J
joobur
Ik heb sinds kort een Draytek Vigor 2130 router. Nu kan je daar een heleboel aan instellen maar een een aantal opties zijn mij niet geheel duidelijk (of geheel niet). Het modem heeft o.a. de mogelijkheid als de WAN-kant van UPC uitvalt te switchen naar een 3G USB modem zodat je toch online blijft. Hiervoor is een optie WAN Connection Detection
Je hebt daar 3 opties:
1. ARP
2. Ping detect waarbij je een IP adres moet instellen
3. Disabled
Dit is wat ik op de website van Draytek erover kan vinden:
1. ARP
The Vigor router sends ARP request every 5 seconds. If the Vigor router doesn't receive ARP response from gateway (device) within 30 seconds, the WAN connection will be disconnected.
2. Ping
The Vigor router sends ICMP request to the target IP address every second. If the Vigor router doesn't receive ICMP response from the target IP address within 10 seconds, the WAN connection will be disconnected.
Ik heb begrepen en ondervonden dat optie 1 ARP niet goed werkt. Voor optie 2 zou ik willen weten wel IP adres ik dan eventueel kan gaan pingen? Mijn WAN IP adres werkt niet. Ik las ergens dat je bijvoorbeeld het DNS IP adres kan pingen. Is dat een goed idee en geeft dat geen probleem als je die elke seconde gaat pingen?
Een tweede vraag is over de poort instelling van de WAN poort. Daar heb je opties voor Power Control, Excessive Collission Mode, Maximum Frame en Speed. Ik heb wat screengrabs bijgevoegd in de bijlage.
Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. Alvast bij voorbaat dank!
Je hebt daar 3 opties:
1. ARP
2. Ping detect waarbij je een IP adres moet instellen
3. Disabled
Dit is wat ik op de website van Draytek erover kan vinden:
1. ARP
The Vigor router sends ARP request every 5 seconds. If the Vigor router doesn't receive ARP response from gateway (device) within 30 seconds, the WAN connection will be disconnected.
2. Ping
The Vigor router sends ICMP request to the target IP address every second. If the Vigor router doesn't receive ICMP response from the target IP address within 10 seconds, the WAN connection will be disconnected.
Ik heb begrepen en ondervonden dat optie 1 ARP niet goed werkt. Voor optie 2 zou ik willen weten wel IP adres ik dan eventueel kan gaan pingen? Mijn WAN IP adres werkt niet. Ik las ergens dat je bijvoorbeeld het DNS IP adres kan pingen. Is dat een goed idee en geeft dat geen probleem als je die elke seconde gaat pingen?
Een tweede vraag is over de poort instelling van de WAN poort. Daar heb je opties voor Power Control, Excessive Collission Mode, Maximum Frame en Speed. Ik heb wat screengrabs bijgevoegd in de bijlage.
Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. Alvast bij voorbaat dank!