• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

e-mail geblokkeerd: 'automated process detected unsolicited content'

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Harrie45
  • Startdatum Startdatum
H

Harrie45

Sinds enkele maanden krijg ik steeds vaker e-mails terug met: 'automated process detected unsolicited content'.

Omdat ik in het verleden vaak ben overgestapt van provider heb ik een domeinnaam laten registreren (mijnnaam.net) en worden alle emails die naar [email protected] worden gestuurd geforward naar mijn upcmail.nl e-mail adres. Mijn familie, vrienden en kennissen hoeven dus enkel [email protected] te onthouden ook als ik weer eens van provider wissel.
Dit forwarden werkt. Ik ontvang de emails.

Als ik echter ga antwoorden met als antwoordadres [email protected] krijg ik de e-mail terug. Dit werkte vroeger (UPC) altijd prima. Blijkbaar zit er nu een check op dat het antwoordadres moet eindigen op @upcmail.nl of @ziggo.nl. Hier kan ik nog enigszins begrip voor op brengen.

Als ik echter als antwoordadres mijn @upcmail.nl adres gebruik komt de email ook niet aan bij iemand met een @upcmail.nl adres. Het filter triggert dan op het stukje in de email inhoud (dus niet onderdeel van de headers)

-----Original Message-----
From: abcdefg[mailto:[email protected]]
Sent: Monday, August 17, 2015 11:42
To: [email protected]
Subject: hijklmnop

Dit is volgens mij onjuist en daar ben ik behoorlijk pissig over. Als ik dat stukje weghaal, wordt het bericht wel goed afgeleverd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom forwarden als je gewoon je eigen(domein) mailadres kunt gebruiken? De UPC mail gewoon vergeten zou ik zeggen... ;)
 
densoft zei:
Waarom forwarden als je gewoon je eigen(domein) mailadres kunt gebruiken? De UPC mail gewoon vergeten zou ik zeggen... ;)
Het is een name only account. Geen email server. Enkel email forward.
 
Oké duidelijk. Zelf gebruik ik niet de UPC mail adres, maar ik denk dat hun spamfilter scherp staat afgesteld. Je zou ook via een Google SMTP (relay-)server kunnen verzenden. Dit werkt dan ook op mobile devices..
Voor een paar euro heb je ook een hosted Exchange mailbox. Sync met alle mobile devices en pc's.

Is het een catch all account? Dan zou ik je niet aanraden om deze te forwarden naar een UPC mail account. Sta je gelijk op een blok list i.v.m. veel spam die er naar gestuurd kan worden.
 
densoft zei:
Oké duidelijk. Zelf gebruik ik niet de UPC mail adres, maar ik denk dat hun spamfilter scherp staat afgesteld.

Daar gaat het mij om. Met UPC had ik nooit problemen.

densoft zei:
Is het een catch all account? Dan zou ik je niet aanraden om deze te forwarden naar een UPC mail account. Sta je gelijk op een blok list i.v.m. veel spam die er naar gestuurd kan worden.

Nee, catch all staat uit. Wel een 20-tal aliasen zodat ik weet waar het vandaan komt. [email protected] [email protected] enz.
 
De mail wordt geblokkeerd door de spamfilters van Ziggo, het beste is om een mail naar de Ziggo-abuse-desk te sturen met een duidelijke omschrijving van de foutmelding en het verzoek om het in orde te maken.
 
N.N. zei:
De mail wordt geblokkeerd door de spamfilters van Ziggo, het beste is om een mail naar de Ziggo-abuse-desk te sturen met een duidelijke omschrijving van de foutmelding en het verzoek om het in orde te maken.

Ik heb al contact gehad met Ziggo. Zij willen beslist dat verzenden en ontvangen via hun servers met @ziggo.nl of @upcmail.nl gaat. Alles wat op afwijking hiervan wordt gezien, wordt geblokkeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan me goed voorstellen dat ze hun (e-mail) servers beschermen tegen de grote boze wereld.
Dat doe je zelf toch ook ;)
 
N.N. zei:
Ik kan me goed voorstellen dat ze hun (e-mail) servers beschermen tegen de grote boze wereld.
Dat doe je zelf toch ook ;)

Dat ben ik met je eens. Maar dat ze op het volgende in de inhoud van een bericht triggeren, gaat mij wel wat ver.


-----Original Message-----
From: abcdefg[mailto:[email protected]]
Sent: Monday, August 17, 2015 11:42
To: [email protected]
Subject: hijklmnop
 
Waarschijnlijk gebruik je de SMTP-server van Ziggo (als zijnde provider). Als je de server van UPC (smtp.upcmail.nl) gebruikt dan zou je die van Ziggo (smtp.ziggo.nl) eens kunnen proberen. Die van Ziggo gebruikt een beveiligde verbinding (met verificatie), die van UPC (in elk geval vlak na de fusie) niet.

In de bron van het ontvangen bericht staat dan iets als "X-Authenticated-Sender: <gebruikersnaam>@upcmail.nl (via SMTP)". Of dat bij gebruik van de server van UPC er ook staat heb ik even niet kunnen testen.
 
Terug
Bovenaan