T
TheoTK
Historie:
Zo'n 3 jaar geleden een andere laptop gekocht (Dell) en vanaf dat moment leken de problemen met een instabiele internetverbinding te beginnen. Op de gekste tijden was de internetverbinding even "weg". Soms een paar seconden, soms langer. Soms 1 keer op een avond, soms 1 keer per minuut. Soms dagen niet.
Omdat het vermoeden bestond dat het aan de router (Cisco) zou kunnen liggen een nieuwe router gekocht (Linksys Cisco E1000).
Het probleem leek erger bij gebruik van de magnetron of TV en daarom ook een ander kanaal genomen.
Alles zonder resultaat. Het signaal bleef instabiel, zonder aanwijsbare reden en op de gekste momenten.
De conclusie was dat het dan aan de laptop moest liggen en een kwestie van "mee leren leven". Dat het probleem er niet (of minder) was op een tweede laptop versterkte die denkwijze.
Recent een nieuwe laptop (Asus) gekocht en ook deze heeft hetzelfde probleem als de oude laptop. Hierop contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo en zij adviseerden mij om ook dmv een LAN verbinding te testen. Tevens werd geadviseerd om een speedtest te doen.
Gisteravond was het weer raak: het internet signaal viel telkens weg. Hierop het volgende getest:
- Speedtest wifi: Snelheid van 8 MB tot en met 11 MB
- Speedtest LAN via router 10 MB tot en met 12 MB
- Speedtest LAN rechtstreeks aan modem: 88 MB tot en met 90 MB
Heeft iemand een oplossing voor het probleem? Kan het vervangen van de router het probleem oplossen en zo ja welke router is aan te bevelen?
Of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
De router is met het modem verbonden met een kabel dus niet draadloos.
Zo'n 3 jaar geleden een andere laptop gekocht (Dell) en vanaf dat moment leken de problemen met een instabiele internetverbinding te beginnen. Op de gekste tijden was de internetverbinding even "weg". Soms een paar seconden, soms langer. Soms 1 keer op een avond, soms 1 keer per minuut. Soms dagen niet.
Omdat het vermoeden bestond dat het aan de router (Cisco) zou kunnen liggen een nieuwe router gekocht (Linksys Cisco E1000).
Het probleem leek erger bij gebruik van de magnetron of TV en daarom ook een ander kanaal genomen.
Alles zonder resultaat. Het signaal bleef instabiel, zonder aanwijsbare reden en op de gekste momenten.
De conclusie was dat het dan aan de laptop moest liggen en een kwestie van "mee leren leven". Dat het probleem er niet (of minder) was op een tweede laptop versterkte die denkwijze.
Recent een nieuwe laptop (Asus) gekocht en ook deze heeft hetzelfde probleem als de oude laptop. Hierop contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo en zij adviseerden mij om ook dmv een LAN verbinding te testen. Tevens werd geadviseerd om een speedtest te doen.
Gisteravond was het weer raak: het internet signaal viel telkens weg. Hierop het volgende getest:
- Speedtest wifi: Snelheid van 8 MB tot en met 11 MB
- Speedtest LAN via router 10 MB tot en met 12 MB
- Speedtest LAN rechtstreeks aan modem: 88 MB tot en met 90 MB
Heeft iemand een oplossing voor het probleem? Kan het vervangen van de router het probleem oplossen en zo ja welke router is aan te bevelen?
Of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
De router is met het modem verbonden met een kabel dus niet draadloos.