• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DVR - harddisk geforceerd uitschakelen ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter amgammel
  • Startdatum Startdatum
A

amgammel

ik gebruik sinds kort DVR Royaal.
ik gebruik de recorder functie heel weinig.
toch staat de harddisk de hele dag irritant te zoemen.

is dit zoemen de hard disk of is de koeling ?
wordt de mediabox stiller als je hem op een 'koelere' plek zet ?

is er een manier om de harddisk geforceerd uit te schakelen.
bv door een bepaalde toetscombinatie in te drukken ?

zijn er andere 'verborgen' functies beschikbaar middels ?
bepaalde toetscombinaties op de afstandsbediening of op de mediabox

groet.
A.
 
Je kan deze niet met een of andere knop uitschakelen.

Wat mij wel is opgevallen dat als je vanuit de EPG opneemt en de machine zet zichzelf uit na afloop de schijf blijft "loeien".
Zet ik de DVR zelf "uit" met de AB dan stopt de schijf wel met draaien, boxje is dan wel stil.

Maar het geluid van de DVR is bij velen een doorn in het oog, ding moet echt stiller worden.
 
Phr3ak zei:
En dan druk je het nog zacht uit! ;)

De geluidsproductie is niet bij iedereen even hoog lijkt mij.
Of de een ervaart het anders dan de andere.

Bij mij hangt de box vrij in de lucht op zo'n steun van Vogel, dan valt het wel mee.
Maar het is beduidend meer dan een HD-recorder die gewoon in een kastje staat.
 
Het is dus verschillend,en afhankelijk van plaats.Heb je de box in je slaapkamer,dan hoor je 'savonds zeker wel geluid eruit komen.Staat ie in de kamer ergens onder in de tv kast of op de grond,zal je der minder van merken.
Ik had begrepen dar er wel een ventilator in zit,en de harde schijf zal niet konstant aan het draaien zijn.

Verder blijft het triest dat de consument betreffende electronica zoals dvr en bijv. computers nog regelmatig met herrie apparaten worden opgescheept.Men krikt functies en snelheden op.maar is de extra warmte ontwikkeling nog steeds niet op een stille manier de baas.
Overigens kennen de meeste ( zo niet alle) harde schijven een silent mode,en nog 1 of 2 andere modes.De stille mode is tevens ook de langzamere,de luide de snellere.Lijkt mij dat voor een dvr niet die extra snelheid ten koste van geluidsproduktie hoeft te gaan.
Maar zoals gezegd,wellicht is het gewoon de ventilator die een tandje harder gaat draaien?
 
Flow zei:
Ik had begrepen dar er wel een ventilator in zit,en de harde schijf zal niet konstant aan het draaien zijn.

Zolang de box aanstaat draait de harde schijf. De box neemt namelijk altijd het kanaal waarop ie staat afgesteld in een buffer op (laatste 30 minuten of iets dergelijks).
Als de box standby staat draait de schijf volgens mij niet, tenzij er natuurlijk een opname is gepland.
Nu ik dit typ besef ik dat het zou kunnen dat wanneer je radio luistert of On Demand kijkt de schijf ook uit kan staan.
 
Terug
Bovenaan