B
beekie34
Al verschillende topics hier gelezen over het aansluiten van een mediabox in combinatie met een dvd/harddisk recorder. Maar tot op heden blijkt dat niet voor mij te werken zoals omschreven wordt.
Ik heb een zwarte Thomson mediabox (DCI6221UPC) en een Panasonic HDD/DVD-recorder (DMR-EH57).
Waar de aansluiting het huis in komt, zit een splitter (voor analoge tv naar boven en naar de tv in de huiskamer). De coax zit achter de mediabox met een splitter naar de mediabox en naar de dvd-recorder.
Vanuit de mediabox gaat er een scart (heb maar één scartaansluiting op de mediabox) naar de televisie. Een HDMI-kabel gaat van de dvd-recorder naar de televisie. Er gaat ook nog een coax van de dvd-recorder naar de tv.
Ik heb nu alles wat ik wil (digitaal en analoog, anagloge zenders op de dvd-recorder). Het enige wat niet meer werkt is 'on demand'.
Maandenlang was alles met dezelfde aansluiting prima in orde. En nu blijkt het dus niet meer te werken. Als ik de splitter achter de mediabox weghaal (waardoor ik dus geen dvd-recorder meer aangesloten heb, werkt 'on demand' wel)
Ik vind ook de beeldkwaliteit niet zo heel goed. Kan dit alles (nu pas) komen doordat ik 2 (ijzeren) splitters gebruik?
Ik heb een zwarte Thomson mediabox (DCI6221UPC) en een Panasonic HDD/DVD-recorder (DMR-EH57).
Waar de aansluiting het huis in komt, zit een splitter (voor analoge tv naar boven en naar de tv in de huiskamer). De coax zit achter de mediabox met een splitter naar de mediabox en naar de dvd-recorder.
Vanuit de mediabox gaat er een scart (heb maar één scartaansluiting op de mediabox) naar de televisie. Een HDMI-kabel gaat van de dvd-recorder naar de televisie. Er gaat ook nog een coax van de dvd-recorder naar de tv.
Ik heb nu alles wat ik wil (digitaal en analoog, anagloge zenders op de dvd-recorder). Het enige wat niet meer werkt is 'on demand'.
Maandenlang was alles met dezelfde aansluiting prima in orde. En nu blijkt het dus niet meer te werken. Als ik de splitter achter de mediabox weghaal (waardoor ik dus geen dvd-recorder meer aangesloten heb, werkt 'on demand' wel)
Ik vind ook de beeldkwaliteit niet zo heel goed. Kan dit alles (nu pas) komen doordat ik 2 (ijzeren) splitters gebruik?

