A
ArthurB
Ben van 30Mbit naar "60" Mbit gegaan. Ik moest dus Arris kabelmodem afkoppelen
en Thomson
aan de coax zetten. Allemaal wel gelukt, maar snelheid is nog niet goed (38 Mbit). Contact gehad met HD en die hebben de boel doorgemeten en het lag niet aan mij maar aan hun....Het schijnt zo te zijn dat bij een abbo van 60Mbit je eigenlijk 2 kanalen krijgt van 30 en zo op 60 komt. Probleem is dat dat 2e kanaal het soms niet lekker doet en dat ik moet wachten op een firmware update van de Thomson
Hoelang was mijn vraag? Onbekend! Notitie laten maken dat zolang ik de snelheid niet haal, een deel van mijn geld terug krijg. Op mijn opmerking dat er vele andere gebruikers zijn met problemen....maar ook waarbij het wel goed werkt (en dezelfde FW op hun Thomson hebben staan), kon men niet een goede verklaring geven. Snelheid trouwens gemeten over de ethernet-kabel.
Ze hebben inderdaad veel klachten ontvangen en het heeft sinds 2,5 weken de hoogste prio bij UPC.
Maar goed dwaal af in mijn eigen topic
Vraag: Kun je met een laptop op 2 verschillende netwerken te gelijke tijd draadloze verbinding hebben? 1 maal met de Thomson USB stick op de Thomson kabelrouter (werkt) en ook verbinding met het draadloze netwerk van mijn Dlink (DIR-655), ook met een Dlink (DWA-140) USB stick
Die 2e verbinding lukt maar niet....
Mijn situatie:
Coax UPC ==> Thomson kabelmodem/router =1=> Dlink router =1=>
=2=> Laptop
=?=> LAN port
De reden waarom ik de laptop niet rechtstreeks op de Thomson heb aangesloten is het feit dat ik van de Dlink de Shareport gebruik en hierop mijn externe harde schijf zit. Ik had bij de aanvraag van Fiber 60 trouwens, nadat ik hier een paar topics had gelezen, ook meteen om een cisco modem gevraagd om problemen te voorkomen.....dus wat kwam er gister per TPG
een Thomson 
Op de Thomson de DMZ op een IP buiten de pool gezet en de Dlink (dit) vaste IP gegeven. Internet en netwerk (naar mediaspelers) en FTP werken. Maar kan dus geen draadloze verbinding maken met de Dlink.
Via de wizard met WPS lukt en zegt ook "verbonden" maar het symbooltje in de taakbalk blijft 4 rode balkjes aangeven en heeft geen verbinding.
Weet iemand of het kan wat ik wil....
? En zo ja, hoe! 
en Thomson
aan de coax zetten. Allemaal wel gelukt, maar snelheid is nog niet goed (38 Mbit). Contact gehad met HD en die hebben de boel doorgemeten en het lag niet aan mij maar aan hun....Het schijnt zo te zijn dat bij een abbo van 60Mbit je eigenlijk 2 kanalen krijgt van 30 en zo op 60 komt. Probleem is dat dat 2e kanaal het soms niet lekker doet en dat ik moet wachten op een firmware update van de Thomson
Hoelang was mijn vraag? Onbekend! Notitie laten maken dat zolang ik de snelheid niet haal, een deel van mijn geld terug krijg. Op mijn opmerking dat er vele andere gebruikers zijn met problemen....maar ook waarbij het wel goed werkt (en dezelfde FW op hun Thomson hebben staan), kon men niet een goede verklaring geven. Snelheid trouwens gemeten over de ethernet-kabel.Ze hebben inderdaad veel klachten ontvangen en het heeft sinds 2,5 weken de hoogste prio bij UPC.
Maar goed dwaal af in mijn eigen topic

Vraag: Kun je met een laptop op 2 verschillende netwerken te gelijke tijd draadloze verbinding hebben? 1 maal met de Thomson USB stick op de Thomson kabelrouter (werkt) en ook verbinding met het draadloze netwerk van mijn Dlink (DIR-655), ook met een Dlink (DWA-140) USB stick

Die 2e verbinding lukt maar niet....
Mijn situatie:
Coax UPC ==> Thomson kabelmodem/router =1=> Dlink router =1=>
=2=> Laptop
=?=> LAN port
De reden waarom ik de laptop niet rechtstreeks op de Thomson heb aangesloten is het feit dat ik van de Dlink de Shareport gebruik en hierop mijn externe harde schijf zit. Ik had bij de aanvraag van Fiber 60 trouwens, nadat ik hier een paar topics had gelezen, ook meteen om een cisco modem gevraagd om problemen te voorkomen.....dus wat kwam er gister per TPG
een Thomson 
Op de Thomson de DMZ op een IP buiten de pool gezet en de Dlink (dit) vaste IP gegeven. Internet en netwerk (naar mediaspelers) en FTP werken. Maar kan dus geen draadloze verbinding maken met de Dlink.
Via de wizard met WPS lukt en zegt ook "verbonden" maar het symbooltje in de taakbalk blijft 4 rode balkjes aangeven en heeft geen verbinding.

Weet iemand of het kan wat ik wil....
? En zo ja, hoe! 

)
(Port meldt zich trouwens als een 100Mbit type, geel op de switch, groen is giga/1000Mbit)