• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DVR in combinatie met Sony Home Theater System en DVD Recorder

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Liz1956
  • Startdatum Startdatum
L

Liz1956

Hallo forumleden,

Ik ben nieuw hier, een enorme leek en heb dus al meteen een vraag ;)
Ik overweeg om een UPC Royaal abonnement met DVR te nemen.
Nu heb ik een Sony Home Theater System (STR-KSL-60) en een Sony DVD Recorder (RDR-GX3).

Kan ik beide apparaten blijven gebruiken als ik besluit om de DVR van UPC te nemen?
Ik zou namelijk wel graag af en toe een dvd-tje willen blijven huren als 't zo uitkomt, maar ik weet
dus niet of ik dat met zo'n DVR ding kan afspelen (is dat geen harddisk zonder schijfjes?)

Dan zou ik toch graag mijn oude DVD recorder willen blijven gebruiken, samen met de 5 speakers die nu in huis staan.

Wie kan mij helpen en adviseren?
Alvast reuze bedankt, alle tips zijn erg welkom.
Groetjes
Liz
 
Natuurlijk kun je al je huidige apparatuur blijven gebruiken.

Met de DVR kan je geen dvd's afspelen, deze passen er echt niet in.... ;)
Daarvoor blijf je je eigen HD-recorder voor gebruiken.

De DVR komt als het ware als eerste apparaat in de lijn van apparaten, de rest wordt er op aangesloten.

Je kan dan digitaal opnemen met de DVR.
Analoge opnamen met je HD-recoder.
Je kan zelfs via Guide+ jouw HD-recorder de DVR op het juist kanaal laten zetten om zo "digitaal" op te numen op je HD-recorder.
Na een tijdje zal je meer opnemen met de DVR dan de HD recorder, de DVR werkt erg gemakkelijk.

Hoe het met een home-cinema set zit weet ik niet precies, heb ik niet, maar er zitten aansluitingen op de DVR voor.
 
Robèrt, dank voor je snelle reactie !

Off Topic:
Ik was zojuist op jouw website over Boudewijn Büch, wat een geweldig werk heb je daar geleverd.
Ik herkende zoveel afleveringen, ben altijd een groot bewonderaar van Boudewijn geweest.
Fantastisch dat zijn levenswerk op deze manier vastgelegd is en bewaard blijft. Chapeau!
Maar dit terzijde!

Even voor de goede orde, ik heb géén HD recorder, maar een gewone dvd met schijfjes.
En ik wil niet alleen mijn dvd houden voor af en toe een filmpje uit de videotheek, maar ik heb zelf
ook nogal wat dvd's met eigen (vakantie) opnamen liggen die ik zo af en toe wil kijken.

Maar ik begrijp uit jouw bericht dat dit allemaal geen probleem hoeft te zijn.
Daarmee is mijn vraag beantwoord.
Mijn dank daarvoor.

Groet
Liz
 
Sorry, ik had begrepen dat je een HD-recorder had... 8)

Maar nu het een dvd-speler is maakt het niet veel uit.
Als je TV twee scart-ingangen heeft is het helemaal makkelijk.
De dvd-speler blijft zitten zoals die zit, de DVR komt dan op de andere scart.

Een DVR van UPC is echt een leuk ding.
Opnemen gaat bijzonder handig en ik moet zeggen dat ik nu ook meer opneem en kijk dan voorheen.
Maar ook "uitzending gemist" is erg handig, als je nu iets hoort of leest over een bepaald programma dan kan je het alsnog bekijken ook al heb je het niet opgenomen.
Als je het forum leest dan zijn er ook wel wat probleempjes hier en daar maar over het algemeen werkt het leuk.

Ik heb dus ook Royaal + DVR en mijn gratis periode is om maar ik doe het niet meer weg!
 
Oké, klinkt goed, ik kan dus alles blijven gebruiken.
Heb net even gekeken, mijn tv heeft 3 (!) scart ingangen.
Op 1 zit de dvd recorder, op 2 zit de home cinema set en de 3e is leeg, dus daar kan dan mooi de DVR in.

Nog één vraagje als het mag.
Er wordt gesproken over een mediabox met DVR.
Is dat één apparaat of krijg ik een mediabox én een DVR ?

Dank en groeten,
Liz
 
De mediabox met DVR is één kastje.

Het is een mediabox waar gewoon een harde schijf inzit.
Zie je niks van aan de buitenkant.... 8)
Is eigenlijk best een strak ding nu ik het eens goed bekijk.

3 scart-ingangen is een luxe.
En als deze ingangen automatisch schakelen als er signaal komt is het prima.
De bijgeleverde afstandsbedinig kan je instellen dat deze de functies van de AB van de TV overneemt.
Kan je met de UPC AB de TV bedienen, werkt goed.

<off topic>
Mijn site is als een "geintje" begonnen maar is inmiddels aardig compleet.
Ik heb alle afleveringen die er bestaat, denk ik.... 8)
 
Liz1956 zei:
Oké, klinkt goed, ik kan dus alles blijven gebruiken.
Heb net even gekeken, mijn tv heeft 3 (!) scart ingangen.
Op 1 zit de dvd recorder, op 2 zit de home cinema set en de 3e is leeg, dus daar kan dan mooi de DVR in.

Nog één vraagje als het mag.
Er wordt gesproken over een mediabox met DVR.
Is dat één apparaat of krijg ik een mediabox én een DVR ?

Dank en groeten,
Liz

Let er wel op dat je de DVR aansluit op een Scartaansluiting die RGB ondersteunt!
 
Terug
Bovenaan