K
kermit306tci
Hallo,
Ik zit met een probleem, en weet niet of ik dit in het juiste topic plaats.
Sinds kort hebben wij het alles in 1 pakket van 49,95 euro per maand. Daarbij kregen wij een Humax digitale ontvanger. Voorheen werkte alles goed, en na de tijd ook nog, maar nu komt het....
Nu hebben wij een Sony DVD recorder, en wel dit type:
https://www.sony.nl/product/dvd-recorder/rdr-hx680#pageType=TechnicalSpecs
Zodra wij nu deze aansluiten via de analoge coax kabel, dan valt internet uit en is de telefoonlijn ook verbroken Ik kom dan niet verder als een 2e lampje op ons motorola modem
De Coax kabel heb ik al op diverse manieren aangesloten via de in en uitgangen van de volgende apparaten:
- Vanuit de muur naar dvd recorder, van dvd recorder naar humax digitale ontvanger.
- Vanuit de muur naar humax digitale ontvanger en dan naar de dvd recorder.
De Coax kabel heb ik vernieuwd. Daar ligt nu een duurdere van Hirschmann of iets dergelijks.
kan ik iets met de scart vanaf de humax digitale ontvanger naar de dvd recorder? Het moet wel zo zijn dat ik naar een andere zender kan switchen als ik van 1 zender op neem
Daarbij gebeurt het dat zelfs als ik doorga met de dvd recorder, dus even zonder internet dat de beeldkwaliteit ook dermate slecht blijft. (slechter als analoge tv rechtstreeks vanuit de muur naar de tv)
heb ik nog dingen als een signaal versterker nodig? dat moet toch niet nodig zijn met maar 1 tv in huis
Kan iemand mij helpen?:giveup:
Ik zit met een probleem, en weet niet of ik dit in het juiste topic plaats.
Sinds kort hebben wij het alles in 1 pakket van 49,95 euro per maand. Daarbij kregen wij een Humax digitale ontvanger. Voorheen werkte alles goed, en na de tijd ook nog, maar nu komt het....
Nu hebben wij een Sony DVD recorder, en wel dit type:
https://www.sony.nl/product/dvd-recorder/rdr-hx680#pageType=TechnicalSpecs
Zodra wij nu deze aansluiten via de analoge coax kabel, dan valt internet uit en is de telefoonlijn ook verbroken Ik kom dan niet verder als een 2e lampje op ons motorola modem
De Coax kabel heb ik al op diverse manieren aangesloten via de in en uitgangen van de volgende apparaten:
- Vanuit de muur naar dvd recorder, van dvd recorder naar humax digitale ontvanger.
- Vanuit de muur naar humax digitale ontvanger en dan naar de dvd recorder.
De Coax kabel heb ik vernieuwd. Daar ligt nu een duurdere van Hirschmann of iets dergelijks.
kan ik iets met de scart vanaf de humax digitale ontvanger naar de dvd recorder? Het moet wel zo zijn dat ik naar een andere zender kan switchen als ik van 1 zender op neem
Daarbij gebeurt het dat zelfs als ik doorga met de dvd recorder, dus even zonder internet dat de beeldkwaliteit ook dermate slecht blijft. (slechter als analoge tv rechtstreeks vanuit de muur naar de tv)
heb ik nog dingen als een signaal versterker nodig? dat moet toch niet nodig zijn met maar 1 tv in huis

Kan iemand mij helpen?:giveup:
ops:, dat als je de coax kabel aan moet sluiten dat de dvd recorder dan dus uit MOET staan. Blijkbaar heb ik te maken gehad met piekspanningen waardoor de boel in de war is geraakt. Daar bij had ik het modem ook meteen maar uit gezet. Toen de dvd recorder aangezet, en vervolgens het modem weer. Het modem is meteen ingelogd en de beeldkwalitweit van de opnames is nu goed:applause: