• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DVD speler op Humax 5100C

  • Onderwerp starter Onderwerp starter FCG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

FCG

We hebben op het moment een Humax 5100c aangesloten op onze Philips Flat TV door middel van HDMI - DVI. Dat werkt verder goed.

Maar nu wil ik de DVD speler met scart kabel aansluiten op de Humax maar ik krijg geen beeld, wel krijg ik geluid via de stereo installatie

Hoe is dit op te lossen ?
 
Wat jij wil kan volgens mij niet. Scart is analoog en hdmi digitaal. De scart aansluiting kun je alleen gebruiken voor het aansluiten van je humax op de televisie en aansluiting op video- dvdrecorder. Ze fungeren beide als uitgang en niet als ingang.

Verstuurd van mijn ASUS Transformer Pad TF300T met Tapatalk
 
Als de Humax met scart aansluit op de tv. Werkt het wel.
Maar met HDMI dus niet.

Ik heb de DVD speler nu rechtstreeks op de tv aangesloten.
Maar hoe krijg ik nu het geluid via de stereo installatie ? Want het geluid gaat nu via de speakers van de tv zelf. De Humax gaat ook over de stereo installatie. Maar hoe krijg ik de DVD nu over de stereo ?
 
Dan zal je moeten kijken of er een audio out op de dvd speler zit die je met je versterker kan verbinden.
 
Raadpleeg de handleiding van je dvd speler. Naast scart zul je vast nog wel over een optische en of digitale uitgang beschikken. Mogelijk dat je ook nog kunt kiezen voor analoog via tulp stekkers. Wat je wel een niet kunt gebruiken is mede afhankelijk van de aansluit mogelijkheden op je stereo installatie. Duurdere installaties hebben doorgaans meer mogelijkheden tot aansluitingen (hdmi, optisch, digitaal coax en analoog) dan goedkopere.


Verstuurd van mijn ASUS Transformer Pad TF300T met Tapatalk
 
Op de DVD Recorder zit aan de achterkant een ingang voor de optische kabel. Deze verbind je met de optische ingang van de versterker en bij het afspelen van een muziek DVD geniet je van een prachtig geluid
 
2 ingangen met elkaar verbinden zal niet gaan werken. De dvd speler zal naar alle waarschijnlijkheid alleen beschikken over een uitgang en de versterker over een ingang.

Verstuurd van mijn ASUS Transformer Pad TF300T met Tapatalk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan