• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

e-mailadressen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat ik er van begrijp blijven de oude mail adressen in eerste instantie bestaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De oude adressen blijven gewoon bestaan zodat niemand zijn email-adres hoeft te wijzigen. Wel kun je nieuwe adressen aanmaken met het domein erachter wat je wilt, ook ziggo.nl bijvoorbeeld.
 
Oude adressen blijven zeker gehandhaaft, dat hebben we nog speciaal nagevraagd (dat geldt trouwens ook voor homepage adressen). Als je alleen al nagaat waar inmiddels je email adres staat genoteerd. Zowel her en der op het internet op fora en produktregistraties, nieuwsbrieven als bij officiële instanties, overheid, banken, visitekaartjes, brochures, enz. enz. Buiten al het werk zou het voor menigeen ook een fikse onkostenpost zijn als dat zomaar wijzigde.
 
In theorie zou Ziggo het wel om kunnen zetten en een jaar lang beide adressen handhaven waarbij alle post naar bijv. [email protected] automatisch wordt doorgestuurd naar [email protected]. Zo hebben alle instantie een jaar lang de tijd om e.e.a. aan te passen op briefpapier etc.
 
In theorie zou Ziggo het wel om kunnen zetten en een jaar lang beide adressen handhaven waarbij alle post naar bijv. [email protected] automatisch wordt doorgestuurd naar [email protected]. Zo hebben alle instantie een jaar lang de tijd om e.e.a. aan te passen op briefpapier etc.
Tuurlijk, hadden ze kunnen doen, of zelfs gewoon zeggen dat ze per een bepaalde datum niet meer bruikbaar zijn, maar gelukkig hebben ze gekozen om dat niet te doen zodat iedereen zijn bestaande email-adres kan blijven gebruiken. De meeste mensen moeten er niet aan denken om van email-adres te wisselen. Die paar instanties die je dat meldt zijn meestal niet het ergste, maar vrienden/kennissen is veel lastiger. Daarom ben ik blij dat er voor de klanten niets hoeft te veranderen als ze dat zelf niet willen.
 
Ik vind het prima dat ik het oude adres kan blijven gebruiken.
Vaak zijn er mensen/instanties, waar je heel weinig contact mee hebt en die je dan vergeet het nieuwe adres te sturen. Ik speek uit ervaring.... ;-)
 
Inderdaad het probleem dat iemand anders al jouw naam voor de @ heeft staan is erg vervelend.
Gelukkig gebruik ik vooral mijn eigen domeinen maar de officiele instanties hebben mijn Quicknetadressen. Dat laatste is dan weer lastig als het zou veranderen.

Ik weet ook niet zo uit me hoofd waar mijn adres bekend is dus zullen diversen dan geen reakties meer krijgen.
 
Ik gebruik privé een Zonnet adres dat nog stamt uit het inbeltijdperk. Ondanks twee overnames (Versatel en Tele2), eindigt het nog altijd op zonnet.nl

Gezien de kans op dubbele adressen, zal Ziggo hier denk ik ook voor kiezen. De vraag is alleen of er na volgende week nog nieuwe @H, @C of @M adressen aangevraagd kunnen worden, of dat alle nieuw aangevraagde adressen @Z worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan