V
Venderwel
Goedemiddag,
Ik zit met een probleempje met de horizonbox, welke ik ook als modem/router gebruik. Af en toe heb ik helemaal geen verbinding met het internet en soms is deze verbinding prima.
Nu ben ik er misschien voor een deel achter gekomen waarom dit is, maar hoe ik het oplos.
Op een PC waar ik geen verbinding had met het internet heb keek ik via ipconfig naar de default gateway: 192.168.100.1
Okay dus ik vul dit in om bij de router in te kunnen loggen...hoppa in de Horizonbox. Daar zie ik plots staan dat de gateway 192.168.192.1 is....HUH?? Ik heb nog een laptop staan die op dat moment prima werkte, ik daar de ipconfig bekeken.
192.168.192.1....en ik voer (dan pas) dat ip adres in...ook dan kom ik bij de horizonbox uit.
Op de pc waar ik geen internet had, ipconfig release en renew en....nu zit ik daar dus achter dit bericht te tikken.
Hoe kan het dat er 2 ipadressen zijn waarbij ik beide op de router uit kom en hoe voorkom ik dat er 192.168.100 ip adressen uitgegeven worden, want ik vermoed dat daar het probleem zit.
Ik zit met een probleempje met de horizonbox, welke ik ook als modem/router gebruik. Af en toe heb ik helemaal geen verbinding met het internet en soms is deze verbinding prima.
Nu ben ik er misschien voor een deel achter gekomen waarom dit is, maar hoe ik het oplos.
Op een PC waar ik geen verbinding had met het internet heb keek ik via ipconfig naar de default gateway: 192.168.100.1
Okay dus ik vul dit in om bij de router in te kunnen loggen...hoppa in de Horizonbox. Daar zie ik plots staan dat de gateway 192.168.192.1 is....HUH?? Ik heb nog een laptop staan die op dat moment prima werkte, ik daar de ipconfig bekeken.
192.168.192.1....en ik voer (dan pas) dat ip adres in...ook dan kom ik bij de horizonbox uit.
Op de pc waar ik geen internet had, ipconfig release en renew en....nu zit ik daar dus achter dit bericht te tikken.
Hoe kan het dat er 2 ipadressen zijn waarbij ik beide op de router uit kom en hoe voorkom ik dat er 192.168.100 ip adressen uitgegeven worden, want ik vermoed dat daar het probleem zit.