• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dvr storing display Init

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 6805
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 6805

Mijn mediabox dvr staat in storing display geeft aan Init. Stekker erin en uit gehad harde reset ook al geprobeerd alles zonder resultaat. Zijn er nog eventuele andere oplossingen. Gebeld met hd kan pas volgende week op 25 januari een monteur langs komen in de avond uren. :-\
 
Wat zie je op het scherm als je de mediabox aanzet?
Init betekent meestal dat ie is teruggeschoten naar de fabrieksinstellingen, mogelijk kun je het installatiescherm vinden door handmatig je tv op de juiste scart-aansluiting te kiezen (AV1/AV2 o.i.d.)
 
plankie zei:
Wat zie je op het scherm als je de mediabox aanzet?
Init betekent meestal dat ie is teruggeschoten naar de fabrieksinstellingen, mogelijk kun je het installatiescherm vinden door handmatig je tv op de juiste scart-aansluiting te kiezen (AV1/AV2 o.i.d.)

Als ik hem aanzet staat hij gelijk op init. Vanmiddag wou ik tv kijken en zag ik op het display init. Waarschijnlijk is er vannacht of vanmorgen een update geweest en moest hij opnieuw geinitialiseerd worden en dat geeft problemen denk ik.
 
Da's vrij weinig dan wel (neem aan dat je geprobeerd hebt handmatig de juiste scart-aansluiting hebt geprobeerd te zoeken) Omdat je de dvr onder andere hebt gereboot, kun je dubbelchecken of de scart-aansluitingen aan beide kanten nog goed zitten? Zo ben ik ooit ook eens beziggeweest... begreep niet wat er loos kon zijn totdat ik de scartkabel half uit de tv zag hangen...Als dat het niet is weet ik het ook niet meer :)

Je kunt eventueel proberen de 'installatie' blind uit te voeren, als je dat wilt proberen zal ik m'n box hier ook ff naar fabrieksinstellingen zetten en stap-voor-stap beschrijven wat je kunt doen om dit zonder beeld te realiseren ;)
 
plankie zei:
Da's vrij weinig dan wel (neem aan dat je geprobeerd hebt handmatig de juiste scart-aansluiting hebt geprobeerd te zoeken) Omdat je de dvr onder andere hebt gereboot, kun je dubbelchecken of de scart-aansluitingen aan beide kanten nog goed zitten? Zo ben ik ooit ook eens beziggeweest... begreep niet wat er loos kon zijn totdat ik de scartkabel half uit de tv zag hangen...Als dat het niet is weet ik het ook niet meer :)

Je kunt eventueel proberen de 'installatie' blind uit te voeren, als je dat wilt proberen zal ik m'n box hier ook ff naar fabrieksinstellingen zetten en stap-voor-stap beschrijven wat je kunt doen om dit zonder beeld te realiseren ;)

Hallo Plankie,

Allereerst bedankt voor je aanbod maar zelfs de AB werkt niet meer als hij op init staat op display mediabox dvr. Heb nu het volgende geprobeerd stekker eruit en een paar uur gewacht zodat zijn geheugen leegstroomt. Resultaat is nu bij opstarten stekker erin kom ik gelijk in het start menu en moet ik de begin instellingen verrichten. Zoals land, plaats code 3 cijfers etc etc. En tot nu toe doet hij het prima. Belangrijk is om te weten dat bij zo'n totale nieuwe herstart de pincode verwijderd is en weer op 0000 nul staat. Heb gelijk alle instellingen nagelopen en gekeken op diagnostiek of de laatste software erop staat 3.2.2.3 Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken. ;)
 
Hmmm, da's toevallig. Bij mij is vandaag exact hetzelfde gebeurd. Mijn DVR staat nu al een tijdje op "InIt" en doet verder helemaal niets. "Foutje" bij UPC?

PS: Haarlem hier.
 
Zippy1970 zei:
Hmmm, da's toevallig. Bij mij is vandaag exact hetzelfde gebeurd. Mijn DVR staat nu al een tijdje op "InIt" en doet verder helemaal niets. "Foutje" bij UPC?

PS: Haarlem hier.

Ik vermoed dat Upc heeft lopen klooien vannacht of vanmorgen misschien een kleine software aanpassing wie weet waardoor sommige dvr mediaboxen niet goed hebben geinitialiseerd. Mijn advies in deze is probeer wat ik heb gedaan zie eerdere postings hierboven.
 
Vreemd, maar in ieder geval goed om te weten dat het weer werkt. Vergeet niet om de monteur weer af te bellen, anders zit je misschien met voorrijkosten. Hier geen update gehad (box heeft hele nacht aangestaan, vergeten uit te zetten) maar wel dezelfde software versie als jij: 3.2.2.3
 
Terug
Bovenaan