• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

e37-32 en 5200c hangt helemaal

  • Onderwerp starter f.v.haastrecht
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

f.v.haastrecht

Ik heb de afgelopen 14 dagen zeer frequent E37-32 melding en scherm wordt dan zwart en gaat dan verder. Soms met zenderwisselen hangt het hele systeem. Duurt dan ongeveer 30 seconden en systeem komt weer tot leven. Opnames geven dezelfde problemen. Ziggo monteur is reeds geweest en heeft het aansluitpunt aan de muur vervangen omdat het al oud was volgens de monteur. Echter zonder resultaat. Het signaal was goed. Iemand suggesties??
 
Ik heb de afgelopen 14 dagen zeer frequent E37-32 melding en scherm wordt dan zwart en gaat dan verder. Soms met zenderwisselen hangt het hele systeem. Duurt dan ongeveer 30 seconden en systeem komt weer tot leven. Opnames geven dezelfde problemen. Ziggo monteur is reeds geweest en heeft het aansluitpunt aan de muur vervangen omdat het al oud was volgens de monteur. Echter zonder resultaat. Het signaal was goed. Iemand suggesties??
Welke firmwareversie?
Heb je al geprobeerd een fabrieksreset uit te voeren? Soms wil dat nog wel eens helpen vreemd en onverklaarbaar gedrag op te lossen.
 
Ik heb de afgelopen 14 dagen zeer frequent E37-32 melding en scherm wordt dan zwart en gaat dan verder. Soms met zenderwisselen hangt het hele systeem. Duurt dan ongeveer 30 seconden en systeem komt weer tot leven. Opnames geven dezelfde problemen. Ziggo monteur is reeds geweest en heeft het aansluitpunt aan de muur vervangen omdat het al oud was volgens de monteur. Echter zonder resultaat. Het signaal was goed. Iemand suggesties??
Nieuwste Firmware V1.00.29 Updaten en hierna Fabrieksreset toepassen.
Instellingen moeten dan natuurlijk wel opnieuw gedaan worden.
Zoals LAN of WIFI Netwerk, ook je ingestelde opnamen (even vooraf noteren), Resolutie instellen 1080i en eventuele persoonlijke instellingen.
Verder zet Energie besparing beide instellingen op UIT, ze kunnen storing geven tijdens opnemen, maar soms ook bugs veroorzaken.

Wil dit niet helpen, neem dan 2 zwakke zenders (NED3 HD en NET5 HD) 5 min gelijktijdig op en noteer de Signaalsterkte, doe dit nogmaals maar zenders opnemen in omgekeerde volgorde, noteer dit weer.

Sluit nu de Humax rechtstreeks op de AOP aan (aansluitpunt waar groene coax kabel binnenkomt, en volg handelswijze van hierboven.

Indien er een groot verschil is met de Signaalsterkte, is het aan te raden je interne coax kabels na te zien en of te vervangen.
Voorkom splitters en gebruik alleen stalen connectors, scherpe bochten kunnen ook (breuk) slecht signaal veroorzaken.
Digitale TV vereist een goed en beter signaal dan analoog.

Mochten hierna nog vragen zijn reageer dan gerust.

Gerard.
 
Ik heb al geruime tijd versie V1.00.29 geinstalleerd. Fabrieks instellingen hersteld al gedaan sinds de problemen zeer hinderlijk werden. Na bezoek Ziggo monteur waarbij ze het AOP vervangen hebben en ik een nieuwe coax kabel met kabelkeur gebruik rechtstreeks aan het AOP aangesloten maakt allemaal niets uit.
Vanmiddag na telefoontje met importeur Quantis Electronics heb ik een tuner test gedaan:
Tuner 1 NED2 68% Tuner 2 :SBS6 66 % Beide kwaliteit 100 % en BER 0
Tuner 1 SBS6 67% : Tuner 2 Ned2 68% BER 0

Net gedaan:
Tuner 1 NED3 80% Tuner 2 NET5 80% BER 0
Tuner 1 NET5 80% Tuner 2 NED3 80% BER 0

Energie besparingen beide op uit gezet.

Tijdens afspelen van deze opnames hangt het systeem weer. Dan zwart scherm. Reageert niet op afstandsbediening of knoppen op het front.
Komt dan terug met afgebroken opnames.

Net weer een fabrieksreset gedaan. Ben bang dat het allemaal niet helpt. Misschien de harddisk.??
 
Het zou heel goed de harddisk kunnen zijn, zulke problemen had ik ook. Deze problemen erdwenen na het plaatsen van een nieuwe harddisk.
 
Je hebt voldoende signaalsterkte en je Tuners zijn ook goed.
Maar 1 optie Quantis bellen voor reparatie opdracht, zij regelen alles verder met je, hoogst waarschijnlijk heb je nog garantie, vraag anders om coulance, want de Humax is pas oktober 2010 op de markt gekomen, dus zolang heb je hem nog niet. Meestal heb je hem binnen 10 dagen retour.

Gerard.
 
Opgelost door vervangen harddisk

Hallo allen. Ik heb afgelopen zaterdag een andere harddisk in de Humax 5200c geplaatst. Ik had nog een oudere 250GB hdd liggen. Loopt als een zonnetje. Alles reageert weer zoals het hoort op de afstandsbediening. Geen blokkerig beeld meer. Opnames zijn weer snel te wissen. Beeld blijft geen minuten meer zwart. Kortom. Dit was het probleem.
Nu nog kijken of ik de harddisk kan claimen bij Quantis Electronics. Machine is van oktober 2010. Misschien coulance.
Dank voor de tips en trucs.

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan