• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dubbele BTW Digital TV?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dutchpig
  • Startdatum Startdatum
D

dutchpig

Ik heb de facturen van januari en februari gecontroleerd, en kom er achter dat er elke maand volgens mij € 0,41 teveel in rekening wordt gebracht. Dit is toevallig precies 19% van € 2,16, het bedrag (incl. BTW) voor digitale televisie. Hebben meer mensen dit, of weet iemand waar die € 0,41 voor is (het zijn niet de telefoongesprekskosten).

Omdat UPC het abonnementsgeld niet specificeert, is het moeilijk te controleren.

Tarieven volgens website UPC (alles incl. BTW):
Chello Extreme 59,95
Kabel TV 16,05
UPC Digital TV 2,16
Extra channel pack 2,00
-------
Totaal 80,16

Volgens de factuur:
Abonnement 67,71
BTW (19%) 12,86
-------
Totaal 80,57

Verschil 0,41

Update: het abonnementsgeld op de (online) factuur van vandaag was aan het begin van de avond € 67,71, maar is inmiddels (!?) verlaagd naar € 67,18 (79,94 incl. BTW), dus € 0,22 te weinig. Hmm, heb ik teveel gedronken of zijn de UPC facturen afhankelijk van de beurskoersen?
 
Jahaa, als ik jou was zou ik daar toch wel even een advocaat voor inschakelen. Dit riekt naar oplichting en bedrog en een flinke schadevergoeding/smartengeld is wel op zijn plaats :o
 
Erg makkelijk antwoord... Als UPC dit bij alle abonnees doet loopt het al snel in de tienduizenden euri! Gewoon diefstal en fraude.
 
den Tsaar zei:
Jahaa, als ik jou was zou ik daar toch wel even een advocaat voor inschakelen. Dit riekt naar oplichting en bedrog en een flinke schadevergoeding/smartengeld is wel op zijn plaats :o

Tsaar, beetje flauwe reactie. Het gaat me echt niet om die 41 centen, maar als alle abonnees dit hebben zou UPC het volgens mij toch moeten corrigeren. Maar als je vind dat ik zeur, dan ben ik weg hoor. Doei.
 
Ik vind niet dat je aan het zeuren bent, het komt simpelweg niet op mijn facturen voor... :o

Edit: net even gecheckt en het klopt als een bus.
 
ESM zei:
Erg makkelijk antwoord... Als UPC dit bij alle abonnees doet loopt het al snel in de tienduizenden euri! Gewoon diefstal en fraude.

Zeg ik, oplichting en bedrog en dan zeg je dat ik een makkelijk antwoord geef...
 
dutchpig zei:
Ik heb de facturen van januari en februari gecontroleerd, en kom er achter dat er elke maand volgens mij € 0,41 teveel in rekening wordt gebracht.

Ik zal eens voor je kijken, het is mij niet opgevallen, maar ik heb er 6 maanden over moeten doen om de hele rekening kloppend te krijgen, mede omdat....
UPC het abonnementsgeld niet specificeert, is het moeilijk te controleren.
De factuur van UPC is echt vreselijk ingewikkeld, alle bedragen worden zonder BTW opgevoerd en het klopt nooit direct met wat je denkt te moeten betalen. Een pakketbedrag zoals op de site vermeld staat zal je nooit terugvinden op je factuur....

Sterkte
 
Terug
Bovenaan