• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dubbele modem correcte installatie?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Richard007
  • Startdatum Startdatum
R

Richard007

Beste mensen,

Ik heb sinds gisteren een UPC Horizon mediabox in m'n woonkamer staan. Dit is ook tevens mijn draadloze router. Hier heb ik geen problemen mee tot de eerste verdieping. Maar op de tweede verdieping is het signaal zwak en schakelt hij op mobiele apparaten steeds tussen 3G en Wi-Fi. verder werken de andere apparaten soms wel en soms niet.

Nou heb ik een hele lange LAN-kabel van mijn mediabox naar de 2e verdieping getrokken en heb ik er een Sitecom WLR-4000 Wi-Fi router op aangesloten. Nu heb ik een "Uitstekende" signaal sterkte maar geen internetverbinding als ik een apparaat er op aansluit. De UPC medewerker vertelde mij dat het niet mogelijk is om 2 routers in huis te hebben als je ze niet correct installeert, want anders krijgen ze een 'conflict' en werkt er 1 niet.

Nu vroeg ik mij dus af hoe ik zoiets wel mogelijk kan maken en kan installeren. Ik wil geen losse modem van UPC ik wil graag de Horizon mediabox als mijn modem blijven gebruiken, maar ernaast nog een tweede draadloze router plaatsen.
 
Dit is gewoon mogelijk :)

Je moet zorgen dat ze elkaar niet in de weg gaan zitten.
Dat is geen probleem want Horizon begint met 192.168.192.1

Je kan het beste in jou eigen router de DHCP server uitschakelen, alle apparaten krijgen dan een IP geleverd van de Horizon Box.

Je dient de kabel dan in een LAN Poort te doen bij zowel de Horizon box als in je router.
 
Dit ga ik meteen even proberen. ben benieuwd of het me lukt. ;D
 
Het is me niet echt gelukt. Ik kom namelijk niet in de Sitecom router maar telkens in de Horizon. Ik kan me herinneren dat de website ook een ander look had(sitecom-logo linksboven) en nu zie ik een UPC logo. Hoezo kom ik niet in de router? Hoe kan ik dat doen?
 
@Richard007,

Heb jij toevallig het IP adres van de Horizon gewijzigd ?
Als ze beide uitzenden met hetzelfde adres kom je in de knoop.

Verander het IP van je aparte router eens in 192.168.10.1 (Zit je elkaar niet in de weg)

Wijzig even je IP op je PC:
https://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/change-tcp-ip-settings

Dan moet je even de IP adressen invoeren die jou router momenteel heeft.

Voorbeeld:
IP-Adres: 192.168.1.10
Subnet: 255.255.255.0
Standaard Gateway: 192.168.1.1

Dan kom je weer in de sitecom (Zodra je de DHCP uitzet kom je hier automatisch niet meer bij)
 
TOP! Ik ga hier vanavond mee aan de slag en zal je dan ook laten weten wat het resultaat ervan is. Hartstikke bedankt voor de antwoorden ;)

p.s. Ik heb nog geen IP adressen gewijzigd of instellingen.
 
Richard007 zei:
p.s. Ik heb nog geen IP adressen gewijzigd of instellingen.
Duidelijk, dan hoort het te werken :)
Ze zitten elkaar dan niet in de knoop.

Heb je de Sitecom en Horizon al een keer herstart?
 
Zie ook dit topic:
https://ziggoforum.nl/topics/38905/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet wat ik precies heb gedaan maar het werkt nu :P een beetje gerommeld met de DHCP als voorgesteld en nu werkt het.
 
Terug
Bovenaan