• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos toegangspunt van Horizon Box uitschakelen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RonV
  • Startdatum Startdatum
Berichten
240
Ik heb er voor gekozen mijn bestaande modem/router combinatie te blijven gebruiken. Tot zover geen probleem. Maar nu zie ik dat zowel het 2,4 GHz als het 5 GHz signaal van de Horizon Box nog altijd aanwezig is. Dit lijkt mij vrij nutteloos i.v.m. energieverbruik en het vormen van een potentiële storingsbron en dus wil ik deze uitschakelen. Ik lees ook op de UPC site dat dit mogelijk is.

Ga in het hoofdmenu van de mediabox naar 'Opties' en vervolgens naar 'Instellingen'. Kies 'Thuisnetwerk' en dan 'Mijn thuisnetwerk'. Selecteer tenslotte 'Instellingen draadloos toegangspunt'.
Hier kunt u het draadloze toegangspunt (Access Point) in- en uitschakelen.

Ik zie bovenstaande opties echter niet terug in mijn menu en dus neem ik aan dat deze alleen aanwezig zijn wanneer ik er voor zou hebben gekozen mijn internet- en telefoniediensten via de HB te laten lopen.
Kan ik nu tijdelijk voor deze laatste optie kiezen, vervolgens het access point uitschakelen en weer terugkeren naar mijn oude situatie? Of loop ik het risico dat mijn oude modem dan (permanent) wordt gedeactiveerd?

Heeft iemand een suggestie?
 
Beide radio's kun je uitschakelen via de webinterface. Even zoeken op dit forum, dan kom je dat wel tegen.
 
Ik zie die instelling ook niet, alleen eennnetwerk aanmaken kan.

Iemand suggesties? Ik wil gvd gewoon alles uit alleen tv.
 
Als je de box inderdaad alleen als decoder gebruikt en niet als modem is het wat moeilijker om in de interface te komen. Zijn al aardig wat topics over geweest (weet niet meer welke). Wat The Guide bedoelt is, bij een Horizon met gebruik van interne modem, zo te regelen.
 
Even een netwerkkabel aan de HB hangen en in je PC/notebook stoppen. Netwerkkaart dient op DHCP te staan zodat de box je computer een IP-adres toewijst. Even checken welk adres de gateway is (via netwerkinstellingen, status) en dan in je browser naar die pagina gaan. Inloggen met admin, admin en dan kun je wijzigen wat je wil.
 
Het 5 GHz AP uitschakelen is op deze manier geen probleem. Als ik echter ook shet 2,4 GHz AP wil uitschakelen, krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is wanneer het bestaande thuisnetwerk is verbonden via de WiFi-interface. Dat spreekt voor zich. Maar ik in de opties van de HB geen mogelijkheid om deze verbinding weer uit te schakelen. Zie ik iets over het hoofd, of is dit echt niet meer terug te draaien?
 
Zie het plaatje voor de stappen, volg het rode lijntje :)

disable_home.PNG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Perfect Plankie, daar had ik finaal overheen gekeken. Bedankt voor de tip.
 
RonV zei:
Ik heb er voor gekozen mijn bestaande modem/router combinatie te blijven gebruiken. Tot zover geen probleem. Maar nu zie ik dat zowel het 2,4 GHz als het 5 GHz signaal van de Horizon Box nog altijd aanwezig is. Dit lijkt mij vrij nutteloos i.v.m. energieverbruik en het vormen van een potentiële storingsbron en dus wil ik deze uitschakelen. Ik lees ook op de UPC site dat dit mogelijk is.
Met grote belangstelling heb ik deze topic gelezen want zo heb ik het ook gedaan!
En wil dus ook de draadloze basisinstellingen uitschakelen van 2.4 en 5 GHz,
Ik heb via de webinterface van mijn bedraad netwerkje ingelogd, en gezien waar ik bij basisinstellingen de Radio’s kan uitschakelen.
Maar het andere plaatje waar plankie de oplossing gaf voor het uitschakelen van de 2.4GHz ziet er bij mij toch anders uit!!!! (zie hier boven) moet ik dan toch “ik heb geen bestaand thuisnetwerk” aanvinken????? zie foto onder volg 1-2 Ik vind dit wat verwarrend, ik heb toch een thuis net werk?
Als ik een backup maak kan ik als het niet goed gaat dan weer terug?
Alvast bedankt voor het advies!
Vriendelijke groet APelle
123ruvp.jpg
 

Bijlagen

  • 010 Basis Thuisnetwerkkopie.jpg
    010 Basis Thuisnetwerkkopie.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 185
Ik had een kanaal probleem met de horizon box.

steeds werd de verbinding geherinitialiseerd.
Zoeken met inSSIDer leerde dat de horizon en de cisco op 12 en 13 stonden.

Door de info op deze pagina ben ik in het hoofd menu van de horizon gekomen.

Hoe zet je draadloos internet uit?
onder het kopje draadloos kun je draadloos uitschakelen.
Als je dit hebt gedaan kun je de box nog steeds via het lan netwerk benaderen.

Zie knipsel.png onderaan, wist niet hoe ik een foto kon bijvoegen dus maar zo gedaan.

Succes
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    103,1 KB · Weergaven: 828
Terug
Bovenaan