• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

E-mail account onterecht door Ziggo verwijderd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter roy85
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

roy85

Zo'n 10 jaar geleden (ruwe schatting) heb ik onder het account van mijn ouders in Almelo een @home e-mail adres aangemaakt. Dit is sindsdien mijn primaire e-mail adres geworden. Later is @home dus Ziggo geworden, enfin. Maakte verder niets uit voor de werking van de @home e-mail adressen. Een kleine vier jaar geleden ben ik naar Utrecht verhuisd en is mijn @home e-mail adres overgezet naar mijn Ziggo account in Utrecht. Daar ben ik toen nog extra achter aan geweest en dat is volgens Ziggo ook allemaal gelukt.

Zoals bij velen wellicht bekend levert Ziggo sinds kort niet meer in (een deel van) het Oosten van het land. Zo werden ook mijn ouders gedwongen om over te stappen naar een andere internet provider, wat afgelopen woensdag is gebeurd.

Dat is ook exact de dag dat ik erachter ben gekomen dat mijn e-mail adres niet meer functioneerde. Ik vond het al opvallend rustig qua mailverkeer en dat bleek dus te komen doordat mijn @home e-mail adres opeens niet meer bestond. Als je er naartoe mailt krijg je een rapport terug dat het e-mail adres niet bestaat etc.

Ik heb toen gelijk Ziggo gebeld en alles uitgelegd en de medewerker die ik aan de lijn had was er van overtuigd dat het niets had te maken met het feit dat mijn ouders geen Ziggo meer hebben want ook hij kon zien dat mijn @home e-mail adres zo'n vier jaar geleden is over gezet naar mijn eigen account.

Ik heb vriendelijk verzocht er spoed achter te zetten want dat @home adres is al zo'n 10 jaar mijn primaire en enige e-mail adres die ik dagelijks gebruik. Niet alleen is dat e-mail adres bekend bij iedereen die ik ken, ook gebruik ik die voor alle accounts en dat zijn er inmiddels heel wat.

Omdat ik afgelopen woensdag al gebeld heb (en ook donderdag nog een keer om extra te benadrukken dat het voor mij heel belangrijk is dat het e-mail adres weer terug komt) en tot gisteren nog steeds niets heb vernomen heb ik weer gebeld.

Daar wist de medewerker mij te vertellen dat mijn e-mail adres nooit is overgezet en altijd bij het account van mijn ouders is blijven staan maar dat ze dat vier jaar geleden gezegd wel gezegd hebben. Daar werd ik natuurlijk ff flink pissig van maar ondanks alles ben ik wel rustig gebleven want iemand via de telefoon de huid volschelden schiet niets op en zo'n persoon ben ik ook niet.

Hij vond het ook heel vervelend voor mij en leefde ook met mij mee, echter daar heb ik niets aan. Uiteindelijk heeft hij gebeld met de afdeling die er verantwoordelijk voor is maar die hebben hem wijs gemaakt dat het e-mail adres niet meer aangemaakt kan worden omdat Utrecht vroeger een Casema gebied was. Daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord want dat slaat werkelijk waar nergens op; toen ik vier jaar geleden in Utrecht kwam wonen bestond Casema allang niet meer. Daarnaast is Ziggo gewoon de eigenaar van de @home & Casema domeinen dus ook over de e-mail adressen.

Dit is gewoon een kwestie van niet mee willen werken en totaal geen inzicht hebben in de gevolgen wat dit kan hebben. Ik heb inmiddels al behoorlijk wat schade geleden door deze blunder van Ziggo want ik heb me er totaal niet op kunnen voorbereiden, ineens was het e-mail adres weg.

De Ziggo medewerker gaf ook aan dat de fout bij hen lag en ook hij kon wel inzien dat het veel problemen kan opleveren als je een e-mail adres al 10 jaar gebruikt en er opeens niet meer over kan beschikken.

Als laatste middel (volgens hem) kon hij me doorzetten naar de afdeling retentie maar die gaven aan mij vandaag terug te bellen omdat het gisteren heel druk was.......

Ik heb er geen vertrouwen meer in dat die afdeling er wel voor kan zorgen dat mijn e-mail adres weer terug komt dus post ik dit hier en ga ik ook andere openbare sites zoeken om het onder de aandacht te brengen zodat het hopelijk bij de juiste persoon belandt.

Hoe dan ook moet ik mijn @home e-mail adres weer terug hebben, niet alleen voor het e-mail verkeer maar zeker ook voor al mijn online accounts die gekoppeld zijn aan dat e-mail adres.

Heeft iemand hier toevallig ook een soortgelijke situatie ondervonden en zo ja, wat heb je hier tegen gedaan?
 
Als eerste is het nooit handig om een provider-afhankelijk e-mail adres te nemen voor je vaste gebruik (vind ik dan). Providers wisselen nogal eens van naam, worden overgenomen en daarnaast zit je dus ook levenslang "vast" aan die provider.

Voor op dit moment zou ik proberen contact op te nemen met een van de webcare medewerkers op dit forum. Zij kunnen vaak wat meer regelen dan de "normale" helpdesk medewerkers. Maar of ze het ook echt kunnen/willen weet ik niet.

Voor de toekomst zou ik overwegen een gmail adres te nemen, of nog beter: Voor een paar euro per jaar een eigen domein ergens regelen en je hebt levenslang je eigen e-mail adres.

Succes met de lastige situatie!
 
Als eerste is het nooit handig om een provider-afhankelijk e-mail adres te nemen voor je vaste gebruik (vind ik dan). Providers wisselen nogal eens van naam, worden overgenomen en daarnaast zit je dus ook levenslang "vast" aan die provider.

Voor op dit moment zou ik proberen contact op te nemen met een van de webcare medewerkers op dit forum. Zij kunnen vaak wat meer regelen dan de "normale" helpdesk medewerkers. Maar of ze het ook echt kunnen/willen weet ik niet.

Voor de toekomst zou ik overwegen een gmail adres te nemen, of nog beter: Voor een paar euro per jaar een eigen domein ergens regelen en je hebt levenslang je eigen e-mail adres.

Succes met de lastige situatie!

Bedankt voor je reactie.

Echter, ook bij Gmail of Hotmail ben je niet gegarandeerd dat je e-mail adres behouden blijft. Zij kunnen en mogen deze als zij dat nodig achten beëindigen. Een provider e-mail adres wordt normaliter niet zomaar verwijderd. Bij een overname of iets dergelijks wordt je ruim van tevoren geïnformeerd en heb je tijd genoeg om alles rustig om te zetten. Nu heb ik dat dus totaal niet gehad.

Hoe kan ik contact met een webcare medewerker?
 
Overigens is recent wel de @home mail server verwijderd. Je moet nu pop.ziggo.nl/smtp.ziggo.nl hebben. @home email adressen werken nog wel gewoon.

[edit]Tikfoutje gecorrigeerd[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij resolved pop3.ziggo.nl niet, wel pop.ziggo.nl en de faktuur krijg ik elke maand. :cool:
Ook mail.home.nl doet 't nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan