• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

e-mail berichten uit verleden

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

corhoe

Ik heb Ziggo basis alles in 1
Ik beschikte vanuit het verleden een e-mailadres c.******@home.nl
Nu ik weer een abonnement bij ziggo heb en in Mozila een acount aanmaak voor dit e-mailadres krijg ik in mijn mailbox 1430 mails gestuurd waarvan de oudste dateren uit 2010.
Het probleem is dat ik ze niet kan verwijderen.
Weet iemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ziggo basis alles in 1
Ik beschikte vanuit het verleden een e-mailadres c.******@home.nl
Nu ik weer een abonnement bij ziggo heb en in Mozila een acount aanmaak voor dit e-mailadres krijg ik in mijn mailbox 1430 mails gestuurd waarvan de oudste dateren uit 2010.
Het probleem is dat ik ze niet kan verwijderen.
Weet iemand een oplossing?

Je kunt proberen in te loggen op webmail.ziggo.nl voor deze account.
Staan de emails er dan ook nog in ?

Het kan zijn dat de mails niet bij Ziggo staan, maar dat ze bijvoorbeeld nog op je computer staan in een configuratiebestand voor de email-account staan.

Je schrijft dat je email via Mozilla doet, bedoel je 'Thunderbird' ?
Deze vraagt namelijk bij aanmaken van de account of hij mail moet importeren vanaf andere email software en misschien heeft hij dat gedaan vanaf een oude outlook of ander mail programma wat je ooit gebruikt hebt.
In dat geval kun je beter je account helemaal verwijderen in Thunderbird en daarna een nieuwe aanmaken, maar dus eerst zeker maken dat ze niet op de Ziggo mailserver staan.

Verder kun je het beste nu IMAP gebruiken als mail protocol. Zie de instellingen op de Ziggo website in het stappenplan.
 
oude mails verwijderen

De e-mails stonden inderdaad op mijn PC en het probleem is gedeeltelijk opgelost.
De oude e-mails heb ik kunnen verwijderen via de instellingen. Echter de nieuwe mails kan ik niet met de knop verwijderen weg krijgen.
 
Maak gewoon een nieuwe email account aan in Thunderbird en gooi de oude weg. Voer de server instellingen als IMAP en niet als POP3. Zie de Ziggo website of :

IMAP-instellingen:
Inkomende serverinstellingen
Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld [email protected])
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Server* imap.ziggo.nl
Serverpoort 993

Uitgaande serverinstellingen
Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld [email protected])
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling SSL / TLS
Verificatie vereist / identiteitscontrole Ja

* De algemene IMAP e-mailserverinstellingen gelden voor alle e-mailadressen met @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl en @casema.nl.
 
oude mails verwijderen

Bedankt voor de assistentie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan