• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

E tech router probleem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Big Boy
  • Startdatum Startdatum
B

Big Boy

Hallo, ik heb een probleem:

chello"ziet" dat er een router achter het modem staat en schakeld internet uit

mijn configuratie is:

Router: E-tech, type E-Tech router for ADSL,MXStream and Cable router with 4 port switch.
Modem: Thomson, model -
PC1: Windows ME, straight-kabel, Het locaal IP is: 192.168.1.50 en hoger subnet 155.155.155.0, netwerkkaart: realtec, RTL139???
PC2: 2ewindows XP (home) - 3e windows 98SE - 4e windows 98SE, router - pc straigt, router - modem ook-kabel, Het locaal IP is: 192.168.1.50 (DHCP), netwerkkaart: on board (Dell), -
PC3: 98SE, allen straight-kabel, Het locaal IP is: weet je nu wel, netwerkkaart: realtec, -
PC4: 98se, straight-kabel, Het locaal IP is: 192.168.1.50 en hoger, netwerkkaart: ?, ?
De locale ip's worden uitgedeeld door: dynamisch IP toewijzing.

Ik krijg wel, internet doet het een paar dagen daarna valt het uit IP van chello. weet ik nu niet

Dit wil ik er nog bij vertellen:
Er zouden wat router instelling of een instelling verkeerd zijn welke weet ik niet

Alvast Bedankt, big boy.

gemaakt met FireFly's Auto Router Vraag Generator versie 1.1.

vraagje kan chello inderdaad binnen kijken... Oplossing firewall?

Big Boy
 
"chello"ziet" dat er een router achter het modem staat en schakeld internet uit"

Deze zin is net zo waar als: "Sinterklaas bestaat echt".

Tis maar waar je in gelooft zullen we maar zeggen.

We kunnen het wel blijven zeggen hier maar vooruit nog één keer dan:

CHELLO SCHAKELT GEEN ROUTERS UIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mochten ze überhaupt over deze techniek beschikken, wat absoluut niet zo is, dan zouden ze hier nog geen gebruik van mogen maken. Zoals we allemaal weten is het binnen dringen en/of het saboteren van computersystemen strafbaar. Dit geldt dus ook voor elke internetprovider. Mocht een internet provider vinden dat je in strijd handelt met hun algemene voorwaarden dan mogen ze je netjes een brief sturen dat ze dat niet accepteren (Geloof me, dit doen ze echt. Ik kan mijn muur er mee behangen). In het ergste geval sluiten ze je af.

Het "uitschakelen" van een router of een ander component van jou netwerk is gewoon strafbaar en wordt wettelijk onderverdeeld in het kopje hacken of computer vrede breuk en is strafbaar.

Het niet voldoende beschikken over kennis omtrent het installeren en beheren van een router/netwerk waardoor je misschien wel eens een internetverbinding kan verliezen is niet altijd af te schuiven op je internet provider.

PS : Dit was nou net een van de redenen waarom ik deze post heb geplaats. Ik was schijnbaar één merk vergeten in het rijtje.

https://ziggoforum.nl/topics/3597/

Het is misschien allemaal wat cynisch neer getypt maar het is ook wel vermoeiend om steeds dezelfde ondoordachte type vragen te moeten lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien in jou ogen een "domme" vraag, maar domme vragen bestaan niet alleen domme ......
oke als het voorheen (voor de verhuizing) gewoon werkte. maar na de verhuizing niet meer dan vraag je toch af wat is er fout......
het enige wat gewijzigd is, is het kabelmodem (Thomson)
Nu is het zo als de router er tussen zit werkt het alles prima. maar na een paar dagen werkt het niet meer. >:( ook niet als ik de router er tussen uit haal. ??? Ik kom dan het internet niet meer op!!! :-X

Nu is er gebeld met de helpdesk van Chello en de eerste persoon wist te vertellen dat er een router tussen zat, ??? maar deze scheen het geen probleem ;) te vinden, hij wilde echter niet vertellen welke instellingen of instelling niet goed zou zijn. :][

De tweede keer kreeg hij een heel vervelend persoon aan de lijn :<>die hem alleen wilde helpen als hij de router er tussenuit haalde. :-[
Die informatie van de ruoter moet men toch ergens vandaan ??? hebben gehaald.

Voor de duidelijkheid Ik geloof ook niet dat chello mijn router uitschakeld of zo >:D maar als mijn netwerk gewoon werkt.... alle computers (4 stuks, 3 besturingssystemen) zien elkaar ik kan op elke computer het internet op en vervolgens na een paar dagen kan ik het internet niet meer op... dan lijkt mij het probleem toch bij chello te liggen! :}

groeten Big Boy
 
Ik heb het hier al eerder gezegd dat ze het bij chello kunnen zien ik heb 2 PC erachter.
Ze wisten precies dat het er 2 waren.
Volgens de logica zou het niet kunnen maar het kan.
Dus de verhalen dat chello het niet kan zien in de prullebak ermee.
 
Chello kan het wel zien, maar het is teveel werk voor chello. Ze 'gedogen' het als het ware, tenzij je voor overlast in de buurt zorgt.
 
sylvester(rr) zei:
Chello kan het wel zien, maar het is teveel werk voor chello. Ze 'gedogen' het als het ware, tenzij je voor overlast in de buurt zorgt.

Yep, een beetje afhankelijk van wat voor beveiliging je zelf hebt geïnstalleerd is het idd wel mogelijk voor Chello om te zien dat je meerdere pc's achter je verbinding hebt hangen. Indien je geen goede firewall hebt is dit trouwens voor iedereen zichtbaar met een goede scanner.

Als je je netwerk wel goed hebt beveiligd wordt dit een stuk lastiger en is het eigenlijk alleen te tracen met een packet sniffer. Dit is niet iets waar Chello dagelijks ieder account mee monitort.

Maar goed, bottem line is: ze kunnen dan wel zien dat je meerdere pc's online hebt maar kunnen er niks aan doen. Ik denk trouwens sowieso dat het niet interessant is om er wat aan te doen aangezien het echt niet uitmaakt of je nu met één of 4 pc's met 16KB/s upload. Het netwerk wordt er niet extra mee belast.
 
Big Boy zei:
Misschien in jou ogen een "domme" vraag, maar domme vragen bestaan niet alleen domme ......
oke als het voorheen (voor de verhuizing) gewoon werkte. maar na de verhuizing niet meer dan vraag je toch af wat is er fout......
het enige wat gewijzigd is, is het kabelmodem (Thomson)
Nu is het zo als de router er tussen zit werkt het alles prima. maar na een paar dagen werkt het niet meer. >:( ook niet als ik de router er tussen uit haal. ??? Ik kom dan het internet niet meer op!!! :-X

Nu is er gebeld met de helpdesk van Chello en de eerste persoon wist te vertellen dat er een router tussen zat, ??? maar deze scheen het geen probleem ;) te vinden, hij wilde echter niet vertellen welke instellingen of instelling niet goed zou zijn. :][

De tweede keer kreeg hij een heel vervelend persoon aan de lijn :<>die hem alleen wilde helpen als hij de router er tussenuit haalde. :-[
Die informatie van de ruoter moet men toch ergens vandaan ??? hebben gehaald.

Voor de duidelijkheid Ik geloof ook niet dat chello mijn router uitschakeld of zo >:D maar als mijn netwerk gewoon werkt.... alle computers (4 stuks, 3 besturingssystemen) zien elkaar ik kan op elke computer het internet op en vervolgens na een paar dagen kan ik het internet niet meer op... dan lijkt mij het probleem toch bij chello te liggen! :}

groeten Big Boy

Ok, nu kom je tenminste met details waar we wat mee kunnen. Sorry als ik een beetje te lomp en hard overkwam, was ook weer niet zo bedoeld.

Na jou verhaal gelezen te hebben schieten er 2 opties gelijk door mijn hoofd:

1.) Ik ben niet bekend met de Thomson modem maar bij de Motorola modems (ook Euro docsis) is het een bekend probleem dat de geheugenbuffers vol raken met sommige firmware versies waardoor het internet sloom wordt of zelfs niet meer toegankelijk is. Hier is behalve een firmware update niks aan te doen.

2.)Je router vernieuwt de lease van de DHCP server van Chello niet. Afhankelijk van op wat voor netwerk je draait verloopt gemiddeld een lease van een ip adres na 7 dagen bij Chello. Normaal gesproken krijgt je pc/ router dan iedere keer een nieuwe lease en soms ook een ander ip-adres. Het kan zijn dat jou router hem niet verniewt en de oude lease onthoudt die op dat moment niet meer geldig is.

Dit zijn 2 mogelijkheden die direct in mij opkomen. Het kan natuurlijk een andere oorzaak hebben maar de 2e optie is de meest logische in mijn ogen aangezien er een regelmaat van een aantal dagen tussen je problemen zit.
 
Neen, even goede vrienden... maar ik begrijp ook jou reactie ;)

Ik denk dat je hebt gelijk voor wat betreft het verlopen van je lease. In dit geval een dag of twee, drie. :-[

Als de router geen nieuwe lease zou krijgen dan moet in theorie toch volstaan kunnen worden met het aan en uitzetten van de router, effe 30 sec. wachten.....

De router is nu ingesteld om "on demand" contact met internet te vragen, de andere optie die ik heb is de optie "permanent", maar het lijkt mij niet nodig 24 uur per dag aan het internet te hangen.
Bovendien maakt het je kwetsbaarder voor hackers!
Ik meen aan dat de router een ingebouwde firewall heeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik denk dat het router gedrag t.a.v de lease inderdaad door chello opgemerkt kan worden en als typisch voor een router wordt aangemerkt.

Ik begrijp alleen de reactie van de helpdesk van chello niet :} :} :}

Toch is het raar want de afgelopen week is de router er tussenuit geweest en heeft alleen de eerste configuratie (die van het gecloonde mac adres) rechtstreeks aan het modem gehangen.
Maar het was weer bingo en kon er weer naar chello gebeld worden. ???

Daar kregen we toen heel simpel twee opties voorgelegd:

optie 1: neem maar een ander abonnement (is nu chello classic) >:(
optie 2: dan zeg je toch op !!! :}

Ik vind dit absuluut geen sevice en er wordt hard gedacht over omschakelen naar ADSL, daar wordt niet zo moeilijk over gedaan. Er zijn zelfs aanbiedingen waarbij "gratis" een router zit! :P

Groeten Big Boy.

Overigens is dit forum absoluut TOP!
mijn complimenten. ;) ;D >:D
 
Hey Big Boy .

Ik leef met je mee man.
Heb een identiek probleem namenlijk.
Lancity->RTBR03, na zogenaamde kabelmodemupdate offline.
De router is nog steeds fantastisch , want de link act knippert , en gaat soms langdurig uit. En dat klopt door die kut kabelmodemconfiguratie van cHELLo. Sterker nog , ik had de router retour fabriek gestuurd voor een uitgebreide test op chello configuratie. na gvd 3 weken wachten router terug , met het verwachte bericht. "De router is prima in orde mijnheer, niks mis mee". Hierdoor wist ik het zeker , en heb het besluit genomen (zie regels onderaan mijn postings ;) )

Nadeel is dat ik vanaf ongeveer 25 augustus , tot 31 october , chello abbo betaal , terwijl ik er geen bit doorheen krijg.
Ik klooi nu via UPC Priority telefoon met een 56k modempje via TMFweb. Wachtend op m'n ADSL modempje/omschakeling,duurt denk ik nog een weekje(aanmelding en daadwerkelijk hebben van adsl kan tussen de 3 a 8 weken duren!)

Zo zie je maar weer , je bent niet de enige die gefucked wordt door UPC. Oh ja via de tcp/ip package numbers afkomstig van Windows machines, kan een provider zien of je een router hebt, door te kijken wat voor pakketjes je upload. Inderdaad is aan de download niet te zien of je een router draait(met of zonder firewall, wel switch natuurlijk)

Rene, ik heb een idee:

Chello Underground ?

HomeNetwork Underground !

Dutch Underground !!

8)
 
Terug
Bovenaan