• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DVR map niet verwijderbaar

Berichten
270
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Van een aantal series welke we opgenomen hebben is de hoofdmap niet verwijderbaar. Volgens mij zijn dit de series welke we voor de laatste update al hadden in geprogrammeerd. (Holland.Doc en 16&Pregnant) Bij andere series hebben we dat probleem niet. De losse afleveringen in de map zijn te verwijderen, maar de (lege) hoofdmap van de serie niet. Erger zelfs; als ik dat probeer dan bevriest het DVR beeld (TV op de achtergrond gaat wel door). Enige mogelijkheid om uit het menu te komen is dan de HorizonBox opnieuw opstarten.

Al geprobeerd terug te gaan naar fabrieksinstellingen, maar dat lost niets op.

Mogelijk dat "Alles Verwijderen" werkt (of fabrieksinstellingen met programma's wissen JA), maar dat liever niet wat er staan een groot aantal opnamen tussen welke we nog willen kijken.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
 
Bij ons was het op te lossen door het volgende te doen:

WhiteLotus zei:
De "welkom" reset

Doe de box uit met de schakelaar achterop. Zet hem aan en gelijk het standby symbooltje aanraken en houden totdat je welkom op je tv 2x voorbij ziet komen.

Wij hadden namelijk hetzelfde met "Keeping Up with The Kardashians". Afleveringen bekeken en verwijderd. De map was echter niet te verwijderen, want de box sloeg gelijk vast. Na deze "reset" was het wel mogelijk.
 
Creative Solution zei:
Bij ons was het op te lossen door het volgende te doen:

Wij hadden namelijk hetzelfde met "Keeping Up with The Kardashians". Afleveringen bekeken en verwijderd. De map was echter niet te verwijderen, want de box sloeg gelijk vast. Na deze "reset" was het wel mogelijk.

Dank je voor de tip. Maar het werkt niet. In eerste instantie geprobeerd met de Standby knop op de afstandbediening. Daarna 5x geprobeerd met de aanraakknop op de box. (kreeg er kramp van in mijn vinger) Maar na het de eerste Welkom scherm, komt er geen tweede. Tijd komt in display en een minuutje later de (rode) icoontjes van Telefoon en "Offline". (Offline verdwijnt weer na verloop)

Doe ik iets fout?

1) knop achterop box uitzetten
2) standby knop (rondje met streep erdoor) aanraken en aangeraakt houden
3) knop achterop box aanzetten
4) Welkom scherm komt in beeld
5) box gaat vervolgens in Standby (want knop ingedrukt)
houd nogsteeds knop vast
6) tijd komt in display (want standby)
7) telefoon icoontje in display, "offline" in rood in display
gebeurd niets meer (box nogsteeds in standby)
8 ) toch knop maar eens loslaten en box weer uit standby gezet
9) box gaat aan, maar meteen naar de "laatst gekozen zender"
10) nog steeds lege map niet te verwijderen, en DVR-scherm slaat vast. (zender op achter grond gaat door)
 
Ik weet niet wat je fout doet, maar als ik een fractie nadat ik met mijn linkerhand de "on/off"-switch achterop de box gebruik, met mijn rechterhand de "on/off"-touchknop op de box gebruik en aan blijf raken, krijg ik meerdere malen het "Welkomstscherm". Zodra deze 2x in beeld is geweest laat ik de "touchknop" (voorop) los en krijg ik "Scanning" in het display.
 
Thanx!
Nog even gezocht en een iets andere bewoording voor dezelfde reset gevonden;

Firmware reset: box 30 seconden uit zetten.
Dan aanzetten en meteen de aan/uit-knop voorop de box ingedrukt houden (voordat het blauwe lampje aangaat). Wachten tot het welkom scherm 2x voorbij is geflitst en dan de aan/uit knop loslaten.
Je krijgt nu die scanning tekst in het beeld van de box.

Bij de 2e poging lukte het, blijkbaar is de timing van vast/loslaten v/d knop nogal nauwkeurig.
Gevolg is dat de firmware opnieuw wordt ingeladen (en dat duurt behoorlijk laaaaang.........)

Nu vingers gekruist.
 
Mooi zo.

Wel een kleine kanttekening. Het kan zijn dat je opeens geen zenders meer hebt. No need to worry, UPC bellen en zij sturen dan opnieuw een activatiesignaal.
 
zeker 10-15 minuten geduurd, maar alle zenders en opnamen staan er nog.
Maar jammer.... lost het "lege mappen probleem onverwijderbaar" probleem niet op (bij mij).
Het zappen tussen de zenders dmv boven/onder lijkt wel sneller te gaan, dus toch iets gewonnen met de her-installatie. :)

Toch bedankt voor het meedenken.
 
Dalijk ff proberen, ik erger me groen en geel aan die lege Samsam-map die mijn broer voor de grap op serielinking had gezet. Het ergste was nog dat ik 50 afleveringen stuk voor stuk handmatig moest verwijderen >:(.
 
Terug
Bovenaan