• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DS lampje uit

Berichten
14
Ik heb inmiddels een half jaar een fiberpower60 abbo bij UPC met het Cisco EPC3000 modem. Gistermiddag viel de internetverbinding helemaal uit. Na een ruim uur werd de verbinding weer hersteld maar sinds dat moment brandt het DS-lampje van het modem niet en heb ik een retetrage verbinding. Modem uit en weer aanzetten lijkt in eerste instantie te helpen, alle vier de lampjes gaan een voor een weer branden maar na een minuut reset het modem zichzelf nog twee keer waarna alle lampjes behalve het DS-lampje branden. De klantenservice van UPC heeft weer eens een enorme wachtrij dus probeer ik het in eerste instantie hier. Waar ik namelijk vooral benieuwd naar ben is of dit duidt op een defect modem of duidt op verkeerde instellingen bij UPC. Wie kan daar iets zinnigs over zeggen?
 
Opvragen van http://192.168.100.1/ lukt niet, Failed to open page.

Zojuist wel contact gehad met de UPC klantenservice. Modem op hun verzoek weer uit en aan gezet met hetzelfde resultaat. Tot twee keer toe een laptop (zowel een macbook als een windows laptop) rechtstreeks aan het modem gehangen, modem weer uit en aan gezet, resultaat weer hetzelfde namelijk een trage verbinding en het ds-lampje blijft uit. De UPC-medewerkers kon in hun systeem wel zien dat er een verbinding was maar hij kon vanuit hun systeem niet de gegevens van het modem uitlezen en dat schijnt ook niet te kloppen. Vermoeden is dat het modem defect is, maandag komt er een monteur langs.
 
Nou ikzelf heb een fiberpower 90 abbo maar ook sinds gisteren geen DS lampje meer,
Mijn snelheid is dramatisch ingestort naar 15 mb,
een reset van het modem houdt in dat het lampje even gaat werken maar helaas niet voor lang.
 
candyman zei:
Nou ikzelf heb een fiberpower 90 abbo maar ook sinds gisteren geen DS lampje meer,
Mijn snelheid is dramatisch ingestort naar 15 mb,
een reset van het modem houdt in dat het lampje even gaat werken maar helaas niet voor lang.

Lijkt exact hetzelfde probleem te zijn als bij mij. Is het bij jou ook begonnen met een verstoring van de internetverbinding gedurende enige tijd?
 
Nee ik had voorheen nooit problemen met mijn verbinding,
Viel me gisteren opeens op dat ik een lampje miste op het modem en dat mijn internetverbinding trager was dan normaal.
Wanneer ik trouwens in het modem zelf kijk via eerder genoemde webpagina zie ik ook dat het modem wel de 90mb file toegestuurd heeft gekregen maar dat die niet hoger intraind dan 15 mb.
Woon jij toevallig ook in rotterdam ?
 
Bij mij is het DS lampje ook uit en de verbinding komt niet meer boven de 1mbit uit. Ik hang in de wacht bij UPC op dit moment.
 
op dit moment ?
-- Al onze medewerkers zijn in gesprek, we doen ons best om u zo spoedig mogelijk van dienst te zijn --
>:(
 
Ik heb net het meest gefrustreerde kipje aan de telefoon gehad.
Eerst 15 minuten in de wacht gehangen en daarna echt onbeschoft behandeld.
Hier ga ik een klacht over indienen. >:(

Volgens de mevrouw van de helpdesk ligt het niet aan hun, want mijn modem maakt perfect verbinding. Grrr.

En zeg niet dat je Windows 7 hebt want dan kunnen ze je ineens niet meer helpen, want ze kunnen alleen maar kiezen tussen windows xp en vista

Ik ga nu eerst even afkoelen en een hele lange wandeling maken.
 
Terug
Bovenaan