje de helft van de zenders (Nederland 1,2,3, RTL 4,5,7, SBS6 en VRT). Eurosport, RTL8, Net5,Discovery, National Geographic doen het wel gewoon goed.
Op de niet werkende zenders heb ik hoge BER waardes (>100), wel met voldoende signaal en kwaliteit (denk ik).
Postcode 4707SW. Had voorheen gewoon normale ontvangst. Iemand enig idee?
 
Op de niet werkende zenders heb ik hoge BER waardes (>100), wel met voldoende signaal en kwaliteit (denk ik).
Postcode 4707SW. Had voorheen gewoon normale ontvangst. Iemand enig idee?
De hoge BER waardes zijn niet goed. Je geeft aan dat je wel voldoende signaal sterkte en kwaliteit hebt. Nu zegt de signaalsterkte eigenlijk niets, maar welke signaalkwaliteit zie je?

Ervan uitgaande dat de signaalkwaliteit in orde is, maar de BER hoog oploopt zou het een probleem in de bekabeling kunnen zijn, zoals bv een slecht contact oid. Heb je hetzelfde probleem als je het rechtstreeks op de WCD aansluit met een zo kort mogelijke coaxkabel? (bij voorkeur een andere coaxkabel dan je nu gebruikt).
 
De hoge BER waardes zijn niet goed. Je geeft aan dat je wel voldoende signaal sterkte en kwaliteit hebt. Nu zegt de signaalsterkte eigenlijk niets, maar welke signaalkwaliteit zie je?

Ervan uitgaande dat de signaalkwaliteit in orde is, maar de BER hoog oploopt zou het een probleem in de bekabeling kunnen zijn, zoals bv een slecht contact oid. Heb je hetzelfde probleem als je het rechtstreeks op de WCD aansluit met een zo kort mogelijke coaxkabel? (bij voorkeur een andere coaxkabel dan je nu gebruikt).

Uiteindelijk de TV toch maar naar de meterkast gesleept en aangesloten (een 42 kg bakbeest dus zo lang mogelijk uitgesteld). Daar werkte NL1,2,3,etc. dus wel. Vermoedelijk dus toch een kabelprobleem. Coax stekker opengemaakt en opnieuw aangesloten (conform https://www.antenneversterkers.nl/coax-plug-iec.php alleen lukt het niet goed de afscherming heel te laten).
TV terug naar de woonkamer: hij doet het weer :oyeah:
Maar nog wel steeds erg hoge BER waardes (500-2300) op de zenders NL1,2,3 RTL4,5,7 en SBS6.
Daarnaast signaalinfo 0/82% volgens de decoder (Samsung DCB-P850R). Vreemd dat ie toch beeld geeft zonder schokken? Op de andere zenders gewoon BER waarde 0000 en signaalinfo 45-52/90%.
Snap er niks van :confused:
 
Er is in vrij grote mate een fout correctie mogelijk waardoor het beeld lang goed kan blijven.

Had je die hoge(re) BER waardes ook met de TV direct aangesloten? Als je daar geen hoge(re) BER waardes had misschien een idee om de huidige bekabeling zo gezegd "eens tegen het licht te houden" en misschien te overwegen deze te vervangen voor goede coax + connectoren.
 
Het ligt inderdaad aan de bekabeling of eigenlijk de bevestiging aan de connector. Goede connectoren had ik al. Nu alleen nog de coax kabel zodanig strippen dat de mantel inclusief folie afscherming goed behouden blijft. Iets teveel er af en de BER waardes schieten omhoog heb ik gemerkt. Wist niet dat het zo nauw kwam :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan