• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

draadloosnetwerk op 2e router mogelijk?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ArthurB
  • Startdatum Startdatum
A

ArthurB

Ben van 30Mbit naar "60" Mbit gegaan. Ik moest dus Arris kabelmodem afkoppelen :-\ en Thomson :o aan de coax zetten. Allemaal wel gelukt, maar snelheid is nog niet goed (38 Mbit). Contact gehad met HD en die hebben de boel doorgemeten en het lag niet aan mij maar aan hun....Het schijnt zo te zijn dat bij een abbo van 60Mbit je eigenlijk 2 kanalen krijgt van 30 en zo op 60 komt. Probleem is dat dat 2e kanaal het soms niet lekker doet en dat ik moet wachten op een firmware update van de Thomson :o Hoelang was mijn vraag? Onbekend! Notitie laten maken dat zolang ik de snelheid niet haal, een deel van mijn geld terug krijg. Op mijn opmerking dat er vele andere gebruikers zijn met problemen....maar ook waarbij het wel goed werkt (en dezelfde FW op hun Thomson hebben staan), kon men niet een goede verklaring geven. Snelheid trouwens gemeten over de ethernet-kabel.
Ze hebben inderdaad veel klachten ontvangen en het heeft sinds 2,5 weken de hoogste prio bij UPC.

Maar goed dwaal af in mijn eigen topic ;D
Vraag: Kun je met een laptop op 2 verschillende netwerken te gelijke tijd draadloze verbinding hebben? 1 maal met de Thomson USB stick op de Thomson kabelrouter (werkt) en ook verbinding met het draadloze netwerk van mijn Dlink (DIR-655), ook met een Dlink (DWA-140) USB stick ???
Die 2e verbinding lukt maar niet....

Mijn situatie:

Coax UPC ==> Thomson kabelmodem/router =1=> Dlink router =1=>
=2=> Laptop

=?=> LAN port
De reden waarom ik de laptop niet rechtstreeks op de Thomson heb aangesloten is het feit dat ik van de Dlink de Shareport gebruik en hierop mijn externe harde schijf zit. Ik had bij de aanvraag van Fiber 60 trouwens, nadat ik hier een paar topics had gelezen, ook meteen om een cisco modem gevraagd om problemen te voorkomen.....dus wat kwam er gister per TPG ::) een Thomson :(

Op de Thomson de DMZ op een IP buiten de pool gezet en de Dlink (dit) vaste IP gegeven. Internet en netwerk (naar mediaspelers) en FTP werken. Maar kan dus geen draadloze verbinding maken met de Dlink.
Via de wizard met WPS lukt en zegt ook "verbonden" maar het symbooltje in de taakbalk blijft 4 rode balkjes aangeven en heeft geen verbinding. :embarassed:

Weet iemand of het kan wat ik wil....???? En zo ja, hoe! ???
 
Waarom schakel je de wireless radio van de Thomson niet gewoon uit? Daarna je draadloze netwerk in Windows instellen op de D-Link en dan zou het moeten werken. Je dient overigens de Thomson aan te sluiten op een LAN-poort van de D-Link.

In de D-Link vervolgens nog de firewall, DHCP server en UPnP uitschakelen.
 
jtech zei:
Waarom schakel je de wireless radio van de Thomson niet gewoon uit? Daarna je draadloze netwerk in Windows instellen op de D-Link en dan zou het moeten werken. Je dient overigens de Thomson aan te sluiten op een LAN-poort van de D-Link.

In de D-Link vervolgens nog de firewall, DHCP server en UPnP uitschakelen.

Klopt, Thomson zit op de LAN :)

Maar mijn vraag was kan het wat ik wil, verbinden met 2 netwerken?
(Wat mijn motivatie daar ook voor zou zijn ;) )

ff tekening gemaakt over huidige situatie, groen stippellijn (wireless met thomson) werkt, rood (met Dlink) niet.

https://img219.imageshack.us/img219/8655/netwerkupc.gif
 
Dit wil je neem ik aan:

https://ziggoforum.nl/posts/452284/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Chucky007 zei:
Dit wil je neem ik aan:

https://ziggoforum.nl/posts/452284/

"Alles" , zoals op de tekening werkt (snelheid is nog een UPC probleem), alleen de 2e wireless wil niet werken.
Voor de rest is alles zoals beschreven en in jouw link aangegeven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vlg. mij dien je dan de 2 routers in een apart subnet te plaatsen. Dus b.v. de Thomson in 192.168.0.x en de D-Link in 192.168.1.x.
 
@ ArthurB
Waarom heb jij de UPC HDDVR aan je internet aangesloten?
Je kunt via de netwerkpoort geen gegevens in of uit de mediabox krijgen.
De ingebouwde modem in de mediabox geeft nu ook een publiek IP adres uit aan je netwerk. Dit kan problemen geven.

Je kunt zover ik weet niet tegelijkertijd verbinding hebben met twee draadloze netwerken. Je kunt ze wel afwisselend, maar niet tegelijk gebruiken.
 
jtech zei:
Vlg. mij dien je dan de 2 routers in een apart subnet te plaatsen. Dus b.v. de Thomson in 192.168.0.x en de D-Link in 192.168.1.x.

Dat kan ik niet volgen.... :o
Je moet toch in dezelfde range blijven als de thomson (192.168.0.10....199), maar buiten deze pool een vast IP adres aan de 2e Dlink router geven (192.168.0.200).
Als ik nu van die 0 een 1 maak, dan gaat het fout en zie ik de Dlink op geen enkele manier meer !???
 
Johnny54 zei:
@ ArthurB
Waarom heb jij de UPC HDDVR aan je internet aangesloten?
Je kunt via de netwerkpoort geen gegevens in of uit de mediabox krijgen.
De ingebouwde modem in de mediabox geeft nu ook een publiek IP adres uit aan je netwerk. Dit kan problemen geven.
Je kunt zover ik weet niet tegelijkertijd verbinding hebben met twee draadloze netwerken. Je kunt ze wel afwisselend, maar niet tegelijk gebruiken.

Omdat ik toen ik met het TV-meubel bezig was wilde voorkomen dat ik de boel weer moet open trekken op het moment dat UPV gaat besluiten deze netwerkaansluiting toch voor iets gaat gebruiken. Ik ik had toch netwerkkabels liggen dus toen maar meteen alvast aangesloten. Ik had toch ook nog een poort op de switch over. :P (Port meldt zich trouwens als een 100Mbit type, geel op de switch, groen is giga/1000Mbit)

Al maanden zit de HDDVR zo aangesloten en heeft nog nooit problemen gegeven. Ik zie ik zo 1-2-3 geen verband met het wireless probleem....

Ook al schakel ik de andere uit (op de thomson), dan toch werkt het 2e wireless netwerk van de Dlink niet. :-\
 
Wat ik bedoelde is het creëren van 2 subnets. Je hebt dan 2 draadloze netwerken die onafhankelijk van elkaar kunnen werken. Op de ene router sluit je een deel van je apparatuur aan, op de andere router een ander deel.

Dat is dus duidelijk niet wat jij wil. Vlg. mij kan wat jij wil helemaal niet, althans niet als je gelijktijdig verbinding wilt hebben met de 2 routers. Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je zoiets zou willen. Kan je dat eens nader uitleggen?

Ook al schakel ik de andere uit (op de thomson), dan toch werkt het 2e wireless netwerk van de Dlink niet. :-\

Waarschijnlijk komt dit omdat je PC staat ingesteld op de Thomson. Verwijder alle draadloze netwerken uit je OS en koppel de D-Link middels een UTP kabel aan de PC. Maak nu alle instellingen en het zou moeten werken. Let er wel op om de DHCP server van de D-link uit te schakelen.
 
Terug
Bovenaan