• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

driegesprek en nummerweergave

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jeuj
  • Startdatum Startdatum
J

jeuj

Eind vorig jaar heb ik mijn abonnement aangepast naar "meer tv / 50 MB".

Daarvoor had ik voor bellen de onbeperkt EU variant. Nu het gewoon bellen standaard.
Ik was verrast door de extra kosten die ik moet betalen voor "Driegesprek" en "Nummerweergave". Ik was er vanuit gegaan dat dat gratis was. Ik heb zojuist nog eens nagekeken op de UPC site en zie nu dat bij bellen standaard deze opties inderdaad 1,15 euro kosten. Dat had graag de volgende keer wel beter aangegeven mogen worden.

Kan ik makkelijk van dat driegesprek af komen? Ik herinner me ook niet dat ik geactiveerd heb.
 
Deze opties worden door UPC automatisch aangezet, kennelijk omdat het voor onbeperkt bellen gratis is.
Dat iemand deze opties misschien niet wil, zelfs niet als ze gratis zijn, is bij UPC nooit opgekomen of bewust over het hoofd gezien.
Het vervelende is dat er moeilijk vanaf te komen is.

Zelf wilde ik alleen van driegesprek af, wat ik heb aangegeven bij de verkoopafdeling tijdens het omzetten van het abonnement.
Abonnement werd direct omgezet, maar na een paar dagen nog steeds driegesprek bij contractdetails :(

Vervolgens heb ik op aanraden van de helpdesk een web-form ingeschoten, waar in eerste instantie geen reactie op kwam.

Daarna heb ik contact opgenomen met opzeggingen, waar ik duidelijk heb gemaakt dat ik niet blij ben met deze onvrijwillige opties.
Was niet echt een vriendelijk gesprek, maar de medewerkster verzekerde mij dat het geregeld zou worden.

Na een week of twee kwam er ook een reactie op het web-form met de mededeling dat het geregeld zou worden.

Inderdaad was na een week of 3 de optie driegesprek in de contractdetails verdwenen en op de rekening is het uiteindelijk met terugwerkende kracht gecorrigeerd.
Dus ja, je kunt ervan afkomen, maar makkelijk is anders :embarassed:
Voor mij is nog steeds niet duidelijk welke manier van opzeggen tot resultaat heeft geleid.

Zelf vind ik het ronduit slecht dat deze opties automatisch geactiveerd worden, maar dat opzeggen erg moeilijk is.
Het zou veel makkelijker en duidelijker zijn als dit gewoon via MijnUPC eenvoudig te (de-)activeren is.
De huidige gang van zaken is niet alleen zeer klantonvriendelijk, maar ook tijdrovend en kostbaar (ook voor UPC zelf).
 
Terug
Bovenaan