• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

E16-4 melding op kanaal welk in pakket zit

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

job38

E16-4 melding op kanaal welk WEL in mijn pakket zit.

Storingsmelding op Philips smart TV 2012 (Ziggo gecertificeerd).

Regelmatig krijg ik de E16-4 melding als ik naar een ander kanaal zap.
Het betreffende kanaal zit WEL in mijn pakket, dus de melding is NIET van toepassing.
Alle maar dan ook alle mogelijke oplossingen en aanbevelingen van de Ziggo site zijn al opgevolgd en uitgevoerd.
De Ziggo monteur is diverse malen thuis geweest, hij kan er niets aan doen.
Ook de klantenservice van Ziggo kan er niets meer aan doen.
Het werd "opgelost" met een gratis Humax decoder met harde schijf!!

Alle merken Ci+ modules uitgetest, nieuwe smartcard erin (ook de nieuwste gele sticker), helpt niets.

Philips is ook geweest en heeft zijn nieuwste toestel bij mij thuis uitgetest, OOK OP DIT TESTTOESTEL DEZELFDE E-16 MELDING.

Uiteraard zegt de ene dat het aan de ander ligt.

Op een losse Humax decoder is deze melding er niet.

Bij wie o wie klinkt mijn verhaal bekend en kan mij helpen of heeft een tip?
 
E16-4 melding op kanaal welk WEL in mijn pakket zit.

Storingsmelding op Philips smart TV 2012 (Ziggo gecertificeerd).

Regelmatig krijg ik de E16-4 melding als ik naar een ander kanaal zap.
Het betreffende kanaal zit WEL in mijn pakket, dus de melding is NIET van toepassing.
Alle maar dan ook alle mogelijke oplossingen en aanbevelingen van de Ziggo site zijn al opgevolgd en uitgevoerd.
De Ziggo monteur is diverse malen thuis geweest, hij kan er niets aan doen.
Ook de klantenservice van Ziggo kan er niets meer aan doen.
Het werd "opgelost" met een gratis Humax decoder met harde schijf!!

Alle merken Ci+ modules uitgetest, nieuwe smartcard erin (ook de nieuwste gele sticker), helpt niets.

Philips is ook geweest en heeft zijn nieuwste toestel bij mij thuis uitgetest, OOK OP DIT TESTTOESTEL DEZELFDE E-16 MELDING.

Uiteraard zegt de ene dat het aan de ander ligt.

Op een losse Humax decoder is deze melding er niet.

Bij wie o wie klinkt mijn verhaal bekend en kan mij helpen of heeft een tip?

Kun je aangeven welk model / type het precies betreft ?
 
Alles maar dan ook alles is geprobeerd.

Op veel kanalen, wisselend, het meest lijkt het van Ned 3 naar RTL 4.

De ZIGGO monteur is twee maal geweest en heeft alles gecontroleerd, getest enz enz.

Ook stootsignaal, coax op de hoofdaansluiting enz enz.

Ben ik nu echt de enigste die deze klacht heeft, zoals Ziggo en Philips doen voorkomen???

Wie heeft de oplossing?:sad:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas nog geen antwoorden.

Ben ik nu de enigste met deze storing??
 
kijk hier al een tijdje met dezelfde tv en geen storingen.
als het signaal goed is, lijkt het mij toch aan het verwerken van de gegevens van de kaart liggen.
 
Zelfde TV, beeldmaat 55inch, hetzelfde probleem.

Ik zap via CI+ (Smit), krijg de melding in beeld en daarna komt gewoon het TV programma. Ik mis dus niets. De E16-4 melding (als die komt) is bij RTL4 (zeker) en bij NED1 (?).

Als de TV wordt ingeschakeld, komen in het begin dat de TV aanstaat, blokjes in het beeld. Dat gaat vrij snel over. Daarna is beeld en geluid uitstekend.

Als ik de smartcard vervang door een andere geactiveerde smartcard, dan verandert er niets. De foutmelding blijft komen, maar programma wordt doorgegeven.

De updates van Philips en de Apps zijn allen op het laatste level.

Met een Humax aangesloten op een HDMI ingang, is dit probleem er niet.

Indien TV wordt uitgezet via AB komt deze in de STBY.
De TV wordt daarna uitgeschakeld, dus staat niet meer onder spanning.

Bij aanzetten, wordt de TV eerst onder spanning gezet, (komt in de STBY) en wordt daarna met AB ingeschakeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
xxPFL8007k/12
xx: beeldmaat

De melding E16-4 komt random voor op alle zenders die in het abo zitten.

Na de melding komt het programma gewoon op het scherm. Ik mis dus geen programma's op deze TV, die in het abo zitten.

Het is alleen een slordigheidje, dat opgelost zou moeten worden.

Via <Mijn Ziggo> de kaart opnieuw aktiveren helpt niet.

Dezelfde toestellen aangesloten op UPC (andere locatie):
dit probleem treedt dan niet op.
Ook niet bij xxPFL6007k/12, xxPFL7007k/12.

Als het weer verandert: kou, regen - warmte, droog dan kan het E16-4 bericht vaker of juist minder vaak tot niet verschijnen.

E16-4
Regulier: programma zit niet in abo

Echter kan ook optreden indien:
Probleem met smartcard (vaker andere melding/code)
Bekabelingsprobleem in-huis
Interferentie door andere bron
Kabel-probleem naar het aansluitpunt (kruipruimte, buiten de woning)
Synchronisatie TS niet correct

=-=
 
Laatst bewerkt door een moderator:
E16-4 met Panasonic

Sinds eind september heb ik een nieuwe Panasonic TV (TX42ET60E) met CI+ en Ziggo smartcard. Op maandag gekocht en alles succesvol geïnstalleerd. Op vrijdag ineens E16-4 melding op alle kanalen behalve NL 1 en regionale zenders. Reset (zelf via ziggo.nl en door klantenservice) hielp niet. De kaart is opnieuw geinitialiseerd (als ik dit zo goed vermeld) en dit hielp tot maandag en toen opnieuw spontaan E16-4 melding. Nieuwe smartcard toegestuurd gekregen. Probleem niet opgelost. Volgens 3e medewerker helpt "initialiseren" ook alleen maar tijdelijk? Laatste advies is om een van mijn buren te vragen een werkende smartcard in de CI+ module te doen en te testen of deze het wel doet. Ik woon hier net en heb de buren nog niet met deze vraag benaderd. Dit voelt als afschepen... Ik lees meer vergelijkbare klachten. Heeft Ziggo dit probleem bij iemand succesvol kunnen oplossen? Er zou bij Ziggo inmiddels meer kennis moeten zijn over dit probleem?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan