• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dvb c

  • Onderwerp starter Onderwerp starter b.bosgraaf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

b.bosgraaf

Hallo Allemaal,

Ik lees overal van alles, maar wat er nu eigenlijk gebueren met de Alphacrypt modules.:sad:
We hebben net een samsung tv gekocht met ingebouwde dvc en weten niet wat het beste is, Wachten tot Ziggo met een gecertificeerde cam of een alphacrypt module kopen.
Volgens Samsung komt er in juni een gecertificeerde module uit.

Wie weet hier iets van en waar zijn ze te koop?
ik heb ook al iets gelezen van Neotion pocket plus en SmarCAM.
Wie is hiervan op de hoogte???

Tevens hebben we een alphacrypt geprobeerd, maar die kan alleen de normale zenders herkennen voor eredivisie live moeten we dan alsnog het kastje gebruiken. schiet dus eigenlijk niet op. Het is inmiddels 3 juni. wanneer komt die gevertificeerde module nu uit?????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wachten tot ziggo met een gecertificeerde cam of een alphacrypt module kopen.

Dat eerste lijkt me het handigst. Er zullen twee gecertificeerde modules komen in juni. Kan je beter een maandje wachten, als je nu een Alphacrypt koopt werkt-ie in principe wel, maar kan niemand je vertellen of je'm over een half jaar of over tien jaar weg kunt gooien.
Dit is overigens allemaal al op het forum te vinden.
 
Het lijkt mij het handigst dat je eerst uitzoekt wat voor een type Common Interface (CI) slot er in de Samsung TV zit en op basis daarvan een beslissing neemt over de aan te schaffen CAM. Als het namelijk een standaard DVB CI slot is dan kan er net zo goed een AlphaCrypt Classic CAM worden aangeschaft aangezien Ziggo toch niet wil vertellen of een CI+CAM in backwards compatible modus te gebruiken is. Als er een CI+ slot in de Samsung TV zit dan is het raadzaam om te wachten op de CI+CAM er vanuit gaande dat deze Samsung TV goedgekeurd wordt.
 
In mijn recent aangeschafte Sony zit een CI Slot. Ik wacht even 2 dingen af. De backward compatibility van de CI+CAM en de prijs die er via Ziggo voor moet worden betaald. 't is tenslotte nog een kwestie van 1 of 2 maandjes. Valt het tegen dan stap ik alsnog op de Alphacrypt classic over.
 
In mijn recent aangeschafte Sony zit een CI Slot. Ik wacht even 2 dingen af. De backward compatibility van de CI+CAM en de prijs die er via Ziggo voor moet worden betaald.
Verstandig. Er worden overigens regelmatig tweedehands AlphaCrypt Classic CAM's via Marktplaats, eBay en "Vraag en Aanbod" van Tweakers aangeboden. Wel even opletten dat het gaat om de Classic uitvoering en niet de Light uitvoering van de AlphaCrypt. Tweedehands moet het mogelijk zijn om de AlphaCrypt Classic CAM onder de 100 euro aan te schaffen. Nieuw is de AlphaCrypt Classic CAM in Nederland verkrijgbaar vanaf zo'n 100 euro via bijvoorbeeld de webshop van www.firedtv.nl of www.satshop.nl of www.cardwriter.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan