- Berichten
- 240
Ik heb er voor gekozen mijn bestaande modem/router combinatie te blijven gebruiken. Tot zover geen probleem. Maar nu zie ik dat zowel het 2,4 GHz als het 5 GHz signaal van de Horizon Box nog altijd aanwezig is. Dit lijkt mij vrij nutteloos i.v.m. energieverbruik en het vormen van een potentiële storingsbron en dus wil ik deze uitschakelen. Ik lees ook op de UPC site dat dit mogelijk is.
Ik zie bovenstaande opties echter niet terug in mijn menu en dus neem ik aan dat deze alleen aanwezig zijn wanneer ik er voor zou hebben gekozen mijn internet- en telefoniediensten via de HB te laten lopen.
Kan ik nu tijdelijk voor deze laatste optie kiezen, vervolgens het access point uitschakelen en weer terugkeren naar mijn oude situatie? Of loop ik het risico dat mijn oude modem dan (permanent) wordt gedeactiveerd?
Heeft iemand een suggestie?
Ga in het hoofdmenu van de mediabox naar 'Opties' en vervolgens naar 'Instellingen'. Kies 'Thuisnetwerk' en dan 'Mijn thuisnetwerk'. Selecteer tenslotte 'Instellingen draadloos toegangspunt'.
Hier kunt u het draadloze toegangspunt (Access Point) in- en uitschakelen.
Ik zie bovenstaande opties echter niet terug in mijn menu en dus neem ik aan dat deze alleen aanwezig zijn wanneer ik er voor zou hebben gekozen mijn internet- en telefoniediensten via de HB te laten lopen.
Kan ik nu tijdelijk voor deze laatste optie kiezen, vervolgens het access point uitschakelen en weer terugkeren naar mijn oude situatie? Of loop ik het risico dat mijn oude modem dan (permanent) wordt gedeactiveerd?
Heeft iemand een suggestie?

?? zie foto onder volg 1-2 Ik vind dit wat verwarrend, ik heb toch een thuis net werk?