• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

dringende vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mephisto

Ik heb een vraag:

Ik word de laatste tijd (laatste 2 maanden) iedere x van het internet afgegooit.Als ik dan naar mijn Motorola modem kijk zie ik alles branden behalve dat oranje lampje van je traffic.

Als ik dan de stroom stekker eruit trek en er weer in doe dan doet ie het weer normaal voor soms 5 minuten,1 uur en soms 2 dagen als ik geluk hebt.Dit is zeer lastig als je snachts een download aan hebt staan en je word er halverwege uitgegooid.

Ik hoop dat ik hier iets op kan doen.

Met vriendelijke Groeten,

Mephisto

/edit: ik verzoek je ook vriendelijk voortaan op je capslock te letten!
 
Re:DRINGENDE VRAAG !!

mephisto zei:
Als ik dan naar mijn Motorola modem kijk zie ik alles branden behalve dat oranje lampje van je traffic.

Dat klopt, je traffic lampje knippert alleen maar. Dat lampje brandt niet constant.

Maar ja, trug naar het probleem.
Heb je een firewall / virusscanner aan?
Heb je het geprobeerd met een andere netwerkkabel?
Wat zegt ipconfig dat je leasetijd is?
Heb je toevallig andere bijzondere instellingen op je computer die je wilt melden?

Anders zou je wellicht je TCP/IP stack opnieuw kunnen installeren. Het kan zijn dat deze corrupt is.

Messenger.
 
Hupsakee,
>>> Helpdesk
bye.gif
 
hoe installeer ik opnieuw de TCP/IP STACKS of iets anders om dit probleem te voorkomen

Met Vriendelijke groeten

Mephisto
 
Aangezien je geen informatie geeft over welke windows versie je hebt, zou ik zeggen:
Ga maar lekker google-en

Messenger.
 
Vermoedelijk staat je Netwerkkaart niet op 10BaseT en wordt je er om de haverklap vanaf gegooid als je op zwaar opbouwende sites komt.Wanneer je de stekker 20 sec. of langer van de motorola haalt reset die weer en kan je weer online.( heb je dus weer trafic) Oplossing configureer je NIC op 10 Base T. Tja en daarvoor moet je toch echt even vertellen welk systeem je draait. Voor Windows XP en ME is de procedure als volgt: Start > Conf.Scherm > Netwerk en Internetverbindingen > Netwerkverbindingen > Dubbelklik op de aktieve netwerkverbinding > Tabblad algemeen op de knop "Eigenschappen" klikken > wederom op het volgende Tabblad "Algemeen" zie je in het bovenste deel je netwerkkaart staan > Klik op "Configureren" > selecteeer Tabblad "geavanceerd"> Kies LINKS "Media type" en daarna kun je in het rechter dropdown venstertje 10BaseT selecteren, Let op GEEN "Full Duplex" selecteren want dan loopt de handel weer vast. Let me know the results, have a nice day.
 
LET OP!!!! Alleen bij Windows 95, 98 & ME Als je 2000 of XP draait zal het hier niet aan liggen.

Het opnieuw installeren van de TCP/IP stack gaat als volgt:

Ga naar Start->uitvoeren
Toets regedit en druk ok. Je zit nu in het register.

Ga naar de map HKEY_LOCAL_MACHINE -> System -> CurrentControlSet -> Services

Hierin staat de map WINSOCK2. Ga hier op staan en verwijder hem. ALLEEN WINSOCK2 DUS NIET WINSOCK!!!!
Sluit daarna het register af. Hij slaat hem automatisch op.

Ga nu naar netwerkomgeving en verwijder de netwerkkaart en het TCP/IP protocol.

Start nu de pc opnieuw op en installeer de kaart opnieuw.
 
Werkt nog steeds niet ik heb helaas niet Media Type ertussen staan.Ik draai Windows XP

Dit staat er onder de tab geavanceerd van mijn NIC:
* Early TX Treshold
* Link Down Power Saving
* Link Speed/Duplex Mode <--- hier kan ik 100full,100half,10full,10half,Auto instellen
* Network Adres
* Receive Buffer Size
* Wakeup On ARP/PING
* Wakeup On link change
* Wakeup On APM mode

Dit staat er bij mij en als ik wat anders instel bij link speed/duplex mode veranderd er nog steeds niets.Ik draai windows XP.Het probleem was dat het internet er soms mee stopt.Dan trek ik de power stekker eruit en doe ik hem dr weer in en dan doet ie het weer ffe voor een tijdje (kan 1 minuut zijn, 1 uur of 1 dag maar nooit echt voor lang).

Er zit trouwens een 10/100mbit NIC in de computer.

Hoop dat ik iets anders nog kan doen.

Greetz Mephisto
 
Het volgende wat je kunt proberen is als je niet meer kan internetten is ff kijken of de html van het modem nog bereikbaar is http://192.168.100.1
 
TCP/IP verversen in Windows XP
-----------------------------------------

'In Windows XP, the TCP/IP stack is considered a core component of the operating system; therefore, it is
not possible to uninstall TCP/IP'

Op de volgende link staat hoe je tcp/ip kan 'resetten' door middel van

NetShell:
'The NetShell utility ( netsh ) is a command-line scripting interface for
the configuring and monitoring of Windows XP networking. This tool
provides an interactive network shell interface to the user.'

Om dus het tcp ip te vervangen doe je het volgende:

Start > Run > cmd
in commandline:
netsh int ip reset resetlog.txt

Als je daarna in resetlog.txt kijkt, krijg je te zien wat er allemaal is veranderd en wat er gereset is.

For more information:

https://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q299357

-----------------------------------------

Verder...

"Link Speed/Duplex Mode" moet op 10 Mbit Half Duplex staan. Zoals al door eddy is vertelt.

Daarnaast kun je ook de "Qos pakketplanner" in je netwerkonderdelen van je LAN verbinding kunnen verwijderen.

En ook nog ervoor zorgen dat je niet per ongeluk een firewall draait. (WinXP heeft eigen firewall die uitgeschakeld kan worden)

Messenger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan