• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

e-mail naar onjuist adres

P

plaster

Hallo mensen,

Ik wil jullie wat voorleggen.

Eerste:
In het verleden ontving ik mail... geadresseerd een persoon hier in de regio.
Deze persoon had mijn gebruikersnaam als email adres.
Omdat het maar om een enkel mailtje ging heb ik er geen aandacht aanbesteed en gooide ze weg.
Heb wel eens aan hem laten weten dat ik deze mail kreeg maar geen respons op gehad.

Tweede:
Een half jaar terug Ontving iemand aan mij gestuurde mail.
Van verschillende vrienden die mij een mailtje sturen(geen reply`s) gingen ze rechtstreeks naar een ander persoon.
De enige overeenkomst die we hadden was dezelfde voornaam en chello gebruiker.
Heel vervelend en heb maar een ander adres genomen omdat chello zegt dat dit niet kan!

MIjn Conclusie is dat er sporadisch mail verkeerd wordt doorgestuurd ,naar een ander adres!
Zijn er mensen met dezelfde mail storing als deze ?Of wel eens zoiets ondervonden.

Ik post dit nu pas omdat ik niet eerder bekend was met dit forum.
Ik heb momenteel overigens geen problemen.

groet Plaster
 
Mm, ik kreeg net ook mail van een reisburo die was bestemd voor iemand anders.. deze mail was gestuurd naar een alias die ik had aangemaakt voor mn chello mail adres.... als ik zoek in mn accountinstellingen kan ik dat alias niet eens meer vinden..
 
Eén van de belangrijkste vragen bij zoiets: Was het serieuze mail, of was het spam (zie PS).
In geval van spam is het heel eenvoudig, er staat één adres (of eventueel een paar adressen) in het Aan-veld, en een bulk adressen, waaronder die van jou, onder BCC.
Dit is gewoon de meest gebruikte methode van het verzenden van spam. Zelf ervaar ik dat ook, minstens de helft van de spam die ik ondanks alle filtering nog doorkrijg is zogenaamd niet aan mij geadresseerd.

PS n.a.v. bericht Loverman:
Mail van een reisbureau kan heel goed ongevraagde reclame zijn, en is dan dus ook spam. Wie weet aan hoeveel "slachtoffers" dit is verstuurd.
 
Als het echt serieuze mail betreft, goed geadresseerd maar fout bezorgd, wordt het verhaal natuurlijk anders.
Allereerste vraag is dan nog of de adressering inderdaad wel correct is geweest.

Let wel, een foutje is zomaar ongemerkt gemaakt.
Voor me zelf bekend voorbeeld is mijn eigen adres. Dat bevat geen puntjes tussen de voorletters en de achternaam. Destijds zo toegewezen door Chello. Het stomme is dat hetzelfde adres maar wel met puntjes ook bestaat. Knap verwarrend dus, en eigenlijk (vind ik) een beetje ondoordacht van Chello destijd. Maar enfin het is nu eenmaal zo, ik moet altijd nadrukkelijk erbij vermelden "denk erom, geen puntjes ertussen". Reden om een het hoofdadres aan niemand meer te verstrekken, maar een alias cq. familieaccount te gebruiken waar die verwarring onmogelijk is.
 
Laatst ook zoiets gehad.
Maak een nieuwe alias aan voor mijn dochter
Was geloof ik [email protected]
Werd wel geaccepteerd door chello.
Kon van mijzelf uit wel e-mails daar naar toe sturen.
Maar zodra iemand anders (msn-registratie) e-mail daar naar toe stuurde kwam dat dus niet aan.
Dacht eerst dat er in chello een soort van spam-filter zat wat dit adres als nonsense zou beschouwen.
Als ik dit zo lees denk ik dat er al iemand anders is die ook [email protected] als alias heeft
en dat haar mail daar naar toe ging.
 
J. de Boer zei:
Als het echt serieuze mail betreft, goed geadresseerd maar fout bezorgd, wordt het verhaal natuurlijk anders.
Allereerste vraag is dan nog of de adressering inderdaad wel correct is geweest.

Let wel, een foutje is zomaar ongemerkt gemaakt.
Voor me zelf bekend voorbeeld is mijn eigen adres. Dat bevat geen puntjes tussen de voorletters en de achternaam. Destijds zo toegewezen door Chello. Het stomme is dat hetzelfde adres maar wel met puntjes ook bestaat. Knap verwarrend dus, en eigenlijk (vind ik) een beetje ondoordacht van Chello destijd. Maar enfin het is nu eenmaal zo, ik moet altijd nadrukkelijk erbij vermelden "denk erom, geen puntjes ertussen". Reden om een het hoofdadres aan niemand meer te verstrekken, maar een alias cq. familieaccount te gebruiken waar die verwarring onmogelijk is.

hoi,wat je nu verteld dat zijn de zaken die ik van iedereen hoor haha,geloof me mijn vrienden sturen geen spam.
Ik vindt raadselachtig.
Ikzelf denk dat e riets niet goed ging bij de chello server.
 
geloof me mijn vrienden sturen geen spam
1e. Dat bedoelde ik ook niet. Wat ik wel bedoelde, is de vraag of je 100% zeker weet dat de adressering goed was. B.v. het wel of niet plaatsen van een puntje is zoals ik aangaf een wereld aan verschil, en wordt lang niet altijd opgemerkt.

2e. Ik geloof ook zeker niet dat je vrienden je spam zullen sturen. Vandaar mijn oorspronkelijke vraag of het serieuze mail was. Nooit gehoord van spoofing? Als jij me (bij wijze van spreken) jouw e-mail adres stuurt en dat van één van je kennissen, stuur ik je zo een onzinbericht terug waarvan het lijkt dat het van die kennis afkomstig is.

3e. Voortbordurend op punt 2.
Er hoeft maar één van je vrienden een besmet systeem te hebben, en er worden naar hartelust berichten rondgestuurd met de meest onzinnige inhoud, zogenaamd afkomstig van die kennis van je, zonder dat hij of zij dat in de gaten heeft. Zijn al je vrienden alert genoeg m.b.t. beveiliging en b.v. het niet argeloos openen van allerlei mail van onduidelijke afkomst?

Kortom, ik geef slechts een paar mogelijkheden waar je ook rekening mee dient te houden. Als van dat alles absoluut zeker geen sprake is, dan zou ik gewoon een brief schrijven naar Chello.
 
Toch geloof ik dat er wel degelijk een probleem zit bij chello.
Gisteravond heb ik een mailtje gestuurd naar [email protected]
Die bounced niet, en is dus hoogstwaarschijnlijk bij iemand netjes afgeleverd.
Toch kan ik voor mijn dochter ook nog steeds de alias [email protected] aanmaken.
Lijkt erop dat je dus soms een alias kunt aanmaken, die iemand anders al heeft
zonder dat dit gemeld wordt.
Als nu iemand naar dat adres mail verstuurd is het maar de vraag bij wie het aankomt?
 
Je zou kunnen proberen om een mailtje te sturen naar dat adres, met de vraag of het mailtje daar is ontvangen. Zo ja, met het vriendelijke verzoek om dat even te bevestigen.

Zelf heb ik onlangs een alias verwijderd, en daarna een testmail gestuurd naar dat adres. Werd zoals het hoort meteen gebounched. Ook kon ik dat alias niet meteen registreren onder één van onze familieaccounts. Wel (terug dus) onder het hoofdaccount waar hij vandaan kwam.
Maar versta me goed, ik sluit niet uit dat dit registratiesysteem een enkele keer fout gaat. Gewoon aan de bel trekken bij Chello. Schriftelijk, niet via de telefonische helpdesk. Daar ben je te afhankelijk van de kennis van de persoon die je op dat moment treft en loop je daardoor kans dat je wordt afgewimpeld met "Kan niet".

Nog even terugkomend op dat alias:
Ik had de vreemde ervaring dat ik die verwijderde alias niet als alias kon aanmaken onder een familieaccount. Schijnt naar zeggen van de helpdesk een half jaar te zijn geblokkeerd.

MAAR: Ik kon onder die naam wel zomaar (advies van die zelfde helpdeskmedewerker!) een familieaccount aanmaken. Niks blokkade dus. Hiermee had ik mijn uiteindelijke doel toch bereikt (het afzonderlijke beheer van twee adressen op twee aparte PC's), maar vreemd vond ik het wel.
Kortom, al nadenkend hierover, en dat zou ik in de brief aan Chello zeker opnoemen, zou het zo zijn dat een verwijderde alias sowieso niet alleen voor mezelf maar ook voor ieder ander weer beschikbaar is als hoofdaccount adres? M.a.w. dat aliassen net iets anders worden beheerd. Dit zou een grandioze systeemfout zijn. Je weet maar nooit!
 
Klinkt bekend. Toen ik jaren geleden een Chello account nam kreeg ik een username dat al bestond. Probleem was dus dat alle mail van en naar het email adres bij mij terecht kwam, ook mail die was bedoeld voor die andere gebruiker. Na klachten van beide partijen heb ik uiteindelijk een ander email adres gekregen.
 
Terug
Bovenaan