• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dubbele Teletext descriptor bij Ned 1,2,3 HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik nu met een Samsung decoder op één van de zenders Nederland 1,2 of 3 HD op de gele teletext knop druk moet ik eerst kiezen uit 2 OSD teletekst diensten, beide "Nederlands".

Dat komt omdat in de PMT bij de teletextcomponent nu 2 keer dezelfde teletextdescriptor is opgenomen. Bij de SD versies gaat het wel goed, daar zit gewoon een enkele descriptor.

Overigens is ook het audio-spoor met gesproken ondertiteling verdwenen.


dubbele_teletext_descriptor_ned1hd.png
 
Hier bijna zelfde probleem. Ook een samsung hd decoder.
Alleen moet ook nog eerst ineens kiezen uit vbi en osd. Beide opties staan er twee kweer maar vbi werkt niet alleen osd.
Dit is sinds twee dagen ofzo. Zeer irritant
 
Als je bij dtvmonitor naar de gegevens van Caiway kijkt zie je dezelfde dubbele descriptors, betekent dit dat het probleem in “Hilversum” zit?
 
Is dit toevallig ontstaan na die stroomstoring?
Vergeten het laaste goede profiel op te slaan?
 
In de loop van vandaag 12 november 2013 is bij Ziggo-Oost de dubbele teletekst descriptor op Nederland 1-2-3 HD weer verdwenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan