• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DutchMedia weblog: Disney channel ook analoog

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pb1
  • Startdatum Startdatum
P

pb1

https://dutchmedia.nl/blog/?p=1857


Disney Channel, de wereldwijd bekende zender voor kinderen tussen de 2 en 14 jaar zal bij haar start op 3 oktober in het gehele UPC-gebied ook 24 uur per dag analoog te zien zijn.

Opvallend is overigens dat Diederik Karsten, algemeen directeur van UPC stelde dat analoge kabeltelevisie als ‘vlaggeschip’ dient voor televisie-ontvangst en diens belang onderstreepte. Karsten stelde dat analoge televisie de komende jaren zeker blijft en dat UPC geen plannen heeft dit uit te faseren.
 
Analoog...ik zal UPC nooit meer goed begrijpen :'( Dat is toch geen vooruitgang.... en de kwaliteit is ook zo belabberd vaak.
 
pb1 zei:
https://dutchmedia.nl/blog/?p=1857


Disney Channel, de wereldwijd bekende zender voor kinderen tussen de 2 en 14 jaar zal bij haar start op 3 oktober in het gehele UPC-gebied ook 24 uur per dag analoog te zien zijn.

Opvallend is overigens dat Diederik Karsten, algemeen directeur van UPC stelde dat analoge kabeltelevisie als ‘vlaggeschip’ dient voor televisie-ontvangst en diens belang onderstreepte. Karsten stelde dat analoge televisie de komende jaren zeker blijft en dat UPC geen plannen heeft dit uit te faseren.

HOERA!!! Ik bedoel eigenlijk... Zolang niet alle zenders digitaal worden doorgegeven (denk aan Gelre TV, Graafschap TV, Brabant 10, lokaal publiek) zal digitaal gewoon nog niet analoog over kunnen nemen. Het ligt dus aan de kabelaar zelf en hun wil zenders door te geven via digitale tv.

Maar eigenlijk is het nieuws: Disney Channel komt definitief naar Nederland!
Verder kan het ook zo zijn dat Disney tijdelijk analoog komt. Dat deed men ook bij Cartoon Network. Daarna ging de zender naar digitaal en dus zullen straks nog meer mensen overstappen naar digitaal, als zij ook Disney naar de decoder zien verdwijnen.

Daarnaast zijn er ook mensen die gewoon geen behoefte hebben aan digitaal en vinden dat er genoeg zenders analoog te ontvangen zijn. Ik ken genoeg mensen die nooit over willen op dure digitale pakketten.
 
Terug
Bovenaan