E-mail, alias- familieaccount-adressen

J. de Boer

Forum Gebruiker
Berichten
2.969
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Dit onderwerp is geloof ik hier al eens eerder aan de orde geweest. Ik heb onlangs op onze e-mail een familieaccount aangemaakt. En nu wil ik eigenlijk in verband met twee PC's in ons netwerk de aliassen op het hoofdaccount overhevelen naar dat familieaccount. Moet gemakkelijk kunnen zou men verwachten. Niet dus.
De helpdeskmedewerkster had hier nog nooit van gehoord. Enfin, ze voerde ruggespraak met een collega die er meer van wist, op zich netjes vond ik. De volgende dag belde ze me terug met de boodschap de ze het centraal bij Chello niet kunnen doen. De enige manier zou zijn om die alias te wissen, dan zou hij na een "afkoelperiode" van een week vrij zijn om in te voeren in die familieaccount.
Blijkt absoluut niet waar te zijn. Eerder al geprobeerd om te herstellen in de hoofdaccount, en dat lukte meteen. Die "afkoelperiode" (die daarna uiteraard opnieuw begon) is dus zeer duidelijk veel langer dan een week, hoe lang dat mag Joost weten, maar bij Chello wisten ze het blijkbaar niet.

Toch heb ik zo'n idee dat dit met een beetje goede wil wel te fixen moet zijn. Alleen de helpdesk geeft niet thuis, en op een e-mail met hetzelfde verzoek reageren ze niet. Ook niet netjes vind ik. Misschien heeft Tjello een idee?
 
Krijg je een ellenlange foutmelding bij het aanmaken van de aliassen? Zoja, dan is dat e-mailadres nog steeds "in gebruik". Dan moet men (de HD) dat laten vrijgeven.
 
Heb het zelf ook een keer gehad, maar toen kon in mn alias van mn ene family account wissen en toen weer opnieuw toevoegen bij mn andere family account. Wat ze mij toen vertelde op de HD is dat zolang het binnen dezelfde chello abbo blijft van 1 persoon, dat het dan geen kwaad moet kunnen. Dit was een maandje terug toen ik dit had.
 
Mr. 97k5ixS744 zei:
Krijg je een ellenlange foutmelding bij het aanmaken van de aliassen? Zoja, dan is dat e-mailadres nog steeds "in gebruik". Dan moet men (de HD) dat laten vrijgeven.
Inderdaad, ik krijg die foutmelding. Punt was dat Chello op dit punt min of meer weigerde te helpen, dan wel beweerde dat ze het niet konden oplossen.
Katveetje zei:
Heb het zelf ook een keer gehad, maar toen kon in mn alias van mn ene family account wissen en toen weer opnieuw toevoegen bij mn andere family account. Wat ze mij toen vertelde op de HD is dat zolang het binnen dezelfde chello abbo blijft van 1 persoon, dat het dan geen kwaad moet kunnen. Dit was een maandje terug toen ik dit had.
Bij mij dus overeenkomstige situatie, dus ook binnen één abo, maar gepaard met foutmelding.
Ik sta dus met de handen omhoog, Chello beweert dat het onmogelijk is. Heb er niet zo'n zin in om eindeloos opnieuw te bellen tot ik misschien een keer een wat slimmere HD-er te spreken krijg.
 
J. de Boer zei:
Ik sta dus met de handen omhoog, Chello beweert dat het onmogelijk is. Heb er niet zo'n zin in om eindeloos opnieuw te bellen tot ik misschien een keer een wat slimmere HD-er te spreken krijg.
k snap helemaal wat je bedoeld. Maar weet zeker dat er een oplossing voor is. Kan helaas niet teveel in details treden. Mocht je toch nog zoiets hebben van ik ga het nog 1 keer proberen om te bellen. Mocht je iemand aan de lijn krijgen die zelf de oplossing niet weet, zeg dan maar dat diegene er iemand moet bij halen. Weet heel erg zeker dat die wel de oplossig voor dit probleem weet.
succes!!! ;)
 
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb nogmaals met de helpdesk gebeld, nu op aanraden van een ander forumlid (via een pm) met de afdeling telefonie. Waarom mag Joost weten, maar daar weten ze blijkbaar iets meer van de materie af.

Hoe dan ook, het blijkt zo te zijn, dat het niet mogelijk is om een gewiste alias uit de hoofd-account opnieuw als alias in te voeren in één al bestaand familieaccount. Dat zou pas, werd me verteld, na een afkoelingsperiode van een half jaar kunnen. Het eerder genoemde vrijmaken of deblokkeren zou volgens de helpdesk niet mogelijk zijn.

Wat wel kan, en daarmee omzeil je die blokkade (heel merkwaardig), is deze gewiste alias-naam in te voeren als naam voor een nieuw familieaccount. Dat werkte direct. Het is begrijpelijk dat dit tot spraakverwarringen kan leiden. Voor mij (of voor ons moet ik zeggen) is de uiteindelijke oplossing echter zelfs nog beter. Dus wat mij betreft ben ik tevreden zo.
 
Terug
Bovenaan