R
Richard007
Beste mensen,
Ik heb sinds gisteren een UPC Horizon mediabox in m'n woonkamer staan. Dit is ook tevens mijn draadloze router. Hier heb ik geen problemen mee tot de eerste verdieping. Maar op de tweede verdieping is het signaal zwak en schakelt hij op mobiele apparaten steeds tussen 3G en Wi-Fi. verder werken de andere apparaten soms wel en soms niet.
Nou heb ik een hele lange LAN-kabel van mijn mediabox naar de 2e verdieping getrokken en heb ik er een Sitecom WLR-4000 Wi-Fi router op aangesloten. Nu heb ik een "Uitstekende" signaal sterkte maar geen internetverbinding als ik een apparaat er op aansluit. De UPC medewerker vertelde mij dat het niet mogelijk is om 2 routers in huis te hebben als je ze niet correct installeert, want anders krijgen ze een 'conflict' en werkt er 1 niet.
Nu vroeg ik mij dus af hoe ik zoiets wel mogelijk kan maken en kan installeren. Ik wil geen losse modem van UPC ik wil graag de Horizon mediabox als mijn modem blijven gebruiken, maar ernaast nog een tweede draadloze router plaatsen.
Ik heb sinds gisteren een UPC Horizon mediabox in m'n woonkamer staan. Dit is ook tevens mijn draadloze router. Hier heb ik geen problemen mee tot de eerste verdieping. Maar op de tweede verdieping is het signaal zwak en schakelt hij op mobiele apparaten steeds tussen 3G en Wi-Fi. verder werken de andere apparaten soms wel en soms niet.
Nou heb ik een hele lange LAN-kabel van mijn mediabox naar de 2e verdieping getrokken en heb ik er een Sitecom WLR-4000 Wi-Fi router op aangesloten. Nu heb ik een "Uitstekende" signaal sterkte maar geen internetverbinding als ik een apparaat er op aansluit. De UPC medewerker vertelde mij dat het niet mogelijk is om 2 routers in huis te hebben als je ze niet correct installeert, want anders krijgen ze een 'conflict' en werkt er 1 niet.
Nu vroeg ik mij dus af hoe ik zoiets wel mogelijk kan maken en kan installeren. Ik wil geen losse modem van UPC ik wil graag de Horizon mediabox als mijn modem blijven gebruiken, maar ernaast nog een tweede draadloze router plaatsen.


een beetje gerommeld met de DHCP als voorgesteld en nu werkt het.