• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Drukte bij UPC!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MR-PD
  • Startdatum Startdatum
M

MR-PD

Sinds enkele dagen hebben we zeer onstabiel internet (3083). Vannacht schrokken wij ons dood doordat er ineens weer even verbinding was en er hierdoor emails en whatsapp berichten binnenkwamen.

Zojuist, sinds lange tijd, een belletje gedaan naar de helpdesk. Deze bevestigde inderdaad onze storing.

Verder wist de beste man te melden dat op zijn vroegst volgende week maandag een monteur beschikbaar is!! Heeft UPC de monteurs collectief meivakantie gegeven??
Ik neem aan 20 euro schadevergoeding?
 
MR-PD zei:
Ik neem aan 20 euro schadevergoeding?

Ik zou zeggen, reken maar eens uit :)

De vergoedingsregeling is afhankelijk van de soort dienst die als gevolg van een storing niet
beschikbaar is. Voor de diverse diensten van UPC gelden de volgende vergoedingsregelingen:

• Radio- of televisiedienst (analoog en digitaal): € 1,-;
• Telefoniedienst: € 1,-;
• Breedbanddienst met een maandelijkse prijs lager dan € 50,- (Internet): € 1,-;
• Breedbanddienst met een maandelijkse prijs van € 50,- tot € 70,- (Internet): € 2,-;
• Breedbanddienst met een maandelijkse prijs van € 70,- en hoger (Internet): € 3,-;
• Extra zenders of zenderpakketten (Premiums): € 1,-.

Deze storingsvergoedingen gelden per 24 uur. Indien sprake is van storingen met betrekking tot
meerdere diensten, geldt een maximale storingsvergoeding van € 5,- per 24 uur.

Bron: UPC Garantieregeling

En ja, er zijn een aantal monteurs per regio beschikbaar welke ingepland kunnen worden. Als de dagen volgepland zijn, kan het wat langer duren ja.
 
Bedankt voor de info!

Als ik dan snel reken wordt het zelfs €21,-
Maar ik heb liever dat internet en telefonie gewoon weer werken.
 
Volgens het contract heeft UPC 5 werkdagen de tijd om storingen te verhelpen.
Volgende week maandag is zelfs nog een dag te vroeg ;)
 
Rectificatie van mijn kant is wel op zn plaats..

Monteur kwam vanmorgen en na een meting bleek de storing van mijn kant te komen. De kabel van de slaapkamertv was direct aangesloten op de hoofdaansluiting (wanddoos). Sinds enkele weken hebben we een nieuwe tv en deze schijnt een tegensignaal te geven waardoor de storing ontstaat.

Na het buitenom ( met t-splitter) door de monteur netjes aansluiten van de kabel werkt alles als een zonnetje.
Waardes van 75 db ipv 30!

UPC bedankt!
 
Als de fout aan je eigen installatie ligt moet je de monteur betalen. Dat is wel meer als € 21
 
Of ze vergeten het in rekening tebrengen ook dat gebeurt vaak genoeg, zeker als je niet ergens voor hoeft tetekenen.
 
Terug
Bovenaan