• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DVB-C

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jdd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jdd

Als DVB-C een europese standaard is, waarom dan al die problemen met de decoders :confused:
 
Dat is heel erg gemakkelijk te verklaren. DVB-C is wel een wereldwijde standaard, maar eromheen zit de decodering. Die komt van Irdeto. En Irdeto levert een standaard codering, maar Ziggo heeft ervoor gekozen om nog een tweede codering ebovenop te doen die het onmogelijk moet maken om een niet goedgekeurde decoder te gebruiken.

Daarnaast heeft Ziggo ervoor gekozen om de manier waarop zenders toegevoegd en weer weggehaald worden op een niet standaard manier te doen. (Tenminste ten opzichte van de DVB-C standaard). Dit alles zorgt ervoor dat decoders echt speciaal voor het Ziggo gebied gemaakt moeten worden en dus hun eigen problemen kennen.
 
ik zou je willen voorstellen eerst het archief nog eens goed door te lezen wat over dit onderwerp is geschreven in het verleden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan