• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DVR, harddisc recorder en videorecorder aansluiting

Berichten
426
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Tot nu toe heb ik die DVR, een DVD speler en een video recorder. Alles draait perfect.
Nu wil die DVD speler vervangen door een Harddisc recorder.
Kan ik dan via de DVR 1 kanaal opnemen en dan met de HD recorder het andere kanaal, waar je naar kan kijken, opnemen? Ik wil tevens gelijktijdig analoog TV kunnen kijken en ook nog tegelijk analoog via de video recorder opnemen.
Kan dit en hoe moet ik dat aansluiten?
Let wel, ik wil op die HD recorder het liefst digitaal signaal opnemen.
Wie weet het?

Luckytrebor
 
In de handleiding van UPC staat precies hoe je het moet aansluiten.

Je begint met de DVR-mediabox en dan gewoon doorlussen naar de video-recorder en dan de HD-recorder.
Digitaal opnemen doe je met de DVR.
Als die iets opneemt is het mogelijk om toch naar een ander kanaal te kijken.
Dat signaal kan je dan weer opnemen met de video-recorder of HD-recorder.

En analoog kan je videorecorder dus een ander kanaal opnemen dan de HD-recorder.

Mijn videorecorder wilde het scart-in <=> scart-out signaal niet doorgeven, deze moest er bij mij dus tussen uit.
Analoog zit deze wel altijd nog in de opstelling dus analoog opnemen werkt altijd nog.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...
Maar met de DVR kan je dus opnemen van het ene kanaal en kijken naar een ander kanaal.
 
Wat jij wil moet kunnen.

Aansluiten coaxkabel:
Antennekabel in de mediabox antenne in, van antenne uit naar de videorecorder antenne in en vanaf videorecorder antenne uit naar de HDrecorder antenne in en vanaf HDrecorder antenne uit naar de tv

Scart methode 1:
- tussen mediabox scart vcr en videorecorder scart in
- tussen mediabox tv en HDrecorder scart in
- tussen hdrecorder scart uit en tv

Scart methode 2:
- tussen mediabox scart vcr en HDrecorder scart in
- tussen mediabox tv en tv scart 1
- tussen videorecorder uit en tv scart 2

Beide methodes hebben hun voor en nadelen en zijn deels afhankelijk van de mogelijkheden van de gebruikte apparatuur.
Het is een kwestie van uitproberen wat jouw het beste bevalt.
 
Ik heb toch ook een rechtstreekse kabel tussen mediabox en TV.
Wat die videorecorder en/of HD-recorder ook opnemen ik kan altijd digitaal TV kijken.

Maar het is inderdaad gewoon een kwestie van uitproberen.
Alles moet zo onafhankelijk mogelijk van een ander apparaat zijn.
 
Ik denk dat ik mij, met name gezien het antwoord van Robert Koopman, niet duidelijk genoeg heb uitgedrukt. De DVR heeft 2 tuners: 1x voor opname op de hd van de DVR en 1x naar mijn TV. Ik heb een scart lopen van mijn DVR naar de TV.
Coax van de wandcontactdoos naar de DVR en dan via de video naar de TV. De DVD speler is via scart aangesloten op de DVR. Ik kan dus nu 1x opnemen op de DVR en 1x analoog op de video.. Als de speler wordt vervangen door een HD recorder en ik kijk analoog naar de TV dan moet ik dus volgens mij 2x digitaal kunnen opnemen en 1x analoog. Als dit niet kan dan wacht ik gewoon tot UPC de mediaboxen heeft aangepast en koop ik geen HD recorder maar een nieuwe DVD speler met divX.
Ik ga in ieder geval die aansluiting van Johnny54 even uitproberen. Kijken hoe mijn beeld dan is. Moet wel net zo mooi blijven als nu.
In ieder geval bedankt voor het meedenken. Voor andere tips sta ik natuurlijk open.
 
Ik weet niet of opnemen met een externe HD-recorder digitaal is.
Of neemt deze digitaal op via de scart-ingang en analoog op via de kabel-ingang?

Ik neem veel op met de DVR. Zelden met de HD-recorder.
Wil ik uiteindelijk wel iets bewaren dan speel ik de DVR af en laat de HD-recorder opnemen, via de scart-ingang dus.

Opnemen via de tuner in de HD-recorder is altijd analoog.
Dit geldt ook voor de video-recorder maar die is zelden in gebruik.
 
Opnemen via de tuner in de HD-recorder is altijd analoog.

Zo doe ik het ook, we hadden de hd-recorder nog maar net, dus blijven deze gebruiken.
Ik heb wel het idee dat het opgenomen (analoge) beeld wat je afspeelt wat scherper is dan het wanneer je het gewoon "live" kijkt.
Alsof de recorder het signaal verbeterd, het is wel een full-hd recorder die met een hdmi kabel aangesloten is.
Het beeld is in ieder geval bijzonder goed, ondanks dat het van de analoge kabel komt.
 
Terug
Bovenaan